Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Do Sportisima vstupuje bývalý spolumajiteľ Penty

04.07.2016, 11:37 | Marek Legéň | © 2016 News and Media Holding

Bývalý partner investičnej skupiny Penta Martin Kúšik vstupuje do najväčšieho českého reťazca so športovým tovarom Sportisimo.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy

sportisimo

Približne polovičný podiel mu predáva jeden z dvojice majiteľov, podnikateľ vietnamského pôvodu Do Hong Son, píšu české Hospodářské noviny (HN).

Zakladatelia Sportisima hľadali investora od konca minulého roka. Martin Kúšik má prevziať 52-percentný podiel v reťazci. Zvyšnú časť si ponechá súčasný vlastník a spoluzakladateľ Thai Ngoc Nguyen, ktorý spoločnosť riadi.

Sportisimo už o vlastníckej zmene informovalo zamestnancov, bližšie podrobnosti obchodu zatiaľ nie sú známe. „Sportisimo sa teraz k transakcii nebude viac vyjadrovať,“ uviedla pre TREND.sk riaditeľka nákupu a marketingu športového reťazca Martina Kudláčková.

O Sportisimo sa zaujímala približne desiatka subjektov. M. Kúšik ponúkol najvyššiu cenu a nedávno si zaistil exkluzivitu v rokovaniach. Po zhruba troch týždňoch od zverejnenia tejto informácie obchod spečatil. Podľa skorších špekulácií si majitelia Sportisima firmu cenili na päť miliárd českých korún (185 miliónov eur), odhady z trhu posúvali sumu nižšie, na zhruba tri miliardy korún (111 miliónov eur).

M. Kúšik si po odchode z Penty založil v roku 2014 rodinný investičný fond Odyssey 44. Na jeho webovej stránke uvádza, že investuje do podnikov so zámerom ich držať navždy. Sportisimo však nie je tento prípad. „Investíciu považujeme za vhodný spôsob krátkodobého zhodnotenia prostriedkov. Nijak to nemení našu dlhodobú filozofiu,“ citujú HN M. Kúšika, ktorý v minulosti manažoval viaceré retailové projekty Penty.

Sportisimo sa od prelomu milénia vypracovalo na jednoznačného lídra českého trhu so športovým sortimentom. Poprednú pozíciu si vybudovalo tiež na Slovensku. V Česku prevádzkuje takmer stovku kamenných predajní, na slovenskom trhu približne tri desiatky. Pôsobí tiež v Poľsku a expanduje na Balkán. Prevádzkuje internetový obchod, prostredníctvom ktorého obsluhuje zákazníkov v západnej Európe.

Podľa ostatných zverejnených údajov Sportisimo do konca marca 2015 vykázalo tržby päť miliárd korún (185 miliónov eur) a zisk po zdanení 150 miliónov korún (5,5 milióna eur). Na Slovensku reťazec za to isté obdobie utŕžil vyše 32 miliónov eur a v čistom zarobil 1,2 milióna eur.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy sportisimo