Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Firma používa neurčité obaly, vytvorila nádejnú antiznačku

28.07.2017, 07:01 | Adrián Berecz | © 2017 News and Media Holding

Nový americký e-shop Brandless nepredáva nič, čo by sa nedalo nájsť v iných kamenných či internetových obchodoch. Od potravín cez čistiace prostriedky, kozmetiku a sladkosti až po kancelárske potreby. Zakladatelia webu napriek tomu pred spustením získali od investorov 50-miliónové „štartovné“. Presvedčil ich obchodný model a koncept.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 12

Od konkurencie sa Brandless na prvý pohľad odlišuje tým, že všetok tovar balí do jednoduchých, až primitívnych obalov, ktoré neobsahujú žiadne logá, kreslené postavičky, vábivé obrázky, marketingové heslá ani zoznam hyperbolizovaných pozitívnych vlastností produktu.

Obaly vytvára tak, aby dávali zmysel a zároveň neboli zbytočným plytvaním. Len stručne oznamujú, o aký výrobok ide (horčica, káva, kečup, arašidové maslo…), jeho hmotnosť a údaje, ktoré súčasného moderného zákazníka zaujímajú najviac (bez použitia umelých farbív, bez GMO, bez cukru, bez lepku…). Všetky produkty, ktoré firma predáva, majú zároveň jednotnú cenu – tri doláre.

Neprehliadnite

Daň z obchodnej značky

Brandless v porovnaní s bežnými potravinami a tovarmi v supermarketoch ponúka svoje produkty v porovnateľnej kvalite v priemere o 40 percent lacnejšie, v prípade kozmetiky aj o 370 percent lacnejšie, píše portál Forbes.

Firma odstránila niečo, čo sama označuje ako „brand tax“, daň z obchodnej značky. Paradoxne si tento pojem zaregistrovala ako ochrannú známku, podotýka portál Quartz.

Daň z obchodnej značky v sebe zahŕňa všetky skryté náklady, ktoré súvisia s tradičným obchodným modelom distribúcie rýchloobrátkového baleného tovaru nadnárodnými značkami a s ich marketingom. Firma sa spolieha na to, že zákazníci marketing, a to nielen v oblasti potravín, postupom času a odhaľovaním nových a nových metód ovplyvňovania výberu potravín jednoducho znenávideli. Obal bez akýchkoľvek motívov by sa tak javil ako správna voľba.

Zdroj: Brandless

Firma tvrdí, že cesta od zdroja výrobku k spotrebiteľovi je u nich vďaka internetovému predaju priamejšia a nezahŕňa dodatočné prirážky a poplatky distribútorov či reťazcov. Spolupráca s maloobchodnými predajňami je až na druhom mieste.

Nižšiu cenu web obhajuje aj užšou škálou sortimentu, tucet rôznych verzií toho istého produktu neponúka. V súčasnosti je dohromady dostupných okolo 200 položiek, čo je podľa Forbes takisto výhoda. Ľudia majú totižto tendenciu v prípade viacerých možných volieb dlho rozmýšľať. Zákazník môže stráviť pred regálmi plných stovkami druhov jogurtov niekoľko desiatok minút. Ak má na výber jeden druh jogurtu, voľba je jednoznačná.

Zakladatelia firmy poukazujú aj na to, že väčšine im podobných spoločností chýba priamy vzťah so spotrebiteľmi, obchody a supermarkety vnímajú už ako konečných zákazníkov a čo sa deje s produktmi ďalej, ich až tak veľmi nezaujíma.

Zdroj: Brandless

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 12

Tagy Brandless, marketing, potraviny