Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ich myšlienka očarila Google. Slováci vytvorili celosvetový unikát

31.01.2020, 19:00 | Tomáš Bakoš | © 2020 News and Media Holding

Zákaznícky servis firiem po celom svete prechádza veľkou transformáciou. Roboty sa dostávajú do popredia a ľudí postupne odsúvajú na druhú koľaj. Konverzační chatboti postavení na umelej inteligencii v súčasnosti pokrývajú nemalú časť konverzácií medzi klientmi a firmami. Slovenský startup Nettle je v tomto segmente priekopníkom. Spolupráca s firmou Google mu otvorila nové možnosti a uviedol vďaka tomu celosvetový unikát, chatbota v reklamnom banneri.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Nettle

Na otázky klientov a zákazníkov odpovedá namiesto človeka počítačový program. Reč je o takzvaných chatbotoch, čiže softvéri, ktorý odpovedá na otázky namiesto ľudí. Založený je na umelej inteligencii.

Predstavte si, že prichádzate do internetového obchodu s tým, že si chcete kúpiť nový sveter, ale ešte presne neviete, aký typ. V takomto okamihu prichádza na pomoc chatbot. Jeho úlohou je ponúknuť viacero typov, vybrať ten najvhodnejší a premeniť návštevníka internetovej stránky na spokojného zákazníka, ktorý si našiel a kúpil svoj produkt.

Neprehliadnite

Nettle - Google - Eset

Chatboti majú už dlhšiu históriu a na svete existuje množstvo firiem, ktoré tvorbu chatbotov pre firmy ponúkajú. To si uvedomili aj zakladatelia slovenského startupu Nettle a posunuli použitie chatbota na ďalší level. Predstavili chatbota v reklamnom banneri, na čo dostali zelenú od internetovej spoločnosti Google.

„Mal som to šťastie spoznať reklamný nástroj Google Marketing Platform, bývalý DoubleClick, čo je niečo ako AdWords na steroidoch,“ tvrdí pre TREND jeden zo spoluzakladateľov Andrej Greguš. „Tým, že som mal predstavu o tom, čo sa dá v Google Marketing Platform robiť, skrsla myšlienka, či by sme sa cez neho nedostali k chatbotom v banneroch.“

Marek KoštaZdroj: Nettle

Tento nápad si odskúšali najskôr cez inú reklamnú technológiu so Samsungom a neskôr s bankami ČSOB a 365 bank. Neskôr vznikla

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Nettle

Diskusia (0 reakcií)