Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Žigov tretí podnikateľský balíček má osekať byrokraciu v gastrobiznise

28.09.2018, 19:03 | Lukáš Kvašňák | © 2018 News and Media Holding

Ak si chce dnes podnikateľ otvoriť reštauráciu či inú prevádzku, musí urobiť až 24 rôznych administratívnych úkonov. Celý proces tak trvá aj niekoľko mesiacov. Ministerstvo hospodárstva si preto v treťom antibyrokratickom balíčku dalo za cieľ znížiť počet týchto krokov o viac ako polovicu. Predstaviť ho chce do konca roka.

  • Tlačiť
  • 1

adviaže tak na dva predošlé súbory opatrení, ktoré prijal kabinet v tomto a minulom roku. V prvom balíčku schválenom vlani v júni bolo celkovo 34 opatrení. Doteraz sa ich však podarilo splniť len trinásť. Ide napríklad o zvýšenie superodpočtu na výskum a vývoj, prijal sa nový zákon o investičnej pomoci.

Predĺžila sa aj lehota na odhlásenie zamestnanca zo Sociálnej poisťovne z jedného dňa na osem a rovnako sa predĺžila lehota na splnenie povinnosti zamestnávateľa predložiť Sociálnej poisťovni evidenčný list dôchodkového poistenia z troch na osem dní od skončenia pracovného pomeru.

V druhom balíčku schválenom v máji tohto roku bolo 23 opatrení. K najvýznamnejším zmenám patrí prijatie takzvaného zákona proti byrokracii. Ten má od nového roka zrušiť povinnosť úradov pýtať si od občanov a podnikateľov výpis a odpis z registra trestov, ako aj výpisy z katastra nehnuteľností, obchodného registra a živnostenského registra. Zjednoduší sa aj administratíva spojená so vstupom firiem do systému duálneho vzdelávania.

Rýchle vylepšenia sa míňajú

„Tretí balíček bude mať už inú štruktúru, pretože rýchle vylepšenia administratívneho charakteru sa nám postupne míňajú. Chceli by sme sa zamerať špeciálne na administratívu pri otváraní nových prevádzok a prevádzkovaní pobočiek v gastronómii a v službách, ako aj na ich kontrolu. Ak si dnes chcete otvoriť novú prevádzku, musíte urobiť 24 rôznych úkonov a trvá to niekoľko mesiacov. Chceme znížiť počet krokov, ale aj finančnú a časovú náročnosť o viac ako polovicu,“ vysvetľuje štátny tajomník ministerstva hospodárstva Rastislav Chovanec.

Neprehliadnite

V prípade otvárania prevádzok je ďalším problémom aj nekonzistentnosť v požiadavkách toho istého úradu v rôznych častiach Slovenska. Niektorí úradníci zase vyžadujú povolenia nad rámec zákona, lebo chcú byť krytí v prípade problémov. Ten istý doklad treba často odovzdať viackrát rôznym úradom.

„Takéto bariéry by

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy byrokracia, gastronómia, Peter Žiga

Súvisiace články

Nachladnutie či ebola? Aké je naozaj postavenie Slovenska v rebríčku Doing Business

Nachladnutie či ebola? Aké je naozaj postavenie Slovenska v rebríčku Doing Business

Kým v roku 2016 sa Slovensko umiestnilo na 29. mieste, vlani kleslo na 33. pozíciu. Tento rok si pohoršilo o ďalších šesť priečok 2

Ako zachrániť rodinné firmy

Keď firmu riadi baby manažér

Kto bude Manažér a Investor roka 2019?

Investícia, ktorá odštartovala novú éru automobilky