Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako sa zmenili pracovné inzeráty? Skutočnú mzdu stále neukážu

04.02.2019 | Adrián Berecz

Diskusia (19 reakcií) Pravidlá diskusie

04.02.2019 | shaggy

Ale súdruh Kuruc sľuboval, že tie sumy budú v inzerátoch na cent presné. Veď s jeho ekonomickými znalosťami, ktoré získal na druhom stupni MŠ, mu vychádzalo, že firma bude do detailov poznať nového uchádzača ešte predtým, než ho zamestná a preto bude vedieť uviesť sumu, na ktorej sa nakoniec aj dohodnú.
Nechápem, ako sa to mohlo pokaziť, veď centrálne plánovanie nikdy nezlyhalo...

04.02.2019 | martin33

Treba to vnimat ako mierny pokrok, stale je to lepsie ako "plat dohodou". Treba si to predstavit aj z druhej strany, "plat dohodou" je nieco podobne ako keby mal kandidat v zivotopise uvedene iba meno a "dalsie detaily uvediem az na pohovore". Je jasne, ze konecny plat bude dohodnuty az na pohovore, ale je slusne uviest aspon minimalnu hodnotu, ktoru dostane kazdy, kto splni minimalne kriteria pozadovane v inzerate. Setri to cas obidvom stranam.

04.02.2019 | shaggy

V čom je to pokrok? Keď ťa donútia nepodnikať, tak to tiež berieš ako pokrok, lebo tým zabránili nepoctivým podnikateľom?
Čas to nešetrí nikomu. Čo mi pomôže, ak tam dajú nejakú základnú mzdu pre juniora? Ja som vždy, keď som sa zaujímal o prácu, písal v sprievodnom liste aj minimálnu sumu. Ak to bolo veľa, tak som ušetril čas obom. Ale niekoho do toho nútiť násilím, to je extrémne hlúpe a hodné totalitnej spoločnosti.

04.02.2019 | martin33

Takze si vyfiltrujes par ponuk a nasledne do kazdej posielas sprievodny list ? Nie je jednoduchsie mat zakladne fitrovacie kriterium na minimalny akceptovatelny plat urobene este predtym ? Predstav si, ze na heureke by si nemal uvedene ceny ale vsade by svietilo "cena dohodou".
To, ze nepoctivy podnikatel (=pravoplatne odsudeny) nemoze podnikat povazujem za pokrok. Tento stat si platim, tak po nom chcem aby mi zjednodusil zivot (nie ale tak, ako dnes, ked som sa musel trepat na postu po list z Financnej spravy, hoci oni striktne odo mna vyzaduju elektronicku komunikaciu)..

04.02.2019 | Emasculate

Chlapce neviem co za dzoby ty hladas...ale ak v tvojom svete sa dzob ziskava “splnanim aspon minimalnych kriterii” tak potom mozno mas pravdu, mal by si vediet ci ich ides splnat na to minimum za 700 alebo 730 eur.

04.02.2019 | martin33

Ano, mas pravdu, 700-730 Eur za man-day je pre mna akceptovatelne.

05.02.2019 | Korejcan

Pisal som o tom davnejsie, ze ten filter by sa zisiel uz hodne davno na jednom nemenovanom pracovnom portali. Pisal som im aj mail ohladne tvorby takeho filtra.... pred 10imi rokmi. Doteraz nic. Setrilo by to mne cas v hladani spomedzi tych 1000 "finance" jobov, aj HRistom.

Krok 2 v inovaciach bude, ked firmy zacnu davat platove rozpatie...

05.02.2019 | nicomunerozumiem

ale prosim ta, ,to ze ty s tym nesuhlasi neznamena, ze to niekomu nepomoze. Je tu dalsich x ludi, ktori si to pochvaluju a su radi. Hlavne z nizsich profesii. Tak vyber hlavu z piesku, su tu okolo teba aj ini ludia. Jedine ze by si bol ten slovensky podnikatel, ktoremu to kazi zamestnavat ludi za minimalnu mzdu.

04.02.2019 | Korejcan

Minule som videl inzerciu velkeho korporatu, 2 roky pozadovanej praxe a 1000eur brutto.

O co horsie nez ta ponuka, ze ludia (v mojom okoli) si myslia, zeby vedeli vydolovat z tej ponuky 2tis brutto...

04.02.2019 | bozsky

najvtipnejsi bol inzerat SME, kde neuvadzali pre redaktora hrubu, ale superhrubu a bola zufala. uz sa necudujem, ze pisu take sr4cky, treba si privyrobit...

04.02.2019 | Emasculate

Petitpres len patricne zneuziva to ze ti ludia su v comkolvek inom nepouzitelni, nezamestnatelni, a aj vcelku lenivi, a preto su ochotni povalovat sa po redakciach aj za tych 900 mesacne v hrubom.

04.02.2019 | bozsky

ponukali 1100 superhrubu, co je cca 814 v hrubom :-D

04.02.2019 | zakaznik

Keby hlupost kvitla, tak trend by bol magazin pre zahradkarov.

Ako moze mzda v inzerate sediet so skutocnostou (?), ked pracovna zmluva este nebola podpisana a zamestnavatel buduceho zamestnanca este nepozna?

04.02.2019 | @@@

oblbuju len seba ...ak udavaju nizku mzdu tak potom nech sa nestažuju že im tam nikto nechce pracovať ....pre zamestnancov je toto dobre lebo takto si odškrtnu firmy od ktorych maju obočiť a tym ušetria čas aby ho taka šmejdacka firma odrbavala

04.02.2019 | Truhlik999

Tiez to tak vidim. Pokial tam nie je rozumna hodnota = nekontaktujem.

Nudza ich nauci

04.02.2019 | Uspesny startupista

Trh s pracovnou silou pomaly uz aj u nas dozrieva. Aj vdaka tejto zakonnej povinnosti. Za par rokov pochopia vsetci seriozni zamestnavatelia, ze im to vlastne pomaha v HR oblasti.

04.02.2019 | OliWer1

Súhlasím. Hľadáme zamestnanca a uviedli sme rozpätie od minimálnej po maximálnu ponúkanú mzdu podľa skúseností. Ušetrili sme si čas (dúfam), keďže drvivá väčšina uchádzačov, ktorých sme pozvali na pohovor, naozaj uvádzala svoje predstavy v našom mzdovom rozpätí. Samozrejme sa našli exoti, ktorí to skúsili navýšiť o 20-30%, tí však išli rovno z pohovoru s našim jasným zamietavým výjadrením. Takže je to naozaj pozitívum pre obe strany.

04.02.2019 | Emasculate

Ty brdo aka nahoda?! Fakt uvadzali v rozpati vasho inzeratu? Aj ti co by bez inzeratu zobrali o tretinu menej? To znie ako firma geniov! A jasna sekses stóri.

Aj ked...ak je ‘exot’ niekto len preto ze ocakava o patinu viac...hmm...mozno to az take terno nebude. Predaj bambusovych ponoziek cez telefon?

05.02.2019 | OliWer1

Exot je každý, kto si prečíta podmienky, a napriek tomu si myslí, že tie podmienky neplatia, alebo sa dajú obkecať.