Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Google hrozí, že odreže francúzske médiá

23.10.2012, 17:00 | Ondrej Podstupka

Francúzsko chce donútiť Google, aby platil médiám za zverejňovanie odkazov

  • Tlačiť
  • 8

Internetový vyhľadávač Google pohrozil, že vylúči webové stránky francúzskych médií zo svojho indexu. Znamenalo by to, že pri vyhľadávaní cez Google by sa nezobrazovali odkazy na články francúzskych spravodajských webov. Google tak reaguje na návrh zákona, ktorý by donútil vyhľadávače platiť za zobrazovanie odkazov na mediálny obsah.

Internetová firma podľa agentúry AFP poslala list viacerým francúzskym ministerstvám. Píše v ňom, že zákon by „ohrozil samotnú existenciu firmy“ a preto by nemala inú možnosť, ako úplne prestať odkazovať na obsah francúzskych médií. Zároveň upozorňuje na to, že mesačne pošle na stránky francúzskych médií štyri miliardy „kliknutí“.

Tie sú ale pre vydavateľstvá malou náplasťou na výpadky príjmov z predaja tlačových vydaní, ktoré súvisí s presunom čitateľov na nespoplatnené webové stránky. Inzerenti nie sú ochotní platiť za reklamu na webe porovnateľné sumy ako pri inzercii v tlači a čitatelia doteraz prevažne odolávali pokusom o priame spoplatnenie obsahu.

Francúzska ministerka kultúry Aurelie Filippettiová minulý týždeň povedala parlamentnej komisii, že návrh podporuje. Pre agentúru AFP potom dodala, že ju prekvapil tón Googlu. „S demokraticky zvolenými vládami sa nedohadujete vyhrážkami,“ povedala ministerka. Postup vyhľadávača kritizovali aj združenia médií, ktoré mu vytýkali neochotu rokovať a hľadať kompromis. Google veľa dôvodov na jeho hľadanie nemá. V Európe má vyhľadávač dominantné postavenie. Podľa údajov firmy Net Applications išlo 95 percent všetkých vyhľadávaní v Európe práve cez Google.

Ilustračné foto na titulke - SITA / AP

  • Tlačiť
  • 8

Tagy Francúzsko, Google