Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Amazon: E-knihy valcujú papierovú konkurenciu

23.05.2011, 14:00 | Marián Biel | © 2011 News and Media Holding

V predaji amerického giganta už dominujú elektronické tituly

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Amazon, Kindle

Začiatok konca papierových kníh. Aj takto komentujú médiá správu spoločnosti Amazon, v ktorej sa píše o naklonení jazýčka váh v prospech elektronických kníh prvýkrát v histórii tohto knižného giganta. Od apríla 2011 predáva firma viac digitálnych titulov než papierových kníh v pevnej väzbe aj paperbackoch dohromady.

Podľa výkonného riaditeľa Amazonu Jeffa Bezosa si už klienti častejšie vyberajú elektronické knihy ako papierové. Konkrétny pomer je 105 kníh pre Kindle k stovke papierových. Do týchto čísel pritom Amazon nezapočítal bezplatné knihy, na ktoré sa už neviažu autorské práva, takže sú dostupné zadarmo.

Amazon za prvé štyri mesiace tohto roka predal trojnásobne viac elektronických kníh, než za rovnaké obdobie vlaňajška. Predaj samotných čítačiek Kindle firma nezverejnila, no odhaduje sa osem miliónov kusov. J. Bezos v tlačovej správe uviedol, že knihy predávajú 15 rokov, e-knihy len štyri roky. Čakal, že táto zmena na trhu príde, no nepredpokladal, že tak skoro. V januári tohto roka elektronické knihy na Amazone v predajnosti prvýkrát prekonali predaj kníh v mäkkej väzbe. Spolu s pevnou väzbou ale stále u tohto predajcu dominovali.

kindle1_flickr

Zdroj: flickr

Aj podľa Americkej asociácie vydavateľstiev sú elektronické knihy, nie len tie od Amazonu, na víťaznom ťažení. Celkovo sa v USA vo februári predali e-knihy v hodnote 90,3 milióna dolárov - a premiérovo prekonali tržby paperbackových kníh – 81,2 mil. USD. Išlo o medziročný nárast o viac ako dvesto percent. Pre lepší prehľad si ale treba počkať na polročné alebo celoročné čísla. Asociácia pripomína, že februárové čísla sú ovplyvnené tým, že po Vianociach sa veľa ľudí stalo novými majiteľmi čítačiek, ktoré dostali ako dar.

S čítačkami elektronických kníh sa viaže malá kuriozita. Odporcovia tohto nového druhu čítania uvádzajú medzi hlavné nedostatky to, že Kindle či iné čítačky nedodajú správnu atmosféru. Chýba im otáčanie stránok a hlavne vôňa papierovej knihy. Na to zareagovali viaceré firmy a priniesli sprej s vôňou kníh. Dokonca v rôznych verziách s pachom novej či pol storočia starej knihy. Stačí ním postriekať Kindle alebo iPad a tá správna atmosféra by sa mala dostaviť.

Foto v článku - Flickr.com / Foto na titulke - Amazon

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Amazon, Kindle

Diskusia (0 reakcií)