Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Keď jeden herný gigant kúpi druhého: Activision Blizzard pohltí tvorcu Candy Crush Saga

03.11.2015, 16:55 | Marián Biel | © 2015 News and Media Holding

Biznis s počítačovými hrami zažije jednu z najväčších akvizícií vôbec. Kalifornská spoločnosť Activision Blizzard, jedna z najsilnejších herných firiem na svete, v pondelok oznámila dohodu s írskym King Digital Entertainment o miliardovej akvizícii. Blizzard kúpuje firmu King za 5,9 miliardy dolárov, vďaka čomu vznikne kolos s pol miliardou aktívnych hráčov.

  • Tlačiť
  • 0

Írska firma King z Dublinu je tvorcom titulu Candy Crush Saga. Jej hry, populárne najmä na Facebooku, za tretí kvartál hralo mesačne 474 miliónov ľudí. Na burze je King od marca 2014 a Activision Blizzard bude onedlho majiteľom všetkých akcií.

Activision Blizzard je zas silný na poli klasických hier pre počítače a konzoly, ktoré sa predávajú v stovkách miliónov kusov. Napríklad zo strieľačkovej série Call of Duty sa doteraz predalo viac ako 175 miliónov kópií. Onedlho vychádza Call of Duty: Black Ops 3.

Kým Activision Blizzard vlani dosiahol tržby vo výške 4,41 miliardy dolárov, King, ktorého kúpil, utŕžil 2,26 miliardy dolárov.

call of duty mw3

Zdroj: Flickr

Mala by to byť výhodná spolupráca pre obe spoločnosti. Activision získa prístup k miliónom online hráčov. Navyše takých, z ktorých viac ako 60 percent tvoria ženy, ktoré sú pri konzolových a počítačových hrách v menšinovom zastúpení. „Je to pre nás fantastická príležitosť, ako vytvoriť obsah pre nové demografické skupiny,“ povedal pre Reuters Bobby Kotick, výkonný riaditeľ Activision Blizzard.

King bude fungovať naďalej ako samostatná jednotka. Výkonný riaditeľ Riccardo Zacconi pre Reuters povedal, že akvizícia pomôže vyvíjať ďalšie herné hity. Pravdou ale je, že aj keď je tvorca cukríkovej hry celé roky v plusových číslach, nie sú až také ružové, ako si predstavovali finanční analytici. Pri vlaňajšom vstupe na burzu odhadovali jeho cenu na viac ako 7 miliárd dolárov.

Zdroj: King.com

Ostatné herné tituly firmy nemajú ani zďaleka taký úspech ako Candy Crush Saga. Je možné, že išlo o zásah šťasteny a do budúcna by hodnota firmy mohla klesať. Skôr či neskôr si hráči nájdu inú drogu, než je spájanie troch sladkostí a dokupovanie ďalších ťahov. Bezplatná hra totiž zarába práve na nákupoch doplnkov priamo v hre. Na internete už vznikol vtip, že Activision Blizzard urobil omylom najdrahší nákup v aplikácii v histórii.

Akvizícia by sa mala ukončiť začiatkom budúceho roka, kedy prejde všetkými relevantnými inštitúciami ako protimonopolný úrad alebo Írsky najvyšší súd.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy herný biznis

Diskusia (0 reakcií)