Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Operátori nahlásili počas Silvestra rekordnú komunikáciu

02.01.2018, 09:58 | TASR

Počas Silvestra zaslali zákazníci Orangeu 4 296 414 SMS a 304 489 MMS správ. Najviac ich bolo, štandardne, zaslaných medzi 23:00 a 1:00. V tomto čase bolo zaslaných viac ako 1,205 milióna SMS správ a viac ako 56-tisíc MMS správ.

  • Tlačiť
  • 0

Zákazníci Orangeu zrealizovali posledný deň v roku 6 589 705 hovorov, najviac, až 1 552 613 ich bolo zrealizovaných tiež v rovnakom čase. V mobilnej dátovej sieti preniesli zákazníci Orangeu 102 377 GB dát, o 103 percent viac ako na Silvestra vlani, z čoho takmer 80 percent bolo prenesených v 4G sieti.

Ako upozorňuje hovorkyňa spoločnosti Alexandra Piskunová, do štatistiky sa započítali len úspešne doručené MMS a SMS správy a zrealizované hovory s odpoveďou.

Slovak Telekom na Silvestra v mobilnej sieti opäť zaznamenal výrazne vyšší počet odoslaných SMS aj MMS správ v porovnaní s bežným dňom.

Posledný deň roka bol už tradične nadpriemerný aj z pohľadu odchádzajúcich hovorov. Zákazníci zo svojich mobilov poslali 31. decembra 2017 spolu 3 452 489 SMS správ. Najviac SMS bolo odoslaných medzi 20:00 a 21:00, a to až 293 067.

Neprehliadnite

Okrem toho Slovak Telekom zaznamenal aj 3 632 061 odchádzajúcich hovorov. Zákazníci najviac volali medzi 11:00 a 12:00, najvyťaženejšia hodina dňa z pohľadu hovorov sa tak v porovnaní s minulým rokom nezmenila.

Ako uvádza Peter Gálik zo Slovak Telekomu, potvrdil sa zaujímavý trend spojený s multimediálnymi správami. Tak ako počas tohtoročného Štedrého dňa, aj na Silvestra zákazníci poslali v porovnaní s minulým rokom oveľa viac MMS. V posledný deň roka zákazníci odoslali spolu 165 736 MMS správ, čo je o takmer 28-tisíc viac ako vlani.

Míňame veľa dát

Aj na prelome rokov 2017 a 2018 sa zákazníci 4ky nijako neobmedzovali a so svojimi blízkymi boli v kontakte. Už tradične najviac telefonátov a SMS operátor zaznamenal okolo polnoci.

„Najviac hovorov a SMS správ pribudlo v sieti 4ky od polnoci do 1:00. Zákazníci 4ky počas Silvestra a prvých troch hodín Nového roka uskutočnili 1 119 998 hovorov a poslali 945 451 SMS,“ uviedol technický riaditeľ SWAN Mobile Patrik Kollaroci. Hovory narástli 1,51-násobne oproti predchádzajúcemu roku.

Stále viac zákazníkov však na silvestrovskú a novoročnú komunikáciu využíva moderné komunikačné nástroje. V porovnaní s minulým rokom v sieti 4ka narástol počet prenesených dát v posledný deň roku o 152 percent. Celkovo na Silvestra Štvorkári preniesli 53,54 TB dát. Tento trend pokračuje aj v prvý deň nového roka 2018, keď do 12:00 preniesli 27,1 TB dát.

Výrazný nárast dátovej prevádzky v 4G LTE sieti zaznamenala aj O2. V najširšej 4G LTE sieti na Slovensku dostupnej už pre vyše 90 percent populácie zaznamenala prevádzka oproti minulému roku rekordný nárast až o 284,9 percenta. Do 5:00 sa okrem toho odoslalo vyše 5,2 milióna SMS správ a operátor vo svojej sieti spojil vyše 4,7 milióna hovorov.

„Už tradične bola v našej sieti najväčšia špička medzi polnocou a prvou hodinou rannou, ako v počte odoslaných SMS správ, tak aj v počte hovorov. Naši zákazníci poslali v tomto čase svojim známym až 801 738 SMS správ a uskutočnili 622 278 hovorov. Podobne ako na Vianoce, aj počas Silvestra sme zaznamenali významný nárast dátovej prevádzky.“ povedala Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy operátori, silvester

Diskusia (0 reakcií)