Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bešeňovú nekupuje TMR

08.11.2014, 11:00 | Jarmila Horváthová | © 2014 News and Media Holding

Jeden z najstarších a najväčších termálnych parkov na Slovensku, Gino Paradise Bešeňová pri Ružomberku, mení majiteľa. Od Gruzínca Nodariho Giorgadzeho ho kupuje Pavol Mikušiak, jeden z minoritních akcionárov spoločnosti Tatry Mountain Resorts (TMR) a člen jeho dozornej rady.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Podnikanie

Uviedol to týždenník Euro s tým, že sa areál stane súčasťou volnočasových aktivít TMR na Slovensku. Bešeňová nie je len jeden z dvoch najstarších slovenských akvaparkov, ale momentálne aj najnavštevovanejší.

Pri zisťovaní podrobností okolo transakcie sa v podstate potvrdilo všetko, čo Euro uverejnilo. Až na poslednú, najpodstatnejšiu vetu. Bešeňová sa nestane súčasťou aktivít TMR na Slovensku, záujem o ňu má iný subjekt.

Rokovania prebiehajú

Hovorkyňa TMR Zuzana Fabianová ani marketingová riaditeľka Gino Paradise Bešeňová Lýdia Chovancová sa k informáciám, ktoré sa objavili v českom médiu, vyjadriť nechceli. L. Chovancová ale zdôrazňuje, že záujemcom o akvapark nie je spoločnosť Tatry Mountain Resorts. To neskôr potvrdzujú aj Igor Rattaj a Bohuš Hlavatý z TMR. „Môžem oficiálne povedať, že my to nie sme. Momentálne máme iné priority, a preto nemáme ani voľné finančné zdroje na takú veľkú akvizíciu, akou je Bešeňová,“ hovorí I. Rattaj.

Majiteľ Gino Paradise N. Giorgadze na otázku, či sa menia vlastnícke vzťahy v akvaparku odpovedá, že nateraz je všetko po starom. „Záujemcovia stále sú, ale zatiaľ nikto neprišiel s dostatočne zaujímavou ponukou, lebo Bešeňová je drahá,“ konštatuje. Dodáva, že pri zaujímavej sume by predaj prichádzal do úvahy.

Ponuka so zaujímavou sumou zrejme prišla – ale z inej strany, ako sa očakávalo. O tom, že Bešeňovú chce dostať do svojho portfólia firma TMR, sa hovorilo už pred niekoľkými rokmi. Nakoniec však kúpila susedný akvapark Tatralandia.

P. Mikušiak, uvedený v článku Eura ako človek, ktorý má Bešeňovú kúpiť, je síce jeden z minoritných akcionárov TMR a je aj v jej dozornej rade, ale v tejto transakcii zastupuje inú firmu – liptovské konzorcium Verex Holding.

To sídli v Liptovskom Mikuláši a P. Mikušiak je jeho podpredsedom predstavenstva. „V tejto chvíli môžem potvrdiť len to, že rokujeme o kúpe Gino Paradise a máme záujem o celý, stopercentný podiel,“ vysvetľuje.

„Momentálne máme iné priority, a preto nemáme voľné finančné zdroje,“ I. RattajZdroj: Milan David

Silní Liptáci

Verex Holding patrí medzi silné podnikateľské subjekty na severe Slovenska. Pôsobí v niekoľkých brandžiach – v maloobchode a veľkoobchode (CBA Verex), nehnuteľnostiach a developmente, má obchodný dom v centre Liptovského Mikuláša, zaoberá sa výrobou a predajom elektriny a obchoduje tiež s elektroinštalačným materiálom. Je aj spoločníkom v ďalších firmách. Ani v turistickej brandži nie je neznámy hráč. Ešte pred TMR bol jedným zo záujemcov o kúpu Tatralandie a ľudia z Verexu sa stali potom aj akcionármi Tatry Mountain Resorts.

Ak by sa predaj uskutočnil, firma TMR ale nemusí byť úplne z „obliga“. Je možné, že bude riadiť Bešeňovú formou manažérskeho kontraktu. Podobne ako v prípade Aqualandu Moravia v Pasohlávkach pri Brne, ktorý patrí skupine Františka Hodorovského. Riaditeľ Tatralandie Igor Mráz potvrdzuje, že stretnutie s P. Mikušiakom je na programe dňa. „Ak by Gino Paradise prevzali oni [Verex Holding], určite by sme nemali problém dohodnúť sa v prípade ich záujmu na nejakej forme spolupráce,“ konštatuje I. Rattaj.

Nie celkom neočakávané

Správa o tom, že bešeňovský akvapark zmení majiteľa, neprišla pre domácich úplne nečakane. Podľa informácií TRENDU sa o predaji ako o hotovej veci na Liptove hovorilo už niekoľko týždňov a ponuka tu bola už dlhšie.

Hoci – ešte v lete pri stretnutí reportérky TRENDU s majiteľom N. Giorgadzem, hovoril Gruzínec so slovenským pasom o veľkých plánoch do budúcnosti. Práve vtedy v Bešeňovej otvárali ďalšie atrakcie – divokú rieku, zábavný bazén s nafukovacou bublinou a pirátsku loď s diving centrom. Spomínal ďalšie investície – projekt delfinária a delfínoterapie, curlingové a bowlingové centrum, bazény s morskou vodou.

„Doteraz sme tu investovali okolo štyridsať miliónov eur a ročne chceme investovať okolo 3,5 milióna. Návštevnosť chceme postupne natiahnuť do jedného milióna ľudí ročne,“ hovoril v júli N. Giorgadze.

Zábavný park v Poľsku

Pri rozhovoroch o Bešeňovej potvrdil I. Rattaj aj ďalšiu informáciu z čekých médií, že predal svoju firmu Snowhill, ktorá prevádzkuje šesť lyžiarskych stredísk v ČR. Kúpil ich v balíku s dvadsaťročným prenájmom najvýznamnejšieho českého strediska Špindlerův Mlýn v Krkonošiach a vlastnil ich necelý rok. „Išlo o maličké lyžiarske strediská, v podstate s jedným vlekom. Plány s prepojením dvoch, ktoré sme mali, nevyšli, k tomu teplá predošlá zima, tak som sa rozhodol ich predať. Lepšie je to pred sezónou ako po nej,“ konštatuje.

Na „Špindl“ sa podľa neho budú aj naďalej sústreďovať všetky aktivity skupiny v Českej republike. Po plánovaných investíciách a dobudovaní má, ako tvrdia v TMR, v podstate ten istý potenciál ako Jasná.

„Záujemcovia stále sú, ale zatiaľ nikto neprišiel s dostatočne zaujímavou ponukou,“ N.GiorgadzeZdroj: Maňo Štrauch

Z lyžiarskych stredísk v Českej republike by podľa I. Rattaja mohol spadať do sféry záujmu TMR ešte Klínovec v Krušných horách. Najmä preto, lebo ide o pohraničnú oblasť s potenciálom získať na lyžovanie nemeckú klientelu. Tretie väčšie stredisko chce skupina vybudovať v Poľsku – tu na jar vstúpila spoločnosť TMR ako investor do lyžiarskeho strediska Czyrna pri Szczyrku, ktoré sa nachádza na juhu Poľska neďaleko slovenských i českých hraníc. Ide o jedno z väčších poľských lyžiarskych stredísk, do roku 2019 by tu mali pribudnúť nové zjazdovky, kabínka a sedačkové lanovky. Szczyrk by sa mal kvalitou lyžovačky zaradiť k Jasnej a Špindlerovmu Mlýnu.

V segmente letných aktivít láka TMR viac ako akvaparky vybudovanie veľkého zábavného parku, kam by chodilo ročne jeden až dva milióny návštevníkov. „Také niečo v regióne strednej a juhovýchodnej Európy nie je. V Poľsku majú rozpracovaných niekoľko projektov, ale ani jeden sa nedokončil. Dva máme v našom zornom poli, takže by sme nezačínali úplne na zelenej lúke. Tadeto chceme smerovať naše ďalšie aktivity a investície. Aj preto pre nás kúpa Bešeňovej nie je na programe dňa,“ uzatvára I. Rattaj.

Vodní susedia

Gino Paradise Bešeňová spolu s neďalekou Tatralandiou boli priekopníkmi medzi akvaparkmi na Slovensku a na začiatku milénia sa stali motorom cestovného ruchu na Liptove. Fungujú vyše desať rokov (aj keď v Bešeňovej bolo predtým termálne kúpalisko) a doteraz patria do trojice najnavštevovanejších na Slovensku s viac ako pol miliónom návštevníkov ročne. Medzičasom sa každý profiluje trochu inak. Kým v Bešeňovej hrá prím aj pri budovaní ďalších atrakcií voda, Tatralandia už pojem akvapark opustila a nahradila ho slovom zábavný park, keďže tu rozširujú aj počet „suchozemských“ atrakcií.

Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 44/2014. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Vyberte si predplatné od 4,45 €
  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy aquapark, Ružomberok, TMR

Diskusia (0 reakcií)