Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nové letecké linky hýbu štatistikami vyhľadávania

10.01.2019, 00:00 | PR

Inzercia | Oznámenie novej leteckej linky zvyšuje záujem ľudí o destináciu, v priemere až trojnásobne. Podľa predajcu leteniek Pelikan.sk skokanmi roka 2018 v štatistikách vyhľadávania z Bratislavy sú Bologna či turecký Dalaman.

  • Tlačiť

Tohtoročné letecké novinky sú od svojho predstavenia dlhodobo nad priemerom vyhľadávacieho indexu*.

Nové letecké linky výrazne ovplyvňujú správanie slovenských cestovateľov. V roku 2018 došlo k niekoľkým predstaveniam nových leteckých spojení z Bratislavy, Košíc, ale aj okolitých letísk ako Viedeň či Budapešť, a čísla ukazujú, ktoré linky sú úspešné nielen pár dní po predstavení novinky. Vyplýva to z cestovateľských dát spoločnosti Pelikán.

Index vyhľadávania v priemere vyšší až trojnásobne

Najväčší predajca leteniek na Slovensku Pelikan.sk zaznamenáva a vyhodnocuje dáta z vyhľadávača leteniek a sleduje trendy v správaní používateľov. „Ak vezmeme do úvahy rok 2018, kedy bratislavské letisko získalo tucet nových leteckých spojení, dáta hovoria jasne. Priemerná hodnota indexu pred publikovaním správy od leteckej spoločnosti o novej leteckej linke má hodnotu 36. V deň vydania správy je index 120, no čo je najzaujímavejšie, záujem o letenky neustáva ani mesiac po uvedení správy, naopak, priemerný index po zverejnení takejto novinky má hodnotu 50,“ hovorí Pavol Škorpík, online marketingový riaditeľ Pelicantravel s.r.o..

Nie je novinka ako novinka

To, že letecká spoločnosť oznámi novú linku ešte automaticky neznamená, že sa ihneď stane bestsellerom, ani že index vyhľadávania stúpne pri každej destinácií. Medzi jednotlivými destináciami možno pozorovať rozdiely, najmä ak porovnáme úplne nové linky, ktoré z našich končín doposiaľ neboli dostupné, prípadne zaužívané a dobre známe destinácie, ktoré už boli nejaký čas v ponuke inej leteckej spoločnosti alebo ich cestovatelia mohli navštíviť z okolitých letísk.

„Pri ohlásení novej linky do britského Lutonu (Londýn) bol vyhľadávací index tohto letiska v deň predstavenia novinky vyjadrený číslom 8. Ak si to porovnáme s novými linkami ako turecký Dalaman, rumunský Brašov, bosnianska Tuzla či Kyjev, uvidíme výrazný nárast vyhľadávaní. Index vyhľadávania sa pri týchto letiskách pohyboval v rozpätí od 400 do 800,“ hovorí Marketingový a PR Špecialista Patrik Vas.

pr_pelikan_02_100118

Najslabší wow efekt mala práve správa o Lutone – pretože uvedené letisko už Slováci roky poznajú a Londýn nie je novou leteckou destináciou. Z krátkodobého hľadiska by to bolo možné považovať za neúspech, lenže vyhľadávací index v priebehu nasledujúcich tridsiatich dní ukazoval hodnotu 70, to znamená, že z dlhodobého hľadiska letecká spoločnosť dosiahla želaný efekt. Z dlhodobého pohľadu mali v roku 2018 najlepší index vyhľadávania linka do Eindhovenu (145) a linka do Bologne (80).

Zaujali najmä nové letné destinácie

Najúspešnejšie v tomto ohľade dopadol turecký Dalaman, ktorého možno v rámci vyhľadávania považovať za skokana roka. Pred ohlásením novej linky sa vyhľadávanie leteniek do tureckého Dalamanu bol počet vyhľadávaní zanedbateľný. Potom, ako letecká spoločnosť linku oficiálne oznámila, záujem o ňu rástol niekoľkonásobne a neklesol ani počas nasledujúcich mesiacov.

Za neúspech v rámci indexu vyhľadávania nových liniek možno považovať lety z Bratislavy do Bosny a Hercegoviny. Letisko Tuzla síce v deň vyhľadávania malo index vyhľadávania na hodnote 46, následne však dlhodobý index klesol naspäť na mizivú hodnotu 8, čo z dlhodobého hľadiska možno považovať za zanedbateľné číslo.
*Index vyhľadávania je metrika, ktorá prepočítava počet vyhľadávaní na konkrétnu destináciu na percentá. Sleduje správanie ľudí pred ohlásením novej leteckej linky, v deň predstavenia a porovnáva s údajmi po uverejnení takejto správy o leteckej novinke. Porovnávanie jednotlivých indexov hovorí najmä o tom, ktoré nové pravidelné letecké linky ľudí zaujali ihneď po predstavení, ktoré boli len prvotným ošialom a ktoré sú z dlhodobého hľadiska obľúbené. Spravidla ide o dáta získané 30 dní pred predstavením novinky, údaje z dňa uverejnenia a napokon dáta za 30 dní odo dňa zverejnenia novinky.
Index vyhľadávania na stránkach Pelikan.sk je obdobou verejne známych dát Google Trends, ktoré na podobnej báze sledujú návyky ľudí pri vyhľadávaní fráz a výrazov prostredníctvom vyhľadávača Google.

Pelikan

  • Tlačiť

Tagy PR články