Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Parížske kaviarne chcú byť na zozname UNESCO. Sú dôležité, tvrdia vlastníci

08.06.2018, 16:47 | TASR

Francúzska loby spustila kampaň za zapísanie terás parížskych kaviarní a bistier na zoznam svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. Argumentom je skutočnosť, že tieto zariadenia zohrali významnú úlohu pri spájaní ľudí po teroristických útokoch, ktoré v roku 2015 zasiahli francúzsku metropolu.

  • Tlačiť
  • 3

Daná asociácia, ktorá pozostáva z vlastníkov týchto podnikov, hercov a iných súkromných osôb, hodlá požiadať o „chránený“ štatút pre terasy parížskych kaviarní a bistier. Asociácia podá žiadosť v septembri na ministerstve kultúry, ktoré je zodpovedné za predkladanie podobných iniciatív v UNESCO, oznámili organizátori.

Asociácia zároveň hodlá upovedomiť svetovú verejnosť na úlohu týchto zariadení ako „intelektuálnych a umeleckých centier“. Dané združenie tvrdí, že Parížania sa po útokoch z 13. novembra 2015 zhromaždili na týchto terasách, považujúc ich za „miesta kultúrnej výmeny, slobody a umenia života“, uvádza stanica France 24.

Neprehliadnite

Asociácia ďalej uvádza, že kultúra svetoznámych parížskych kaviarní a bistier je čoraz viac „ohrozená“ stúpajúcimi cenami za nájom, ako aj vplyvnými nadnárodnými firmami v sektore potravín a nápojov.

„V spoločnosti, ktorá sa stáva stále viac štandardizovanou, existujú ešte miesta poskytujúce skutočný prínos pre populárnu kultúru,“ vyhlásil predseda asociácie Alain Fontaine, ktorý vlastní bistro Masturet.

Podobné kampane boli iniciované aj v súvislosti s francúzskou bagetou a zelenými knižnými stánkami takzvaných bukinistov, ktoré v Paríži lemujú nábrežie Seiny a považujú sa za najstaršie kníhkupectvá na svete.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy Francúzsko, kaviarne, UNESCO