Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo Slováci utekajú za hranice a len málo z nich sa chce vrátiť

17.12.2016 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (46 reakcií) Pravidlá diskusie

17.12.2016 | bardemx

neutekajú, sú vyštvaní politikmi ktorí sústavne hovoria o ich neochote pracovať.napriek tej neochote sa im v zahraničí darí a nemajú problém s tou ochotou.

17.12.2016 | youri

clanok som necital a ak odpoved nie je ocividna "peniaze", tak som dobre spravil.

18.12.2016 | awenare

Praveze to nieje len o peniazoch. Je to o tom, ze tu nemam homofobov a islamofobov na kazdom kroku, neskutocna solidarita existuje medzi ludmi, nezazeraju na mna skaredo statni zamestnaci ked od nich nieco chcem (a okrem toho vsetko vybavim online), a ano, platy su skvele, ale v porovnani s vylepsenou kvalitou zivota to nema.

18.12.2016 | youri

Kecy. Ale aspon si nevytiahol nevrle predavacky. Netusim, v akom raji to zijes, ze tam nemas homofobov a islamofobov. Ja som ziadneho homofoba ani islamofoba nestretol ani na Slovensku. Zrejme to zavisi od toho, v akych kruhoch ludi sa rozhodnes pohybovat. A tu neskutocnu solidaritu ani radsej nebudem komentovat, ta sa komentuje sama. Ked vsetko vybavis online, tak potom isteze na teba nezazera ziadny statny zamestnanec. Skecmi o zazerajucich statnych zamestnancoch sa hemzia aj zapadne filmy a serialy. Asi ten fenomen tvorcovia odpozorovali u nas. Clovek hned vnima vsetko okolo seba inak, ked nezije z ruky do huby, pravda?

18.12.2016 | Roman Kanala

Síce som nič nečítal, ale obdivujte ma, lebo názorov mám kopec, pravda?

18.12.2016 | youri

1. to ty si na tomto webe odbornik na vsetko. Musel by som dlho prechadzat clanky, aby som nasiel jeden, pod ktorym nerozdavas mudra.
2. nepotrebujem citat clanky v ktorych nadpise je uvedene "Kolko sa rovna 2 + 2". V takom clanku bude totiz napisane bud to, co kazdy uz davno vie, alebo tam bude napisana totalna blbost.

19.12.2016 | Roman Kanala

Červený trollko. Veľkým ujom sa nepatrí tykať.

19.12.2016 | youri

Tak takito inteligenti to opustaju Slovensko? Ziadna skoda.

17.12.2016 | kirEE

študujem už nejaký ten rok v zahraničí a chcem sa určite vrátiť. Odišiel som kvôli školstvu, ktoré sa tu a v iných európskych krajinách nedá porovnať... ale Slovensko je naša krajina a je potrebné sa pokúsiť ju zmeniť a zlepšiť so skúsenosťami z iných krajín...

18.12.2016 | eExcel

Rozumny nazor. Ako odlisny od LeboFico skriekania ludi ktori su vedomymi ci nevdomymi obhajcami pravicovej Gorily a su len obete propagandy.

17.12.2016 | cenobit

Slušný človek musí v tejto krajine nutne trpieť. Toľko hnusu, čo sa na neho denno-denne valí v dôsledku tupej politickej (ne)kultúry, korupcie a arogancie, kauza za kauzou - a sprostučko-zbabelo-ľahostajný národ toto všetko nepochopiteľne toleruje. A práve vďake tejto nepochopiteľnej tolerancii si pôvodcovia toho hnusu dovoľujú stále viac a viac. Zobuďte sa - a zastavte ich !

18.12.2016 | puzzlebreaker

ten sprostucko-zbabelo-lahostajny narod snad jedneho dna vydochne. rozum nikdy nedostane...

19.12.2016 | Brano L.

Tento hnus si však vytvárame sami, keď drvivá väčšina ľudí podporuje svojim konaním tento systém. Napríklad obchádzaním pravidiel, snahou obalamutiť každého koho sa dá a podobne.

18.12.2016 | mba

Co uz Pentakom zacina dochadzat, ze lepsi je stat bez brutalnej korupcie, so schopnymi ludmi. funkcnym statnym a verejnym servisom (spravou)?!

Bez natvrdo odsudenych a zabaveneho majetku najvacsich grazlov to nepojde. Alebo to pride az do stadia, ze Kotlebovci budu vladnut a to este len bude pruser!

Dodrziavanie pravidiel v slusnej spolocnosti sa oplati. Dopustia to vsak ludia, ktori vedia zit a podnikat prevazne iba z cicania statu?!

Vazeni, o 7 rokov konci prijem eurofondov, co budete robit potom? Stat sa zruti pre neschopnoat plnenia svojich zakladnych uloh, alebo totalne zhnedne?!

Iba spolocnost postavena na pravidlach a schopnostiach vie prezit.
ei

18.12.2016 | eExcel

Tusil som, ze sa tu zacne hrat propaganda ze "LeboFico". Poznam desiatky mladych vzdelanych ludi ktori emigrovali - a to za Dzurindu. Tych co poznam ze emigrovali a nikdy sa nevratia odisli uz preto, ze v tejto krajine nemali sancu ziskat byvanie. Totalne v tom zlyhali uzasne pravicove vlady, a stacilo zajst uz len od rakuska, aby mlada rodina ziskala dostojny priestor pre zivot. To ako sa tu neustale klame o vybornej pravici (napriek Gorile (!!!)) a straslivej lavici je katastrofa a dovod narastu extremizmu ale aj odchodu ludi do zahranicia. Fico sa stal fackovacim panakom 8 rokov zlyhania pravice, ktora po Meciarovi namiesto nasmenrovania spolocnosti dobrym smerom je nasmerovala do klientelsiticko-korupcneho pekla. Nie, tento system fungujuci v pozadi nijaky Fico nezmeni. Aj media su vlastnene oligarchami.

18.12.2016 | OliWer

Človeče, Ty si prišiel z minulosti spred 10 rokov? Ja viem, že po 10 rokoch vlády SMER a.s. je ťažké hľadať argumenty, prečo je všetko naprd, ale vyhovárať sa na Dzurindu je naozaj silná káva.

18.12.2016 | salamoon

a co take povedal ? .. ved povedal v podstate pravdu.. robota, byvanie, platy ..ludia odchadzaju uz 25r. bez ohladu na to, kto je pri moci

18.12.2016 | OliWer

To slovo "v podstate" je dôležité. Pretože vynechal posledných 10 rokov prerastania dépehačkarskej mafie do štruktúr štátu. A to sa nedialo za Dzurindu, to sa deje za Kaliňáka.

19.12.2016 | salamoon

DPHckari su tu odvtedy, odkedy nam zaviedli v 93 DPH.. a Dzurinda im este aj znizil / zrusil dalsie dane...

18.12.2016 | Brunteles

No iste ze za Dzurindu odišli. Ved vtedy vstúpila SR do EU a otvorili sa vsestranne možnosti pre pracu, štúdium cI len poberanie sociálnych dávok v mnohych krajinach EU... nic tajuplne.
To ze stále odchádzajú je uz LEBOFICO. Lebo on vladne z poslednych 12 rokov 11, urobil nimi mi prospesneho a vlastnou hlavou je dovolené zarábať stale menšej skupine NAŠICH.

18.12.2016 | @@@

aha takže ked odchadzali za dzurindu bolo to vlastne dobro ale ked odchadzaju za fica je to zle ? :D :D

18.12.2016 | Brunteles

Na UV musia mat radosť z Tvojej pylnosti. Reagujes často a hoci málokedy k veci, ale to nevadí, hlavne ze nezabudnes zdôrazniť svoj ideologický príklon.
Ja som nehodnotil ci to bolo dobro alebo nie. Iba som zhodnotil ze za vlády Dzurindu sa otvorili cesty a prirodzene to mnohi vyuzili. Fico ma kopec dristov o tom ako prosperujeme, ako je to u nas super. A šikovni mladí stále odchádzajú... Tak co hovoria na UV preco je to? Lebo zli kapitalisti???

18.12.2016 | @@@

otvorili sa cesty ...potom tie sa otvaraju aj teraz tak prečo vtedy to bolo podla teba ok a dnes to nie je ....prečo sa vyhovaraš a presne si len potvrdil to čo som napisal :P

18.12.2016 | @@@

to si presne vystihol ....ale myslim si že ludi tu ťa asi nepochopia lebo tito ludia maju priliš obmedzeny nazor pre nich je len fico zlo ale pravicu považuju za sväty gral a dogmu dokonaleho dobra ktorej sa nedokažu zbaviť :D

18.12.2016 | puzzlebreaker

vas vodca vam moze rozpredat aj vase vlastne organy, ked uz nebude mat co kradnut, ale na vine bude vsetkemu niekto iny... naozaj ine ako aby ste vydochli nepomoze...

18.12.2016 | @@@

aki vodca ?....ja som nevolič ...nevolil som nikoho z nich tak sa preber čo pišeš :P....lebo ja ti tvojho fica aj dzurindu aj sulika a aj dalšim možem z vysoka ....:P

18.12.2016 | Roman Kanala

Zlodejsko som pozoroval desaťročia, ešte keď nebolo Zlodejskom. Socík, krátke roky nádeje, potom mečiarizmus-lexizmus, rozbitie republiky a nástup fašizmu, mafianizácia spoločnosti, strach a tiaž, potom Dzurinda, Palacka, skupinka, a napokon Gorila a Fico vlastnou hlavou, stagnácia, inštitucionalizácia organizovaného zločinu.

Stále bolo viac dôvodov odísť, ako ostať žiť v tom hnoji. Kedysi som sa tešil pri pomyslení, že jedného dňa budú všade bankomaty, v hoteli sa bude dať platiť kartou, že sa postaví diaľnica do Košíc a že v železničnom vagóne bude fungujúci záchod. Dnes to všetko je skutočnosťou, ale aj tak ma nebaví tam chodiť. Aj do ZOO človek zájde len raz za čas. Najlepšie, čo sa dá urobiť, je nič tam nemať, nič tam nevlastniť, mať príjem v slobodnom svete a majetok tiež ďaleko odtiaľ, lebo človek môže o všetko prísť a ani o tom nebude vedieť. Fikcia doručenia.

Ani na dôchodok sa tam neoplatí ísť, lebo pri prvom ochorení človek zomrie. Darmo je pivo za euro a halušky za päť a vlaky zadarmo. Leda ak by si človek hneď kúpil nejakú nemocnicu, aby mal fungujúce zariadenie, keby bolo treba. Doniesť so sebou celý súkromný svet, vrátane súkromnej bezpečnostnej firmy ako US Steel, ale Kali má kalicajtov viac a slúžia zločinu. Súdy by bolo lepšie všetky zrušiť, lebo sú extrapoláciou kriminálnej anarchie. Štát sa stal nástrojom organizovaného zločinu.

Situácia je veľmi vážna, lebo už nejde len o izolované prípady bezprávia, ale systém vylúčením množstva produktívnych zdrojov z produkcie dosahuje suboptimálne ekonomické výsledky a legislátor pridáva finančné i nefinančné bremená produkcii. V mnohých regiónoch je jediným zdrojom príjmov štát a jediným spôsobom prežitia korupcia. To je cesta do Francúzska, ktoré však nemá problém so zločinom, globálne gangrénujúcim inštitúcie, len s burinnými socialistami a odbormi. Systém je podobne neefektívny a vývoj ide zlým smerom.

Takže každý si musí vyriešiť problém, či to ešte skúsi a obetuje pár rokov života nádeji, alebo si bude budovať existenciu inde sám pre seba.

18.12.2016 | Agát4

Pán Nejedlý, viete čo znamená útek? Náhly, tajný odchod. Názov článku je tendenčný. Ďalej som nečítal.

18.12.2016 | Michal Rybárik

Nie nazov, ale tento vyklad je tendencny. "Utek" podla KSSJ http://slovnik.azet...=%C3%BAtek moze pokojne znamenat aj "únik, od tvrdej skutočnosti" - a to je v tomto kontexte viac ako vystizne.

18.12.2016 | OliWer

To je zbytočné vysvetľovať, Agát4 prestal čítať pri treťom písmene KSSJ.

18.12.2016 | Roman Kanala

Keď som na Zlodejsku, zakaždým sa nenormálne teším, až odtiaľ vypadnem. Nespávam v Bratislave, ale vo Viedni, alebo aspoň v Hainburgu. Je to lacnejšie. Keď som na východe, najkratšou cestou za hranice je Maďarsko a tam je diaľnica, hotel za polovičnú cenu ako v Košiciach a na letisku majú duty free shop s dobrou whisky. Zakaždým sa to podobá na útek. Útek do civilizácie, za slobodou, domov. Na Zlodejsku človeka nič dobré nečaká.

19.12.2016 | puzzlebreaker

to je dalsi co patri do skupikny deb1lnych mrzakov, ktori musia proste vydochnut...

19.12.2016 | ataman

Myslím si, že sa už napísalo dosť článkov a viedlo dosť diskusii na to, aby prišla nejaká zmena na SR. Stále len diskutujeme a nekonáme Slováci.

19.12.2016 | Roman Kanala

Nuž ja konám, koľko môžem. Chodím na voľby a odkedy sa už dá voliť poštou, tak ani nechodím, len volím. Bol som medzi ľuďmi, ktorí podávali trestné oznámenie na ministra vnútra Gustáva Krajčího kvôli zmarenému referendu. Mafia sa mi vyhrážala vraždou a pokúšala zavraždiť. Teraz sa mi znova vyhrážajú vraždou a podávajú trestné oznámenia na mňa, keď dokumentujem trestnú činnosť papalášov a zločinný charakter inštitúcií.

Keby nás bolo viac, papalášom by mohlo byť naozaj horúco. V skutočnosti to však vyzerá inak. Mnohí darebákom fandia a obdivujú ich fáro. Závidia im a chcú sa im podobať. Na Zlodejsku po zlodejsky.

19.12.2016 | LPB

V Poľsku teraz opozícia organizuje protesty. 1500-3500 ľudí, podľa zdroja. Vzhľadom na počet obyvateľov, je to porovnateľné s davmi pred Bonaparte. Nemyslím si, že sa niečo zmení zdola. Mafia je zabetónovaná a hrúbka betónu rastie. Musí sa sama pohádať a príde ďalší "interný" puč. Či bude po ňom lepšie? Asi ako v 89.

Pozrel som si web vznikajúcej strany NAJ. Sľubujú pozatvárať zločincov, vyšetriť kauzy. Ako? So súčasným personálom v príslušných orgánoch? Bez právomocí diktátora? Bez podpory (zdecimovanej) armády? Ale program majú dlhýýý...

Niektorí asi pochopili, že bez vojenského puču to nepôjde. Tak vznikajú rôzne vyzbrojené skupinky. Amatérske. Kým sa nezapojí dostatočne zámožný ujo...

19.12.2016 | Brano L.

Nemiešal by som sem Poľsko. Poľsko žije úplne inými problémami.

19.12.2016 | bluehen

Veru netusim ci ten autor ma vsetkych pohromade, ked robi taketo zavery, ze slovaci odchadzaju do zahranicia, pricom je evidentne ze odchadzaju najma do CR za studiom a tam aj ostavaju. Technicky CR je zahranicie - V. Meciar tak raz povedala vsetci to akceptovali - ale aky je pribeh skutocnych emigrantov (co idu mimo EU)?

19.12.2016 | EuroSMS

Urobili sme maximum, aby mohli potomkovia studovat v zahranici. Chodia do skol, kde ich na pocudovanie chcu cosi naucit. Makaju od rana do vecera, ale ak si podstivo vybojuju, maju sancu cosi dosiahnut. Pretoze usilovnych a talentovanych maju v cudzine radi. Rozhodnutie vratit sa, je na nich. Ale zrejme nepridu opravovat nieco, co ini devastuju. Najma, ak na chod veci maju minimalny vplyv a bytostne citia, ze sa to da aj inak, ale prilozit ruku k dielu musi kazdy. Maju iba jeden zivot a ten nepremarnia tu, aj ked nam je za nimi smutno.

19.12.2016 | čézare

31% su studenti co je v kontexte textu: 1) dost velky problem lebo ak vonku vystudujem a zvyknem si na standard danej krajiny a svoj asi urcite zvazim prichod domov do vyssie spomenuteho bordelu u nas v state. 2) kedze su to studenti a ludia co v buducnosti budu chciet mat rodinu je otazne ako sa k tomu postavia v case... 3) je lahko pracovat a uskromnit sa v cudzine ale je hrozne tazke dostat naozaj kvalitnu pracu a intergrovať sa a mať zázemie.
4) zazemie si nevybudujete urcite 5) ak pridu deti zacne peklo. prva choroba skolka a prazdniny a nema sa kto o ne starat. jedina sanca zena na materskej a potom v domacnosti. ale to tiez z dlhodobeho casu nie je cesta.
suma sumarum ... aked si tudent ruka hore nazor sem a tam ... ale neskor je to ine ...

28.12.2016 | morfeus

Potvrdzujem, s tou rodinou vonku mas pravdu, bolo to tazke aj pracovat obidvom a mat malu dcerku, to bol aj jeden z dovodov preco sme sa vratili po case domov.

20.12.2016 | Vyktorka

ak to s tou byrokraciou máte pravdu svätú - vybavujem umiestnenie rodinného príslušníka do domova soc. služieb, no čo tam navymýšľajú
kadejakých móresov, to je neskutočné, taký papier, onaký papier, akoby nestačil jeden posudok zodpovedného sociálneho pracovníka, alebo lekára,
že umiestnenie je nevyhnutné, okrem toho im za to klient platí už od počiatku, ale vybavovať si to musia rodinní príslušníci, no kto to neskúsil - horor.

20.12.2016 | Vyktorka

Hovoríte "LeboFico", áno aj Fico, lebo nevidí nič, len stranícku agendu, a prečo nepoptreháňa svoje úradnícke šimle, aby sa rozhýbali, stačí sledovať masmédiá a bordel v krajine je nahý. Prečo netlačí na zodpovedných, ak nie sú schopní, repekt. ochotní, nakopať do zadníc a dať tam schopných
a veci riešiacich ľudí, zároveň dynamicky meniť nasprostaté zbyrokratizované zákony, čo mu v tom bráni už 10 rokov - podľa mňa nič, iba chuť
a obklopenie sa odborníkmi bez jednofarebných tričiek.

22.12.2016 | gejza77

predškolské a zákaldné školské vzdelanie dostali z mojich daní, zdravotnícka starostlivosť mali tiež z mojich daní .... a potom si emigrujú bez toho, aby tejto republike čokoľvek vrátili ..... je mi z nich na grc

26.12.2016 | HromBlesk

Pred 26 rokmi som sa zbalil a isielna prace do Nemecka do slepaciarne..vedel som som minulý a budúci cas po nemecky..čerstvý inf z dediny s manuálnou zručnosťou. Po 3 mesiacoch chceli aby som zostal...stretol som zenu a chcela aby sme zostali..ja sombol presvedčený Slovak...a povedal som urobíme si nemecko na slovensku. Veril som tomu. Bojoval proti meciarovi uveril Dzurindovi...dnes mamNemecko na 2000m2 pozemku za plotom. Za ktorým nechá sused ..s....rat psa...neuprace si pred domom...kde susedov druhy tupy syn mina peniaze každý polrok na nove auto z peňazí otca co už ma asi 20 tu firmu..lebo ostatne išli dole vodou...v mojom Nemecku kde nosim do nemocnice toaletak..kde učiteľky na gympli nechávajú deti bifľovať texty na spamat. Moja chyba..mal som odist. Dnes ked ma rešpektujú kolegovia v jednej z naj firiem sveta viemze tam by som mal plnohodnotnejsi život ako tu.

28.12.2016 | morfeus

Dolezite je ze ci maju preco sa vratit. Zil som v Prahe 4 roky a z mojich znamych sa vratila iba cast, vacsina zostala, tak 75%. Prestahoval som sa do Viedne, kde som v odbore spoznal Slovakov a Cechov, a odisli sme domov velka vacsina, niekto po 2, po 5tich a ja po desiatich rokoch. Takze to suvisi aj s kulturnou blizkostou nás a ludi v krajine ktorej sme boli. Mna osobne nevystvalo nic. Siel som sa ucit nove veci a ziskat skusenosti a financie, cestovat. Na SK som narazil na technolog. a technicky strop a zaujimalo ma ako to robia inde. Myslim si ze aj to je jedna z motivacii, skryta pod moznostou ine.

02.03.2017 | Lac

Rád by som si pozrel túto štatistiku aj rozdelenú na samostatné názory pracujúcich, podnikateľov a študentov... takto sa informácie dosť skresľujú... podľa mňa každý z nich vidí veci trocha inak...