Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Niektorí konatelia eseročiek platia na daniach viac, ako by mali

08.04.2019 | Zuzana Kollárová

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

08.04.2019 | Accace_Slovakia

Zdravim, suhlasim, ze to nie je fair. Neviem si vsak predstavit, ze by sa spolocnici vzdali len tak “casti” spolocnosti v prospech konatela, aby mal lepsie odvodovo danove zatazenie. Typicka vyska ZI u sro je 5k eur, minimalna vyska vkladu 750 eur. Znamena to, ze bud by dostal 15% podiel na ZI alebo by sro musela zvysovat velmi vysoko ZI, aby dostal “malu” cast. Treba si aj uvedomit ze aj takyto “dar” by musel konatel zdanit a to vo vyske trhoveho podielu na firme. Toto nie je az tako danovo odvodovo optimalna cesta. Treba ist nato inak. S pozdravom Peter Pasek

08.04.2019 | Katrin34

No nesúhlasím s tým, podľa môjho názoru je to presne naopak, pretože ten chudák, čo si vypláca podiely na zisku z nich odviedol ešte daň zo zisku vo výške 21%, kým v každom inom prípade sa jedná o daňový náklad.

08.04.2019 | PeterKN

A ešte by som dodal,že nie je sociálne ani dôchodkovo zabezpečený,myslím teda konatela,ktorý poberá len dividendy.

09.04.2019 | Andrej_sk

Myslim, ze toto vobec neriesia, pretoze si vedia dochodok zabezpecit lepsie, bez toho aby platili statny aparat a boli zavisli na rozhodnutiach statu o vyske dochodku. To su ti financne inteligentni.
A ti druhi, ktori to neriesia, su ti, ktorym to jednoducho nedochadza a je pre nich dolezite teraz odvadzat statu co najmenej, lebo tak im to poradila uctovnicka, kamarat,...

09.04.2019 | Bosss

Andrej_sk, mozno mam problem pochopit pisany text, ale akosi nerozumiem, aky je rozdiel medzi tymi "prvymi", ktori su financne inteligentni, ktori neplatia statny aparat a nie su zavisli na rozhodnutiach statu o vyske dochodku a tymi "druhymi", ktori tiez neplatia statny aparat, lebo je dolezite odvadzat statu co najmenej a vlastne tiez nie su zavisli na rozhodnutiach statu o vyske dochodku.

Podla napisaneho aj "prvi" aj "druhi" su v tvojom texte identicki, len neviem z akeho dovodu su ti "druhi" akysi hlupejsi. Ako to teda je?

09.04.2019 | Andrej_sk

Neviem ci hlupost rovna sa nezodpovednost, lebo to som tym chcel povedat, ak ano, aj tak skor pouzijem nezodpovedny.
Pre stat a tretiu osobu su ti dvaja identicki. Do urcitej miery, specifikujem nizsie.
Ti prvi, su dufam jasni, maju dostatocne sukromne financne rezervy a investicie, z ktorych mozu cerpat po odchode na dochodok, starobny ci invalidny.
Ti druhi - to su vacsinou mali zivnostnici, ktorym poradili, ze prejst na sro je pre nich vyhodnejsie, v podstate nevytvaraju zisk, ich financny ci hmotny majetok nie je dostatocny na pokrytie dochodku po dobu x rokov. Mozu to byt aj sukromne ambulancie (vacsinou tie 1-osobove s minimalnou mzdou). Ked sa im bude vyratavat starobny dochodok z toho minima, bude to dost bieda. Takisto sa mozu stat invalidmi, a to moze prist kedykolvek, tak to tiez nebude slava.
Cize v tomto momente pre stat a tretiu osobu prestavaju byt identicki, lebo tym druhym sa (cez dane) poskladame na socialnu vypomoc, lebo umriet od hladu ich stat snad nenecha.
Suhlasis?
Hovorim tu len o podnikateloch, ktori podnikaju a uctuju legalne a nesudim nikoho, lebo vsetko to je v sulade so zakonom, ani jedna skupina nepodvadza.

11.04.2019 | Bosss

Teraz to je uz zrozumitelnejsie.
Otazka... v podstate na vypocet starobneho dochodku sa berie tusim poslednych 10 rokov. Mylim sa? Tym padom staci uz iba splnit podmienku odpracovanych rokov a na poslednych 10 rokov si naplanovat vyplacanie vyssej mzdy.
Inak, ja mam skor pocit, ze ti druhi tiez tak trochu rataju s tym, ze do dochodku uz budu mat zarobene tolko, ze dochodok od statu nebudu potrebovat. Otazne je, kolkym sa to realne aj podari.

12.04.2019 | Andrej_sk

Presne podmienky nepoznam, moze to tak byt.
Ale ta druha skupina si vyssie mzdy naplanovat nebude moct, lebo nema z coho. Vacsina takychto sooner or later skonci s podnikanim a zoberie zavislu cinnost.
Preto aj pochybujem, ze rataju s tym, ze si na dochodok sami dostatocne zarobia. Podla mna o terminoch ako dochodok vobec neuvazuju. Nedochadza im spojitost medzi odvodmi do socialnej poistovne, dochodkom, PN, invalidnym, atd. Ludom vela veci nedochadza.
Poznam par takych, ktori si mysleli, ze maju hypoteku vo vrecku, ale banka im povedala, ze maju nizku bonitu - lebo si platili najnizsiu mzdu. Prijem mozno aj mali dobry, ale nie ten, co priznavali :) Tak si mzdu museli navysit a skusia poziadat zas.

10.04.2019 | shalalii

ako mohla spolocnost vyplatit dividendu konatelovi bez majetkovej ucasti? okrem toho, dividenda sa vyplaca zo zdaneneho zisku.