Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Cestovanie sa zastavilo. Kedy je možné stornovať zájazd?

25.03.2020, 08:45 | Jarmila Horváthová | © 2020 News and Media Holding

Zatvorené letiská, rušenie leteckých liniek či zastavovanie prevádzky celých leteckých spoločností, uzatváranie hraníc... Cestovanie po svete sa v podstate zastavilo. Čo to znamená pre zájazdy od cestovných kancelárií a ich klientov? Kedy sa dá zrušiť dovolenka bez stornopoplatkov? A čo má robiť cestovná kancelária a čo jej klienti, ak sa objednaný zájazd neuskutoční, lebo do cieľovej destinácie sa v naplánovanom termíne už nedá dostať?

  • Tlačiť
  • 7

V súčasnosti nie je rušenie zájazdov z tohto dôvodu ničím nezvyčajným. Cestovná agentúra Invia, ktorá predáva zájazdy desiatok organizátorov, hovorí, že cestovné kancelárie nemohli doteraz v plánovaných termínoch uskutočniť už niekoľko desiatok zájazdov.

Strach nie je dôvod

Čo sa týka storna pre klientov, je rozdiel, či sa zájazd neuskutoční pre vonkajšie podmienky alebo sa naň klient rozhodne nenastúpiť.

„Storno podmienky sa v prvom rade riadia platnými Všeobecnými zmluvnými podmienkami organizujúcej cestovnej kancelárie. Klient má právo odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia storno poplatku iba ak ho organizujúca cestovná kancelária nie je schopná na zájazd dopraviť alebo zabezpečiť služby cestovného ruchu, ktoré si klient objednal a zaplatil. Pre posúdenie možnosti bezplatného odstúpenia od zmluvy je tiež dôležité oficiálne vyhlásenie ministerstva zahraničných vecí o neodporučení cestovania do konkrétnej oblasti alebo krajiny v čase odletu,“ vysvetľuje externá tlačová hovorkyňa Invie Helena Tomková.

Omán - Posedenie pri káve s miestnymi treba odložiť na zatiaľ neurčitoZdroj: Jarmila Horváthová

Riaditeľka CK Satur Ľudmila Masariková dopĺňa, že v prípade, ak ide o zájazd, ktorý je vzhľadom na v tom čase aktuálne informácie a nariadenia od relevantných inštitúcií možné realizovať, tak sa zájazd realizuje. Ak sa však klient rozhodne pre jeho zrušenie, postupuje sa pri stornovaní zájazdu v súlade so zmluvnými podmienkami príslušnej cestovnej kancelárie.

Laicky povedané, strach z koronavírusu alebo dvojtýždňová povinná karanténa po návrate nie sú dôvodom pre bezplatné storno, ak klient zruší cestu v období, keď sa už stornopoplatky platia.

Vouchery ako možná záchrana

Druhý prípad, ktorý je momentálne oveľa častejší, 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 7

Tagy cestovné kancelárie, Hydrotour, Invia, koronavírus, Pelikán, satur, storno zájazdu, vouchery