Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V Tatrách sa skončil zlatý týždeň. Lyžiari sa sťažovali na ceny skipasov a dopravu

07.01.2019 | TASR

Diskusia (42 reakcií) Pravidlá diskusie

07.01.2019 | Uspesny startupista

Navrhujem, aby cena denneho skipasu neklesla pod 100€.

07.01.2019 | SAV_zamestnanec

ale iba ten zakladny, s ktorym nie je povoleny vstup na toalety, toalety spoplatnit aspon 2E za malu a 5E za velku potrebu, po vzore Aspenu

07.01.2019 | miro576

Aká je pridaná hodnota zlatého od vianočného týždňa?
Samozrejme žiadna,okrem dátumu a ceny.
Treba sa asi zamyslieť nad nenažratými tatrancami.
Drahé parkoviská,predražené ceny v reštauráciách a o cenách za ubytovanie ani nehovoriac.
Skúsil som a už nikdy viac.

07.01.2019 | mazopapagaj

niekde na základnej škole som počul, že existuje vzťah dopyt vs. ponuka. ty nie?

07.01.2019 | shaggy

Nie. Na VÚML sa učí, že ponuku (cenu) stanoví iba ľud!

08.01.2019 | eExcel

To je nespravna informacia. Ta spravna je ze ju stanovi byvaly komunista - teraz podnikatel - kapitalista, a to tak aby vykradol co najviac. Tak je to najspravnejsie, ze.

07.01.2019 | Emasculate

Kto do hentoho bordelu na koleckach a la TMR stale chodi, si za to sam moze. Rakusko je blizsie, lacnejsie, kultivovanejsie, organizacne bezproblemove, s infrakstrukturou a zjazdovkami NEPOROVNATELNYMI oproti hentej oligarchickej mikymaus trapotine.

Ludia co vam uplne yebe??

07.01.2019 | mazopapagaj

som z Martina. Ak je "reich" bližšie ako Tatry tak komu to potom yebe?

s ostatným súhlasím.

07.01.2019 | Morris

Pre niekoho Rakusko nie je blizsie. Lacnejsie nie je v kazdom pripade - ubytovanie, skipas, strava na svahu, strava v dedine - vo vsetkom je Rakusko drahsie. Suhlasim s tebou v tom, ze ak mam dat za tyzdnovu lyzovacku u nas 800-900 euro a v rakusku 1100-1200 euro, pricom ak v Jasnej nenapadne aspon 200cm snehu tak je to trapenie, tak sa viac oplati ist do Rakuska. Ale ak tych 200cm napadne a si milovnik freeride, tak je malo rakuskych stredisk, kde sa tak dobre polyzovat mimo trat ako v Jasnej. Cize ono je to vzdy o preferenciach a aj o pocasi, a to slovenske strediska posledne roky trapi.

Ja lyzujem kazdy rok vyse 10 dni, bol som vo viacerych rakuskych strediskach (dalej sa mi nechce ist, hoci FR alpy ma velmi lakaju) posledne roky som dost vela v Jasnej. Jasna je jednoznacne kvalitne stredisko, dobre zariadene a zlepsuje sa. Samozrejme, ze ceny ma stvu, ale je tam preinvestovanych vela penazi, treba chapat, ze to sa musi vratit. Zial parkovanie je zle a skibusy nefunguju, ale ja si myslim, ze toto by hadam mala riesit samosprava, ktora inak z takeho strediska brutalne profituje.

A ked citam prispevky ostatnych, vidim, ze do Jasnej nikto nechodi, lebo nikto nespomenul najvacsi problem Jasnej - grobianske spravanie ludi cakajucich na lanovky. To naozaj nikde nezazijete a s tym ani TMR, resp JT neurobia nic, lebo zial sme narod grobianov. Mozu jedine len dvihnut ceny, aby tam bolo menej ludi.

11.01.2019 | al0

Tento clanok bol o Vysokych Tatrach.
A ten rozdiel v cene v porovnani s Rakuskom je uz uplne zanedbatelny. Aj vo VT uz na svahu nechas za obycajne cestoviny a caj 13 eur! Potom mas denny skipas medzi sviatkami za 54 eur, ked kvoli vetru ani netahaju na Skalnate pleso. Taka normalna "slovenska" lyzovacka...


07.01.2019 | citatelTrendu

60 eurový skipass? Blázon kto tam liezol, treba sa na "exkluzívne" svahy JT-ťákov vysr*ť a ignorovať ich niekoľko sezón, aby padli na hubu. Inak to u nenažrancov nejde.

07.01.2019 | bluehen

Podla clanku biznis zjavne ide, rady na vlek su dlhe, malokto si to vyslape.

07.01.2019 | enko

odovzdajte tatry podnikatelom, inak bude zle nedobre...

07.01.2019 | prasiatko_sk

Spoj si malé Vysoké Tatry s obmedzeným pohybom v horách v zime. K tomu pridaj dopravu zadarmo na TEŽ a vo vlakoch + lacný benzín a výsledkom sú preplnené tatranské osady. Väčšina z tých ľudí nemá ambíciu ísť sa lyžovať alebo urobiť nejaký trip. Môžu sa len tak previesť lanovkou, obísť jazero, navštíviť reštauráciu. Pritom robia vysoké ceny, lebo sú v Tatrách. Vďaka nim sú tatranské električky pravidelne natrieskané a revízor už cestujúcich vôbec nekontroluje. Tie električky pritom jazdia pomaly, na niektorých úsekoch 10 km/h. Raz prestanú jazdiť úplne.

07.01.2019 | Niless

Ked si pozriem ceny ubytovania v Tatrach a Alpach a zohladnim skipassy a o niekolko urovni vyssiu kvalitu gastronomie ci sluzieb na svahu, tak radsej tyzden v Alpach ako kazdy druhy vikend do Tatier nebodaj Demenovskej doliny. A ak nic tak uz len z principu ze z Tatier a Chopku sa stal nechutny showroom pre Rakusakov, ktori sa mali tu ucit ako robit biznis v cestovnom ruchu.

07.01.2019 | Morris

ak chces lyzovat v Alpach za porovnatelne ceny ako u TMR, mozes ist len do Rakuska. Ale to mi nehovor, ze v Rakusku je na svahu lepsia gastronomia ako u nas! Bol som asi v 7 rakuskych strediskach a na svahoch je otras co predavaju!!

Ak chodis do Talianska - tam je to s gastronomiou iny svetadiel, to je jasne. Ale neviem o tom, ze by sa tam dalo ist letecky, a ja odmietam ist 700-900km autom.

07.01.2019 | eExcel

Chceli rakusanov ucit podnikaniu v turistike, a nedokazu doriesit ani parkovanie inak, ako odradzovanim ludi obrovskymi poplatkami.

07.01.2019 | HromBlesk

Nechcem byť vychytralý Slovák mudrujuci o Rakusku, ja si hovorím, keď platím za pivko 5 EUR v Rakúsku, dám ja Slovákovi, Ked tlačím do hlavy Spetzle za 8 EUR zaplatím aj Slovíkovi za halušky, ked zaplatím za vyprážaný šit na rkúskej chate 15 EUR tak doprajem aj Slovákovi. Nemám problém. Len nech sa na mňa aspoň tí naši koňovia usmejú, nech nachystajú zjazdovku a umožnia parkovať. Uznám že hodne investovali, že to niečo stálo, len sa ku nám správate JT slušne.

07.01.2019 | HromBlesk

Ale ked vidíš ze mafián vybera na Strbskom a v Tatrách parkovné tak v Tebe zvrie žlč. Zaplatím ho ale obci..ale toto je už vrchol.

07.01.2019 | Morris

parkovanie pri zeleznicej stanici je zadarmo.
https://www.strbske...

07.01.2019 | Morris

Ak sa bavime o Jasnej, tak za poslednych 5 rokov som urcite nemal problem s personalom. Ci casnici, alebo vlekari, aj sa usmievaju, aj pomozu.
Co sa tyka zjazdovky, myslim, ze robia co mozu. Zle je to, ze v Jasnej poslednych 5 rokov nie je sneh.Tam musi napadat 200cm, aby sa dal vyuzit potencial strediska.

Co je skutocny problem su skibusy a parkovanie. Otazka ale je, ci je toto problem JaT alebo samospravy. Ja sa nazdavam, ze toto by mala riesit samosprava.

07.01.2019 | gejza77

chýba trest smrti za pranie špinavých peňazí

07.01.2019 | shaggy

Tiež si myslím. Potom by tu ľudia, ktorí žijú z peňazí mne ukradnutých (ako napr. ty) nemohli vypisovať.

08.01.2019 | eExcel

Rozhodne, hovadiny by sem potom nepisali ani tzv. podnikatelia, ktori okradaju stat na daniach, zamestnacov na platoch a spotrebitelov na kvalite. Ludia, co si myslia, ze tym ze okradli kazdeho okolo seba, ze to nakradnute im patri.

07.01.2019 | Aba Naco

otocil som sa na hrebienku v restike pri cene 2.50€ za kavu....esteze je tam bilikova chata...nedam TMR ani cent dobrovolne

07.01.2019 | shaggy

Dúfam, že si tam išiel peši a nie lanovkou :)

08.01.2019 | dudy61

Tieto turistické atrakcie riešime zapamätaním.Tatry, Bulharsko a pod. už nie. Stačí si pamätať lokalitu, ktorá sa už nezopakuje.


08.01.2019 | Jozko Ferko

pán Rattaj je vysmiaty a to ide predovšetkým

08.01.2019 | Brano L.

Problém je asi aj v inom. V prvom rade Tatry majú pomerne dobrú obslužnosť, či už električkou, alebo dialnicou.
Ostatné strediská túto výhodu nemajú.
Svoje robí aj konjunktúra a viac peňazí vo vreckách klientov, ktorí sú ochotní platiť viac.
Samozrejme zo stran J a T je snaha tlačiť na zhodnotenie ich investícií. Nemajú záujem, aby sa iné strediská rozvíjali.Len na východe minimálne pri Košiciach prestali v priebehu ostatných 20 rokov fungovať 4 strediská (alebo živoria), ktoré by pomohli znížiť nápor na Tatry a zároveň trochu rovnomernejšie rozmiestniť dopyt po službách.
To je tragédia, že sa efektívne nepoužívali eurofondy na rozvoj podobných stredísk mimo Tatier.
Poliaci to vedia, ceny sú tam napriek obrovského poľského trhu prijateľné aj pre Slovákov. Asi tam nemajú Rattajov, ktorý chcú len Aspen, ktorý je pre amerických milionárov.

08.01.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

na strediská na východe majú Ja a Ty rôzne páky, aby boli v stave v akom sú.

08.01.2019 | Morris

o akom stredisku na vychodnom Slovensku hovoris?

pre info - kazde stredisko s nadmorskou vyskou pod 1.000m je zial casom odsudene na zanik. Nemyslim, ze je to spiknutie JaT.

08.01.2019 | Brano L.

Nejde len o lyžovanie. Ale o funkčnom turistickom ruchu.

08.01.2019 | Morris

co tym konkretne myslis?

08.01.2019 | Morris

co tym konkretne myslis?

08.01.2019 | fogy

Z článku jasne vidieť, že dopravný systém v Tatrách je zastaraný z dôvodu, že po útlme sa prestalo vôbec reálne uvažovať, že raz TATRY zaujmú turistov a ako vidieť zaujali tak, že nebude stačiť nielen doprava, ale aj ubytovacie kapacity a riešiť to zvyšovaním cien, je chrapúnstvo. Kompetentný už dávno mali uvažovať na zdvojkoľajnení Tatranskej železnice z Popradu v jednom aj druhom smere, t.j. na Štrbské Pleso aj do Tatranskej Lpmnice a tiež Zubačky zo Štrby na Štrbské pleso, ak boli a sú na to Eurofondy a stačí ak niekto kto má na to certifikát napísal projekty a hlavné je, aby na to na ministerstve kompetentní vypísali výzvy, čo je asi najväčší problém, lebo sú tam samí truľovia ! Už minulý rok bola situácia veľmi vážna a ja sa len čudujem, že to niektorí v honbe za ziskom, ktorí sa na rok nemusí opakovať, lebo návštevníci môžu ísť aj inde, nezatlačili cez poslancov NR SR a Vládu SR, aby sa stým niečo robilo, lebo TATRY sa už mali dávno dobudovať na niečo kultúrnejšie, ako je terajšia stávajúca situácia v doprave aj ubytovaní, lebo štát má cez dane z toho nielen veľký úžitok, ale aj zamestnanosť v tomto regióne a celkový rozvoj miest a obcí tým vzrastie a vráti sa a ak sa urobí dobre aj predbehne to, ako to bolo tam voľakedy

08.01.2019 | Morris

ja na TEZ aj na elektricke jazdim, podla mna ty nie, alebo nemas reallisticky pohlad - zdvojkolajnit tieto trate su enormne investicie... neverim v navratnost a preto suhlasim, aby sa to nerobilo.

08.01.2019 | Brano L.

Úsek Poprad Tatry - Veľký Slavkov už bol pripravený na zdvojkoľajnenie. Počas socializmu.
To sa samozrejme dá urobiť. Problémom je však aj malá kapacita vozidiel TŽ. To len samotné zdvojkoľajnenie nevyrieši.

08.01.2019 | citatelTrendu

Ale tú druhú koľaj pre tatr. električky by naozaj mali riešiť, ak sa dá aj z eurofondov. Ak chcú ľudí udržať v električkách, kapacitu musia navýšiť. Už nepostačuje (samozrejme, potom riešiť aj nákup súprav).

08.01.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Skúste bežky. Viac úžitku pre telo aj myseľ v tichu prírody.

08.01.2019 | Morris

+++

08.01.2019 | reddington

Zase trepalovia idu trepat o Rakusku..ach jaj every fucking year.

11.01.2019 | al0

a preco nie? ked Tatry uz cenovou urovnou Rakusko dobehli, kvalitou sluzieb ale nie su ani v tretine.
Navyse je Rakusko pre Bratislavcana porovnatelne daleko ako Tatry.