Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tekutý slovenský Apple sa vracia, začali znovu vyrábať cider Jablčnô

28.05.2018, 14:27 | Ivan Haluza | © 2018 News and Media Holding

Výrobu prvého slovenského jablčného nápoja cider Jablčnô, ktorý bol istý čas doslova prototypom úspešného mladistvého podnikania, museli jeho predstavitelia zastaviť. Partia mladých chalanov, ktorým cider pôvodne zachutil počas návštev Anglicka a tak ho v roku 2013 začali vyrábať aj na Slovensku, totiž projekt opustila a zostali v ňom už iba ich finanční spoluinvestori. Tí ale po skoro roku prestávky teraz produkciu i predaj Jablčnô obnovujú.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy

výroba

Alkoholický cider i jablkové nealko nápoje zo zmodernizovanej sajderovne v Kravanoch nad Dunajom sa vracajú na trh. O ich úspechu ale rozhodne hlavne to, či mu prevádzkovatelia reštaurácii či pohostinstiev dajú znova šancu.

Už aj s vlastnými sadmi

„Po dlhšom hľadaní sa nám podarilo zložiť nový tím, ktorý má nielen teoretickú znalosť, ale aj praktické skúsenosti s talianskou technológiou, do ktorej sme investovali,“ hovorí jeden z nových investorov Jablčnô Marek Haverla, ktorý pôvodne podnikal v stavebníctve.

Neprehliadnite

Jablčnô sa znovu rozbieha aj s novou kapitálovou injekciou vo výške 450-tisíc eur, ktorú noví investori poskytli pôvodným zakladateľom na presun výroby zo Svätého Jura do Kravian nad Dunajom, nachádzajúcich sa neďaleko Komárna.

Firma tak už teraz disponuje modernejšími výrobnými priestormi. V Kravanoch má navyše k dispozícii vlastné jablčné sady, čím aj naďalej zostáva producentom z výhradne lokálnych surovín od domácich pestovateľov.

Znovuobnovené Jablčnô prichádza aj s jednou novinkou. „Popri už existujúcich produktoch prichádzame s novinkou Špric,“ hovorí nový šef výroby Matúš Fürek s tým, že ide o nealkoholický nápoj z jablčnej šťavy a sódy.

S pivovarníckym výtlakom

Firmu Jablčnô zakladali Michael Thomas Jurkovič, Michal Slovák, Anton Šulka a Peter Beljak. Postupne ale firmu opustili po tom, ako v roku 2015 do firmy vstúpili noví investori, ktorých si zakladatelia pozvali na kapitálové posilnenie pre dynamickejší rozvoj podniku. K rozchodu prišlo po nezhodách okolo ďalšieho napredovania firmy.

Už skôr sa dalo iba špekulovať, že za spormi mohol byť aj trošku pomalší rozbeh firmy, s ktorým nemuseli byť noví investori úplne spokojní. Ešte aj predvlani sa totiž celoročné tržby firmy Jablčnô dostali na nie práve závratných 40-tisíc eur. Straty z investičného rozvoja pri Kravanoch nad Dunajom mala firma oveľa vyššie. V roku 2015 prerobila 160-tisíc a predvlani ďalších 48-tisíc eur.

Dnes Jablčnô spoluvlastní okrem M. Haverlu iba jeho menší dvojpätinový vlastník Miroslav Privrel. Obaja už dlhšie podnikajú v stavebnej firme Stav-Trade.

Plusom pre biznis so ciderom je, že ho u nás v ostatných rokoch výrazne spropagovali aj veľké pivovary. V roku 2013, kedy vstúpilo na trh Jablčnô, poznalo tento anglosaský napoj len veľmi málo Slovákov. Od roku 2015, keď ho u nás začali šíriť aj pivovarnícke giganty Heineken a SABMiller sa stal oveľa známejším.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy výroba