Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

EÚ chce zaviesť právo na opravu, aby elektronika vydržala dlhšie

13.01.2019 | Jozef Tvardzík

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

13.01.2019 | Roman Kanala

chystal som sa o tom písať blog, napíšem o niečom inom:

https://www.bbc.com...

14.01.2019 | alf1

toto je chory stav. ak vyrobky vypadavaju po dvoch rokoch a musia sa vyhadzovat a vymienat. kvoli drobnosti. mam drahu laserovku oki, zahlasi err., volam servis a on mi povie, ze musia vymenit celu dosku. v cene takmer novej tlaciarne. a opravit nevedia, lebo aj pred nimi vyrobca utajuje schemu. sam tvrdi, ze vacsinou by stacilo vymenit jednu suciastku v cene par centov. ktoru v nej asi sami poddimenzovali.
toto je uz doslova terorizovanie spotrebitela. v poriadku, zacinam sa prisposobovat ich logike a mysleniu. uz tretiu varnu konvicu som vymenil tesne pred skoncenim zaruky. nie je problem znefunkcnit ju v zaruke. a podobne budem musiet zacat postupovat pri ostatnych zariadeniach. vymienat ZADARMO po roku a pol za ich peniaze. teda nie za moje peniaze po dvoch rokoch.
len sa prisposobujem ich chorej logike, sami to asi tak chcu, nech to maju.

14.01.2019 | martin33

Ja som si opravil receiver, na ktorom sa po 3 rokoch od kupy pokazil napajaci zdroj, vymenou jedneho poddimenzovaneho kondenzatora. Schemu som nastastie nasiel na internete a samotna cena suciastky bola menej ako 1 euro. Pouzil som kondenzator dimenzovany na 2x vyssie napatie ako bol original a receiver od vtedy funguje uz viac ako 5 rokov.

14.01.2019 | alf1

to je predsa logicky a normalny stav. ani auto nevyhadzujeme po dvoch rokoch, ak na nom odide sviecka si nejaky snimac. tak sa proti tym svinskym praktikam treba branit rovnako - umelo im to vracat pred koncom zaruky.

14.01.2019 | k67

asi tak

14.01.2019 | fogy

Je to úplne správne !!! Sused kúpil v zdravotníckych potrebách lampu na nahrievanie bolestivých miest včetne zubov, lebo parametre sa podľa potreby dajú meniť, manželke a jej sa lampa po polroku pokazila, išla to reklamovať a dajsamisvete, hoci lampu predávali do poslednej, nik tam nevedel a možno dodnes nevie, kto je výrobca a kto v rámci Slovenska zabezpečuje servis a nič nenašli a nezistili ani na Internete, hoci výrobok aj na Slovensku má mať jasne nalepený štítok CE, že je certifikovaný pre predaj v EÚ a bezpečný a bez neho by sa nemal predávať, lebo uvedený pán nedostal ani k lampe návod na obsluhu a tiež na opravy a údržbu v Slovenskom jazyku, čo je tiež podmienkou predaja. Ja som mu poradil, aby išiel do Rakúska a daj sa mi svete, tam ihneď v prvej špecializovanej predajni podobného typu mu nielen poradili a poslali reklamáciu, aj keď to tam nekúpil, keď vysvetlil, aký bordel tu na Slovensku panuje. Ak to EÚ chce, je to dobré a nie uletené !

14.01.2019 | alf1

ale preco? ja ako spotrebitel som predsa v pravnom vztahu s PREDAJCOM, nie s vyrobcom - jemu platim, nie vyrobcovi. a vobec ma nezaujima, kde a ako k tovaru prisiel predajca, to je jeho problem. mne vrati kupnu cenu a s vyrobcom nech sa dohodne ako chce. co ma s tym akasi eu, ak niekto neovlada ani svoje zakladne prava?