Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Autopsy.io: Patológia pre skrachované start-upy

11.06.2015, 10:15 | Marián Biel | © 2015 News and Media Holding

Vytvoriť start-up je niekedy oveľa tvrdší chlebíček, než by si mnohí predstavovali. Nielen pre ich samotných tvorcov, ale aj investorov, ktorí do nich vložia svoje nádeje (a veľa peňazí). Na webe autopsy.io je prekvapivo dlhý zoznam start-upov, ktoré pohoreli (a s nimi aj veľa peňazí) spolu s vysvetlením ich šéfov. Často sa opakuje, že z nejakého dôvodu vymysleli niečo, čo nikto nepotreboval. Iní sa rovno priznali: „Boli sme naivní idioti.“

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

start-up

Tvorcovia tohto webu vlastne začínali podobne ako väčšina start-upov. Všimli si, že na trhu niečo chýba a urobili to. Len s tým rozdielom, že nepotrebovali chodiť po investoroch, lebo web je bezplatný. A pridávať svoje nemilé skúsenosti môže hocijaký popálený podnikateľ.

„Áno, je to jednoznačne o lekcii. Snáď ľudia spozorujú spojitosť alebo vzorec,“ povedal pre Business Insider spoluzakladateľ webu Matthew Davies. „Všade sú zoznamy typu desať vecí, ktoré každý robí správne, a dúfame, že aj náš zoznam skrachovaných start-upov bude rovnako cenný,“ dodáva.

Niral Patel, spolutvorca projektu, bol najviac prekvapený, keď uvidel všetky start-upy pohromade. „Nemôžem uveriť, že toľko start-upov budovalo niečo, pre čo nemali zákazníkov. A dokonca pre to dokázali nazbierať financie.“

Zoznam na Autopsy.io má zatiaľ stovku start-upov siahajúci až do roku 2006. Okrem názvu obsahuje aj hlavný dôvod neúspechu, kontakt na tvorcov a článok s viac či menej obsiahlym pomenovaním celej ich krížovej cesty, na konci ktorej nebolo žiadna akvizícia od Facebooku alebo Googlu, ale jednoducho krach.

Ako napríklad Kolos, volant pre motoristické hry na iPade. Zakladateľ start-upu Ivajlo Kalburdziev svoje skúsenosti opisuje vcelku stručne. Prišiel s nápadom, vybavil si v banke pôžičku, spustil Kickstarter kampaň a pozeral, ako tri roky jeho práce končia v nenávratne. Aj napriek mediálnej podpore a investíciám urobil desať chýb, ktoré môžu ďalší start-up zachrániť. Alebo český start-up Starthead, ktorý získal 150-tisíc dolárov na vytvorenie „nového Kickstartera“ a po veľmi podrobne opísaných nekonečných mesiacov problémov to museli vzdať. 

Aj vo svete start-upov ale môže platiť, že čo ťa nezabije, to ťa posilní. V podobnom duchu sa na nedávnej konferencii MobCon vyjadril aj Tomáš Baran, zakladateľ asi najznámejšieho neúspešného slovenského start-upu Goldee. Ten zatiaľ v zozname Autopsy chýba.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy start-up

Diskusia (0 reakcií)