Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nachladnutie či ebola? Aké je naozaj postavenie Slovenska v rebríčku Doing Business

14.09.2018, 15:03 | Lukáš Kvašňák | © 2018 News and Media Holding

Dávať si ambiciózne ciele nie je na škodu. Horšie je, ak sa ich nedarí plniť. Presne tak by sa dal opísať prístup Slovenska k zlepšovaniu podnikateľského prostredia.

  • Tlačiť
  • 2

Slovensko si totiž v Národnom programe reforiem dalo za cieľ umiestniť sa v rebríčku Doing Business z dielne Svetovej banky do roku 2020 v prvej pätnástke. Ide o najznámejšie a najkomplexnejšie hodnotenie kvality podnikateľského prostredia zahŕňajúce 190 krajín. Riadia sa ním aj zahraničné firmy pri posudzovaní potenciálnej lokality pre svoje investície.

Slovensko stagnuje, ostatní sa zlepšujú

Ambiciózny cieľ sa však vláde ani zďaleka nedarí napĺňať. Slovensko si za posledné tri roky v rebríčku pohoršilo o desať miest. Kým v roku 2016 sa krajina umiestnila na 29. mieste, vlani klesla na 33. pozíciu a tento rok si pohoršila o ďalších šesť miest. Problémom pritom nie je, že by sa domáce podnikateľské prostredie tak prudko zhoršilo. Kým Slovensko v zlepšovaní firemného prostredia stagnuje, ostatné krajiny sa zlepšujú a posúvajú sa v rebríčku vyššie.

Neprehliadnite

Chronickým problémom Slovenska je 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Doing Business, podnikateľské prostredie, Svetová banka