Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mladí slovenskí dizajnéri navrhli „sexi“ traktor. Záujem o nový model výrazne stúpol

26.05.2018, 19:05 | Lukáš Kvašňák | © 2018 News and Media Holding

Na prvý pohľad nie je na traktore veľmi čo dizajnovať. Hlavné je, aby fungoval. To, ako vyzerá, keď chodí po poli, už väčšinu výrobcov nezaujíma. Najväčší slovinský producent traktorov Agromehanika sa však pred štyrmi rokmi rozhodol zmeniť tento prístup. V snahe odlíšiť sa od konkurencie chcel, aby mal jeho nový model aj atraktívny dizajn.

  • Tlačiť
  • 11

Neoslovil však známych dizajnérov, ale v tom čase len začínajúce slovenské štúdio Werkemotion. Jeho zakladateľ a šéf Bystrík Míček pritom Agromehaniku oslovil na najväčšej svetovej výstave poľnohospodárskych strojov v nemeckom Hannoveri, kam vycestoval len pár mesiacov po založení firmy.

„Zaparkoval som tam auto, dal na seba sako a za jeden deň som obehol celé expo. Pýtal som sa ľudí, či nepotrebujú dizajn, rozdával vizitky,“ spomína. Slovinci sa mu ako jediní ozvali, no keďže jeho návrhy boli typovo iné, aké mala firma v portfóliu, požiadali ho, aby zaslal nové nákresy.

Záujem stúpol

„Od prvého kontaktu do podpísania zmluvy prešiel necelý rok. V polovici roku 2014 začal komplexný vývoj a prvá finálna prezentácia dokončeného funkčného výrobku bola v auguste vlaňajška,“ hovorí B. Míček. V kontexte priemyselného dizajnu ide však o štandardnú dĺžku, ktorá zahŕňa kresby prvotných konceptov, 3D modely, výrobné 3D dáta, vizualizácie, vypracovanie zmenšeného modelu a nakoniec aj výrobu dielov pre prototyp v skutočnej veľkosti.

Model slovinského traktora so slovenským dizajnom Agromehanika predstavila vlani v novembri opäť v Hannoveri a ohlasy boli viac ako pozitívne. „Prakticky za posledný pol rok, odkedy je produkt v predpredaji, Agromehanika eviduje výrazne zvýšenie záujmu o nový model traktora. Počas prvých dvoch mesiacoch, kedy sme ho prezentovali, sme zaznamenali desiatky reálnych záujemcov, čo v porovnaní s prezentáciami klientových predchádzajúcich modelov bol enormný nárast,“ opisuje B. Míček.

Šéf Werkemotion Bystrík Míček pri prezentácii nového modelu Zdroj: Werkemotion

Zákazka ich preverila

Agromehanika dovtedy pri svojich traktoroch neriešila dizajn. „Celkovo sektor traktorov nebol dlhodobo historicky zasiahnutý dizajnom, okrem svetovo najväčších značiek. Traktor ako produkt je definovaný ako úžitkový produkt a tie často boli podceňované, čo sa týka dôležitosti estetiky na predaj,“ vysvetľuje šéf Werkemotion.

Nový model však predstavoval pre mladých dizajnérov, ako aj pre Agromehaniku, výraznú zmenu. Vývojári a konštruktéri v Slovinsku si museli zvyknúť, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 11

Tagy automobilový priemysel, dizajn, poľnohospodárstvo