Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Facebook predstavil Oculus Quest. Konečne máme praktickú VR pre každého

27.09.2018, 18:18 | Marián Biel | © 2018 News and Media Holding

Mark Zuckerberg už nenosí len šedé tričko. Tentoraz bol v modrom tričku, čím chcel možno aj naznačiť veľké zmeny. Tými má byť novopredstavený Oculus Quest. Spojenie pohyblivosti, dostupnej ceny a hlavne fungovania bez káblov a pripojenia k počítaču.

  • Tlačiť
  • 2

M. Zuckerberg hovoril o dvoch hlavných pilieroch, ktoré môžu virtuálnu realitu (VR) urobiť ozaj rozšírenú. Podobne ako pri smartfónoch, tým prvým je dostatok aplikácií a teda možností ako VR využiť.

Pre udržateľný VR ekosystém, ktorý bude profitabilný pre vývojárov, je potrebné, aby sa doň dostalo desať miliónov používateľov. Zatiaľ ich má facebookový Oculus Facebook len jeden milión.

Druhým pilierom je hardvér a jeho forma. Oculus Quest má byť podľa M. Zuckerberga to pravé orechové. Má bezdrôtové pripojenie. V balení má bezdrôtové ovládače, ktorými ovládate virtuálne ruky. A vo VR sa môžete pohybovať a meniť uhol pohľadu súčasne (nazýva sa to šesťdimenzionálna voľnosť).

Neprehliadnite

Dizajnovo sa Quest podobá na veľký Oculus Rift. Používa aj rovnakú optiku, teda dvojicu displejov, každý s rozlíšením 1 600 x 1 440 bodov. Zásadnou zmenou je, že

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy facebook, Mark Zuckerberg, Oculus Rift, virtuálna realita