Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zanechali korporáciu a preniesli čerstvú zeleninu na internet

12.04.2017, 10:02 | Radovan Kopečný

Pokračovanie článku - stránka 2 z 2
Koniec článku - stránka 2 z 2
  • Tlačiť
  • 0

Koľko vás pracuje na projekte?

Od počiatku sa projektu venujem predovšetkým ja s priateľkou Jankou a okrem IT vecí pokrývame všetko. Predtým sme obaja pracovali pre korporácie, v súčasnosti sa ja okrem Farmičky venujem občianskemu združenie Gemerské grúne, Janka je na materskej dovolenke, resp. venuje sa našej dcérke. Na technické veci máme externého spolupracovníka Marka a aby som bol úplný, v súčasnosti sme do tímu pribrali expertku na marketing Katku.

Jaroslav Hric s priateľkou JankouZdroj: archív J.H.

Ak napríklad doma zo záľuby chovám včely a vytáčam med, čo musím urobiť, aby som ho mohol ponúknuť na Farmičke?

Farmička je určená pre domácnosti, záhradkárov, ktorí majú nejaký prebytok, ale i pre farmárov a výrobcov, ktorí sa svojou aktivitou živia na plný úväzok. Na každého sa vzťahujú iné nariadenia, či už zo strany hygieny, veteriny alebo daňového úradu. Chvíľu trvá sa v tom zorientovať, ale kto chce pokojne predávať, mal by určite ten čas investovať, prípadne sa poradiť. Čo sa týka medu, každý chovateľ včiel je povinný mať ich zaregistrované v Centrálnom registri včelstiev a ak chcete predávať med, aj na regionálnej veterinárnej a potravinovej správe. Ešte by som si dal pozor na povinné údaje pri značení medu, ale nie je to nič neprekonateľné a môžete legálne predávať. Samozrejme, ak toho budete predávať viac alebo spracúvať, pribúdajú povinnosti ako živnosť, registračná pokladňa alebo schválenie prevádzky a podobne, je to individuálne.

Ak si dokážete nájsť svojho pestovateľa ovocia vo svojom okolí, nemá  zmysel kupovať také isté ovocie, ktoré prešlo pol sveta a má obrovskú  uhlíkovú stopu.

Ako sa rieši distribúcia?

Distribúciu si rieši predajca a zákazník samostatne, ideálne je, keď sa stretnú, spoznajú, zákazník má priestor na otázky a budujú si tak vzájomný vzťah.

Jablko, ilustračné fotoZdroj: archív J.H.

Ako dostať ľudí z hypermarketov späť na trh? Existuje nádej pre lokálpatriotizmus, nádej pre návrat k čerstvej zelenine na trhu, hoci reťazce operujú nízkou cenou?

Nielen nízkou cenou, ale v podstate neobmedzenou dostupnosťou a širokým sortimentom na jednom mieste a s tým sa ťažko súperí. Preto treba ľuďom ponúkať to, čo v supermarketoch tak ľahko nenájdu – výnimočnú chuť, originalitu, potraviny bez chémie a konzervantov, ale aj príbeh, aby ľudia vedeli, kto za ich potravinami stojí.

Pokračovanie článku - stránka 2 z 2
Koniec článku - stránka 2 z 2
  • Tlačiť
  • 0

Tagy ovocie, potraviny, zelenina

Diskusia (0 reakcií)