Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vysvetlenie (nielen) pre štátnych úradníkov: Na čo je vlastne dobrá konkurencia?

20.02.2015 | Peter Brejčák

Diskusia (2 reakcie) Pravidlá diskusie

21.02.2015 | Andrej_sk

Co ine od nich mozeme ocakavat ked z nich vypadne, ze nebudu ludi motivovat k vakcinacii proti chripke, lebo predsa nebudu robit reklamu pharma-biznisu. Ako to ze desatrocia nikomu nevadi, ze na statnej institucii (Slovenska posta) sa moze pouzivat platobna karta len jednej sukromnej banky (Postova banka).
Ten clanok je scestny. To nie je o tom, ze by tieto veci politici nevedeli. Dobre to vedia. Ale nas opijaju rozkom a krmia zvastami a my si to nechame. Dalsie desatrocie.

21.02.2015 | martinec

Uvedeny pohlad v clanku a porovnavanie s vyrobcami televizorov je trosku neumerne. Hoci som silny liberal a som za odluku statu od vsetkeho, vratane danovych ulav, treba sa pozriet na v sucasnosti fungujuci system logicky - RegioJet si chce vyberat zlate vajcia, najlepsie odrobinky zo vsetkeho - vsetky spoje chce prevadzkovat v peak-times, kedy ludia idu do/z zamestnania/skoly. Vtedy nie je problem byt financne efektivny. Lenze prave vtedy vyberaju aj dotovane linky, ktore taky cas zarabaju - a znizuju stratu liniek, ktore nezarabaju, a ktore pre to, aby som sa v non-peak time dostal niekam, funguju. A tie dotacie platime my vsetci.

Som teda za to, aby sa na novu situaciu na trhu pozrelo znova triezvo - ak su tu prepravcovia, ktori chcu fungovat, nadelme im rovnake podmienky, ako v sucasnosti dotovanym - prikazme im prevadzkovat linky (a tiez poskytnime rovnaku dotaciu), ktore nie su ziskove a vyrovnajme (doslova a do pismena) konkurenciu medzi vsetkymi operatormi. Az potom zistime, ako to vlastne ti novi prepravcovia myslia. Zarabat v mainstreame a zvysovat stratu linkam, ktore funguju len kvoli verejnemu zaujmu, to vie kazdy.