Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zarobiť na starých dobrých časoch je ľahké. Ako funguje biznis s nostalgiou

06.06.2019, 11:52 | Adrián Berecz | © 2019 News and Media Holding

Comebacky, remake verzie, retro edície, retro obaly, retro kampane… Produkty, ktoré kedysi slávili úspech, sa znova hromadne vracajú na trh. Je jedno, či je to hračka, film, pivo, sladkosť, hudobná skupina. Obvykle tieto produkty spája nostalgia zo strany zákazníkov a možnosť opätovne ich speňažiť zo strany výrobcu alebo predajcu.

  • Tlačiť
  • 0

Marketing založený na nostalgii a používaní kultúrnych referencií a spomienok z predchádzajúcich desaťročí nie je pre spoločnosti nový ani cudzí. Je to jeden zo základných prvkov širšej modernej marketingovej stratégie, ktorá sa snaží využiť záujem spotrebiteľov o únik z aktuálneho všedného dňa, poukazuje portál BBC.

Deti 80. a 90. rokov minulého storočia vyrastali na konkrétnych hračkách, zvykli sa zabávať konkrétnym spôsobom a jedli produkty typické alebo rozšírené pre dané obdobie. Prakticky každú generáciu detí charakterizujú iné špecifické produkty, ktoré ich sprevádzali obdobím až do dospelosti.

Neprehliadnite

Retro oživenia

V súčasnosti, keď táto generácia detí už vyrástla, pracuje a zarába, si môže dovoliť zaobstarať tieto veci, na ktoré bola zvyknutá v minulosti.

Nedávny zahraničný prieskum vo Veľkej Británii odhalil, že vyše polovica opýtaných (57 percent) rada kupuje svojim deťom hračky, s ktorými sa oni sami hrali, keď boli malí, píše BBC. Rovnaký trend spozorovali aj talianski predajcovia hračiek, ktorí hlásia silný záujem o hračky z 90. rokov ako Ninja korytnačky či Power Rangers.

Keď navštevujete

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)