Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Apple Pay nečakala v Číne otvorená náruč, ale tvrdá konkurencia

18.02.2016, 14:23 | ČTK

Firma Apple v Číne uviedla do prevádzky systém elektronických platieb, ktorý umožňuje platiť v obchodoch cez iPhony a ďalšie prístroje. Na obrovskom čínskom trhu elektronických platieb však čaká americký systém Apple Pay tuhá konkurencia, napísala agentúra AFP.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Apple

Čínskemu trhu dominuje „všadeprítomný“ systém Alipay, čo je odnož čínskeho internetového obchodu Alibaba. Obľúbenou službou je tiež WeChat Payment, ktorú prevádzkuje spoločnosť Tencent Holdings.

Apple odštartoval systém elektronických platieb v októbri 2014 v Spojených štátoch. Systém, ktorý umožňuje platiť z iPhonov, iPadov či z inteligentných hodiniek Apple Watch, sa časom rozšíril do Británie, Kanady a Austrálie.

V Číne ho budú môcť využívať majitelia bankových kariet China UnionPay, čo je štátom vlastnený vydavateľ kreditných kariet, s ktorým Apple spolupracuje.

Apple oznámil, že systém by mohlo využívať 19 bánk, „niekoľko obchodníkov“ a vývojári aplikácií. Podľa UnionPay budú medzi týmito obchodmi napríklad supermarkety Carrefour alebo reštaurácie s rýchlym občerstvením McDonalds's.

Čínsky trh elektronických platieb ponúka používateľom smartfónov okrem samotného platenia tiež možnosť objednať si taxík, poslať peniaze priateľom, platiť účty alebo investovať. Hlavným hráčom je spomínaný Alipay, ktorý podľa spoločnosti BigData Research ovláda zhruba 70 percent trhu a tvrdí, že má viac ako 400 miliónov aktívnych používateľ.

Konkurenčný systém od Tencentu má len 17 percent trhu. Vďaka službe pre posielanie správ, ktorú prevádzkuje rovnaká skupina, však rýchlo rastie.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Apple

Diskusia (0 reakcií)