Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Práca bez hraníc. Ľudia odpíšu na pracovný e-mail aj o polnoci, lebo sa boja

27.01.2020, 10:00 | Adrián Berecz | © 2020 News and Media Holding

Na úvod si zhrňme pár desivých číselných faktov – priemerný korporátny zamestnanec dostane 200 e-mailov denne. Ich čítaním a odpovedaním na ne zabije v priemere 28 percent pracovného času, respektíve 2,6 hodiny denne (niektoré prieskumy hovoria až o troch hodinách). V priemere zamestnanci kontrolujú e-mailovú schránku 15-krát denne alebo každých 37 minút. Súkromné e-maily kontrolujú ľudia ešte častejšie – v priemere každých päť až desať minút.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy

e-mail

Približne 40 percent ľudí očakáva, že dostane na e-mail odpoveď za hodinu. Tým, že zamestnanec rieši e-mail, úplne stratí pracovný rytmus. Kým sa doň dostane naspäť, môže to trvať 60 sekúnd až niekoľko minút, v závislosti od vôle a úrovne sústredenia jednotlivca.

Podobná strata rytmu sa deje aj vtedy, keď má zamestnanec zapnuté len notifikácie, ktoré ho takisto vyrušia od práce.

Ďalšie zbytočné minúty zamestnanci strávia vymazávaním, triedením, organizovaním, premiestňovaním či vyhľadávaným starších e-mailov. Už len analýza toho, čo je a čo nie je irelevantná správa, zaberie niekoľko minút denne a zároveň to človeka čiastočne psychicky vyčerpá.

Portál Harvard Business Review, ktorý dáta zhrnul, píše o e-mailoch ako o prekliatí pracovníkov v 21. storočí a ponúka sériu rôznych metód, ako sa dá čas strávený e-mailmi efektívne zredukovať. Upozorňuje však na to, že väčšina je reálnych len v prípade, keď si charakter práce nevyžaduje nepretržitú a rýchlu komunikáciu. To si však väčšina vyžaduje.

Neprehliadnite

Cesta najmenšieho odporu

Ako vysvetľuje psychologička Alice Boyes, ťažko sa zbavíte návyku konštantne kontrolovať e-mail. Ľudia to robia dobrovoľne a radi. Riešenie e-mailu je aktivita, ktorá je duševne menej vyčerpávajúca ako napríklad sústredená práca a ľudia majú tendenciu prirodzene vyhľadávať cesty najmenšieho odporu, nenáročné alternatívy či rozptýlenie.

Iní sa nazdávajú, že rýchla odpoveď na e-mail je znakom svedomitosti a spôsobom, ako zapôsobiť na kolegov či šéfov, že sú hneď k dispozícii. To je však ilúzia. Rýchle odpovede

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy e-mail