Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Facebook dal ponukami práce facku LinkedInu

15.11.2012, 14:58 | Branislav Benčat | © 2012 News and Media Holding

Sociálna sieť spustila novú aplikáciu, zhromaždila 1,7 milióna pracovných pozícií

  • Tlačiť
  • 3

Tagy

facebook

Najväčšia sociálna sieť urobila výrazný prienik na lukratívny trh so sprostredkovaním zamestnania. Facebook spustil v stredu v Spojených štátoch novú aplikáciu 'Social Jobs Application'. Zatiaľ ponúka 1,7 milióna pracovných príležitostí, informuje internetový portál Businessweek.

Facebook pritom využíva aj databázu amerického giganta na poli personálnych agentúr Monster Worldwide a výrazne tak podporí svoju doterajšiu službu BranchOut, pomocou ktorej spája používateľov na základe zamestnania.

Novinka je nepriaznivou správou pre obchodne orientovanú sociálnu sieť LinkedIn, ktorá sa špecializuje na kariéru svojich používateľov a účty na jej sieti mávajú aj celé firmy. V súčasnosti má približne 187 miliónov používateľov, Facebook však pred časom prekonal miliardu a s týmto číslom sa nechce uspokojiť. Rozširovaním ponuky služieb sa snaží prilákať ďalších ľudí a udržať ich dlhšie na svojej stránke.

Tlačí tak na LinkedIn a so svojou pracovnou aplikáciou mu môže začať konkurovať. Jednou z výhod profesionálnej siete bola práve možnosť jednoducho vyhľadať spomedzi používateľov prípadného vhodného kandidáta na pracovnú pozíciu a stala sa tak pomocníkom personalistov a headhunterov. Niektoré jej časti sú však spoplatnené, čo by mohlo hrať do karát Facebooku.

Spustenie aplikácie sa hneď prejavilo aj na prepade ceny akcií profesionálnej siete, ich hodnota klesla o 3,7 percenta. Stredajšia uzatváracia hodnota akcií LinkedInu sa nakoniec ustálila so stratou necelého percenta na 98,77 dolára za kus. Akcie Facebooku zas výrazne vzrástli o 13 percent na 22,36 dolára.

Pracovné ponuky budú môcť uchádzači vyhľadávať podľa kategórií, kľúčových slov a individuálnych kritérií, akými sú typ odvetvia či lokalizácia zamestnávateľa. Aplikácia automaticky nájde najbližšie ponuky podľa aktuálnej polohy pripojeného používateľa. Ten môže následne, rovnako ako u iných činnostiach na Facebooku, ponuku zdieľať s ostatnými priateľmi.

Novú aplikáciu postavil Facebook na ročnom programe sociálneho partnerstva medzi spoločnosťou, americkým ministerstvom práce a asociáciami zamestnávateľov. Pri jej tvorbe spolupracoval okrem Monster Worldwide aj s ďalšími významnými firmami pôsobiacimi v oblasti hľadania voľných pracovných miest, akými sú Work4Labs či Jobvite a vo vyhľadávači združuje ich ponuky.

Generálny riaditeľ Work4Labs Stéphane Le Viet dúfa, že Facebook by mohol spôsobiť "masívny zlom" v oblasti sprostredkovania zamestnania. "Hľadanie práce je jednou z najviac sociálnych aktivít, aké vám napadnú," povedal.

Aplikáciu zatiaľ bude Facebook ponúkať iba na americkom trhu a nedotkne sa tak 70 percent jeho používateľov. Aj tak sa však pracovné príležitosti dostanú k obrovskému počtu ľudí a pomôžu tak rozšíriť okruh prípadných záujemcov súčasných agentúr. "Je to skvelý spôsob, na jednom mieste ľudia nájdu všetky ponuky," vyhlásila Kimberly Kasperová, marketingová riaditeľka spoločnosti Jobvite, ktorá má momentálne v ponuke 29-tisíc pracovných pozícií.

Zdroj: SITA / AP

Ilustračné foto - SITA / AP

  • Tlačiť
  • 3

Tagy facebook