Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Stačí už stovka. Za koľko eur si kúpite ľudí z iných firiem

07.08.2019, 09:00 | Adrián Berecz | © 2019 News and Media Holding

Úvahy zamestnanca o tom, že zbehne ku konkurencii, sa stávajú spravidla reálnejšími, ak ho budúci zamestnávateľ osloví a motivuje vyššou mzdou. Koľko eur v priemere stačí na to, aby firma k sebe nalákala nových ľudí z iných spoločností, a ako je to s touto náborovou taktikou po profesionálnej a morálnej stránke, analyzujú pre TREND personálne agentúry a HR manažéri.

  • Tlačiť
  • 14

Suma, ktorá je pri úvahách o zmene práce zaujímavá, sa začína pre viac než štvrtinu zamestnancov na sume sto eur. Až dve tretiny zamestnancov by požadovali zvýšenie platu o 200 eur a viac, tvrdí prieskum agentúry Manuvia na vzorke vyše tisíc respondentov.

Keď rozhodujú centy

Martin Sokol zo spoločnosti Trenkwalder by v tomto ohľade rozdelil zamestnancov do dvoch kategórií. „Zamestnanci s nižšou pridanou hodnotou majú tendenciu meniť zamestnávateľa už aj za 20 centov na hodinu navyše bez toho, aby uvažovali nad ponukou komplexnejšie,“ spresňuje.

Čo sa týka zamestnancov s vyššou pridanou hodnotou, sú podľa neho mzdové požiadavky vyššie, ak už uvažujú o zmene, ale do toho vstupujú aj iné faktory, ako osobný rast, meno spoločnosti, benefity v rámci vzdelávania a podobne.

Ak ide o pozície s fixnou mesačnou mzdou, v priemere vie presvedčiť zamestnanca aj zvýšenie o sto eur, súhlasí Diana Nackinová z agentúry Grafton Slovakia.

„Ak sa bavíme o výrobných pozíciach s hodinovou mzdou, je úplne bežný mzdový konkurenčný boj zamestnávateľov. Tu hovoríme o rozdieloch v centoch, maximálne jedného až dvoch eur na hodinu, čo však, samozrejme, pri konečnej mzde urobí rozdiel,“ dodáva.

Neprehliadnite

Pozor na meno

Je veľmi náročné povedať len tak sumu, ktorá má presvedčiť, upozorňuje Nikola Richterová z Profesia.sk. Závisí od postavenia zamestnanca, od jeho súčasného platu, ale aj od ďalších faktorov, ktoré sú najmä pre mladšie ročníky čoraz dôležitejšie.

Ľudia často pozerajú aj na možnosti rastu, na pracovné prostredie, kolektív aj náplň práce. „Vidíme, ako veľmi dôležitý je pre firmy employer branding. Uchádzači o prácu dávajú veľmi na rady druhých. Z tohto dôvodu, ak počujú niečo zlé o firme, ktorá ich oslovila, môže jej to veľmi uškodiť,“ podotýka.

Náborári by mali počítať s tým, že s novou pozíciou musí uchádzačom ponúknuť podstatne vyššiu mzdu, než mali v predchádzajúcom zamestnaní, a ak si chcú udržať súčasných zamestnancov, mali by sa skôr zamerať na ich spokojnosť, zdôrazňuje Peter Dosedla z agentúry Manuvia.

Viac než kedykoľvek predtým si v súčasnosti zamestnanci uvedomujú, aké benefity im zamestnávateľ ponúka a v akom pracovnom prostredí pracujú.

Štandardná taktika na profesionálov

Taktika získavania zamestnancov z konkurencie preplatením sa často využíva v odvetviach, v ktorých sa ťažko hľadajú

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 14

Tagy mzda, personalistika, práca