Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slovenskí manažéri sa boja konfrontácie

11.10.2010 | Dominik Orfánus

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

11.10.2010 | erichvonm

skvelé , skvelé , skvelé . Ten človek evidentne vie o čom hovorí , doplním sem ešte komentár ale zatial som stratil slová a zmôžem se len na jedno skvelé

11.10.2010 | vlado

úplne súhlasím. dal som si k tomu link na fb a tiež som nevedel ako to okomentovať :-)
Konečne názor, ktorý ide až na "kosť". Veľmi veľmi dobré.

12.10.2010 | enikah

Pripajam sa, skvele. Lesk a bieda slovenskeho manazmentu. U nas sa manazermi stavaju ludia co su najviac konformni vedeniu, ochotni skocit z okna ak im nadriadeny da najavo, ze si tym u neho splhnu... Hodnoty su jedna velka neznama. Respekt k ludom, podriadenym ci spolupracovnikom, je vnimany ako prejav slabosti...

12.10.2010 | erichvonm

ako som už napísal tento článok je super . Len doplním svoju osobnú skúsenosť pre potvrdenie tohoto článku
- Mal som vedúcich ktorý nieže nemali žiadne hodnoty okrem peňazí , ešte sa boli schopný smiať z hodnôt svojích podriadených ( viera v boha , hodnota rodiny ) a pokial bola Vašou hodnotou poctivosť a pracovitosť tak ju vedeli aj slušne zneužiť ( ako povedali toho koňa byjú ktorý ťahá )
- veľká pravda je aj v slovách citujem : " Dnes sa v nadriadenom postavení správame hulvátsky, v postavení podriadenom špekulantsky. " tiež to potvrdim pracoval som v obchodnej firme , raz prišiel generálny riaditeľ z nejakého školenia a povedal obchodnýk by mal absolvovať 20 obchodných stretnutí v týdni ako obchodníci sme namietali že to môže platiť pre nejaku rýchloobratovú komoditu ale my predávame technický produkt , a je dôležité stretávať sa so zákazníkmi ktorý majú realny potenciál a nie len lietať po " regióne " no boli sme označený za lenivcov, darebákov atď. nik so stredného manažmentu nemal odvahu povedať generálnemu že sa velmi mýli . Povedali že ak to nedodržíme tak nám zoberú odmeny . Takže my sme začali lietať po regióne aby sme neprišli o prachy ale výsledky boli priam až biedne . Po 2 mesiacoch to celé zručili ale tržby išli dole o 40 % . Takže naši nadriadený boli knám hulvácky ale my sme sa správali zasa šklantsky pretože sme sa mali zoprieť aj napriek tomu že by sme prišli o prachy .


PS. poznal som ale aj skvelých menežérov

15.10.2010 | konzultant-sk

p. Synek bez obalu, možno až chladnokrvne opísal niektoré "príbehy" firiem a ľudí,s kt. sa stretol v praxi. Kompetenčným modelom p. Synek asi neverí, ok. Hodnoty, ktoré p. Synek často spomína, podľa môjho názoru nie sú predmetom kompetenčného modelu, keby som to vzal surovo, "od podlahy". Kompetencie sú skôr o zručnostiach, vedomostiach, správaní a postojoch, ťažšie je tam hľadať hodnoty a asi už vôbec nie dôstojnosť (ako hodnotu), tá sa spája asi skôr so sebaúctou, ale na čo teoretizovať, je to vec pohľadu. Sebaúcta šéfa, to je možno kľúč, počiatky k fungovaniu/nefungovaniu firmy, jej životaschopnosti. Ak sebaúctu nemá dostatočnú, je logické, že sa správa panovačne, nezrelo a "detsky", skrytý za svojou neautentickosťou, ten humánnejší objedná školenie pre školenie. Ak má manažér možnosť si "preliečiť" svoje osobnostné nastavenie cez svojich podriadených, tak to prosto robí a bude robiť ďalej, stoj čo stoj. Deje sa to už napr. pri výbere zamestnancov alebo kariérnom raste kmeňových. Stáva sa, že už napr. na assessmentoch sa nevyberajú ľudia s potenciálom, hodnotovo vyzretí a gramotní. Manažéri ich neodporučia, boja sa, že by ich vo firme noví adepti predbehli (rozumej viac zarábali):) A sme teda zas pri sebaúcte. Radšej nestratia tvár (a peniaze), ako by sa mali podrobiť sebareflexii a následnou zmenou rozhodnutí a viditeľnými pozitívnymi prejavmi vo svojom správaní. Zaujal ma názor p. Syneka na koučing. Nemyslím si, že koučing nemôže zmeniť, aspoň čiastočne, osobnosť koučovaného. Môže. Jednoducho vtedy, ak sa tak koučovaný rozhodne. Akýkoľvek nástroj rozvoja, jeho efektivita je "odsúdená" na rozhodnutia manažéra, ktoré vplyvom koučingu (dokonca aj zle realizovaného) urobí/neurobí. Hoci meniť osobnosť človeka koučingom..., no, to asi nejde, možno nejaké malé korekcie určite, ale tiež len na úrovni správania. Meniť osobnosť, to by sme museli prevrátiť naruby paradigmy psychologického (a podobného) poradenstva :). Zmeny u manažérov v našich podmienkach sú pravdepodobne nemožné. Môžme len dúfať, že nás postretne šťastie a narazíme na manažéra (lídra), ktorý bude nielen sám zdieľať hodnoty, ale ich dokonca u svojich ľudí prebúdzať k životu a pobádať ich k odvahe si za nimi stáť. V takomto vzájomnom zdieľaní sa určite dostavia úspechy i zvládanie prehier.

21.10.2010 | martini

Vyborny clanok, kultura je zacarovany kruh - ludia nie su odrazom politikov, ale politici ludi, ako sa hovori, kazdy narod ma vladu aku si zasluzi, inak to nefunguje ani v manazmente.
Cest vynimkam, mal som to velke stastie a na Slovensku som ich v manazmente stretol zopar.

Snad len jedina vyhrada, tykajuca sa nie celkom spravneho prikladu:

"Konrád Lorenz, ktorý získal Nobelovu cenu za etológiu, povedal, že všetky živočíchy, ktoré sú prirodzene vybavené veľkými zbraňami, ako sú zuby či pazúry, majú súčasne od prírody daný aj pud nezabiť svoj druh. Lev nezabije leva."

Nie je to pravda, lev zabije leva, akonahle novy, silnejsi lev porazi byvaleho vodcu svorky, ziska vsetky samice a pozabija mladata byvaleho vodcu. Vsetko v prirode ma svoj ucel, v tomto pripade populacia ziska tym, ze nove geny vodcu nebudu ohrozene nedostatkom zdrojov kvoli mladatam porazeneho leva. Kruta, ale mudra dan (narazka je zamerna).

Paralela v manazmente - novy top-manazer, podobne ako politik na vrchole "potravineho retazca", obycajne vyleje z vanicky (koryta) byvali manazment a dosadi si svoje geny (niekedy rodinkarsky doslovne).

To vsak nic nemeni na posolstve clanku, ktory zatina na slovenske pomery neobvykle hlboko do ziveho.