Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo s dátami po smrti? Rozhodnúť môžete vy

11.11.2019, 06:00 | Marián Biel | © 2019 News and Media Holding

Sviečky na hroboch pomaly dohorievajú. Na svojich blízkych si ale spomíname počas celého roka. Za posledných pár desaťročí však pribudol nový aspekt, na ktorý treba pamätať tiež – hoci sa fyzicky pominieme, na internete naša osobnosť žije naďalej. A na sociálnych sieťach možno intenzívnejšie, než by bolo pozostalým príjemné. Preto rovnako ako so svetským majetkom, akýsi druh digitálnej závetu by mal mať každý. Ako sa robí? A čo v prípade, že zosnulý na svoju virtuálnu stopu nemyslel?

  • Tlačiť
  • 0

Ide o rozsiahlu tému, ktorú sme rozdelili na dve časti. V prvej sa dozviete prečo je praktické sa nad dátami po smrti vôbec zaoberať a ako si dať pozor, aby sa k tým na fyzických médiách pozostalí dostali. V pokračovaní sa dočítate aké sú nástroje na zabezpečenie si svojho Google účtu alebo čo sa stane s vašim Facebookom po smrti a aký na to majú názor právnici. 

Môžu nastať nepríjemnosti

Hoci je to veľmi citlivá záležitosť, najmä pre čerstvo smútiacich, je potrebné pamätať aj na digitálnu stopu po zosnulých. Z emocionálneho, ale aj čisto praktického hľadiska. Nejde o žiadnu minoritnú vec. Podľa reportáže televíznej stanice ABC z roku 2015 každý deň zomrelo na svete 8-tisíc ľudí, ktorí mali vytvorené konto na Facebooku.

Neprehliadnite

Pre bežného človeka, ktorý si neukladá všetky správy s politikmi a nenahráva kancelárie prokurátorov sa pravdepodobne nič kritické nestane, ak by ostali ich dáta po smrti zamrznuté v digitálnom priestore. Skôr môžu nastať nepríjemnosti. Napríklad asi by neprišlo vhod, ak by 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Android, Apple, facebook, Google, heslo, iOS, Microsoft, zálohovanie, závet

Diskusia (0 reakcií)