Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Aerolínie kšeftujú so slepými letenkami. Lákajú na cenu

15.06.2017, 07:08 | Adrián Berecz | © 2017 News and Media Holding

Takzvaný „Blind booking“ je opakom dopodrobna naplánovanej dovolenky a systém cestovania určený len pre spontánne povahy. Až do konca rezervačného procesu totižto zákazník netuší, do akej krajiny si objednáva letenku. Výhodou slepých leteniek je hlavne cena.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

V rámci Európy lákajú na náhodný výber napríklad Eurowings alebo Lufthansa, ktorá spustila akciu „Lufthansa Surprise“. Objednávateľ si síce nemôže zvoliť konečnú destináciu, môže si však vybrať aspoň tematiku alebo približnú oblasť dovolenky v rámci kategórií kultúra, príroda, romantika, nakupovanie či more. Na podobnom princípe s rôznymi obmenami fungujú viaceré sprostredkovateľské weby.

Jednou z možností je vybrať si dovolenku „Smerom na Východ“, pod čím sa ukrývajú najmä poľské mestá či pobaltské krajiny. Letenka k tejto konkrétnej alternatíve vychádza v Lufthanse na 69 eur.

Neprehliadnite

Dovolenky v štýle „Bromance“ (pánska jazda), „party“ či „veľkomestá“ patria k najdrahším – 99 eur. Eurowings napríklad ponúka „Gay-friendly“ slepú letenku za 33 eur. Cieľovú destináciu sa zákazník dozvie v momente, keď za ňu zaplatí.

V závislosti od spoločnosti majú každé aerolínie stanovené určité pravidlá ako minimálnu dĺžku trvania dovolenky a výpočet ceny letenky zvyknú upravovať aj na základe počtu zvolených náhodných destinácií. Z čím väčšieho množstva pravdepodobných destinácií sa náhodne vyberá, tým býva cena letenky nižšia.

V prípade, že sa náhodne vybraná destinácia zákazníkovi nepozdáva a chcel by ju zrušiť, letecké spoločnosti si spravidla vyhradzujú právo peniaze za takúto letenku nevracať.

Ako podotýka portál MarketWatch, cenovo výhodnejšie slepé letenky sú zároveň spôsobom, ako odlákať ľudí od cestovných kancelárií, agentov a ďalších dohadzovačov dovoleniek a presvedčiť ich na priamu rezerváciu u leteckej spoločnosti.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy letecká doprava, slepé letenky

Diskusia (0 reakcií)