Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Internetový miliardár prezradil recept na úspešný internetový biznis

09.10.2013, 11:20 | Jozef Pavuk | © 2013 News and Media Holding

Zakladateľ služieb Blogger a Twitter Evan Williams sa na nedávnej konferencii Xoxo v americkom Portlande podelil o svoje názory na to, čo je internet a ako sa na ňom dá zarobiť. Podľa E. Williamsa pobehuje po Silicon Valley veľa podnikateľov, ktorí chcú vytvoriť niečo nové, čo tu ešte nebolo, ale kľúčom k úspechu je podľa neho zobrať niečo existujúce a urobiť to lepšie.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Twitter

„Internet je gigantický stroj, ako dať ľuďom to, čo chcú. Nie je to utópia, nie je to mágia, je to stroj na pohodlie. Tí, ktorí dokážu tento stroj dobre vyladiť, ktorí ponúknu rýchlejšie a jednoduchšie riešenie bežných ľudských problémov, nesmierne zbohatnú.“

Ako uvádza magazín Wired, podľa Williamsa si ľudia často myslia, že internet umožňuje robiť nové veci. „Ale ľudia proste len chcú robiť to, čo robili aj doteraz,“ uviedol počas svojej 30-minútovej prezentácie.

„Ak sa pozriete na ktorúkoľvek veľkú internetovú službu, to, čo uvidíte, je v podstate veľký úľ spojení. Follow je spojenie. Like je spojenie. “ Podľa E. Williamsa to, čo internet robí, je spájanie každého a všetkého. „Všetko, čo sa deje, čo robíme, miesta, ktoré navštevujeme, myšlienky, ktoré zdieľame, aj ľudia, ktorým sa naše myšlienky páčia – to všetko je spojené a neúprosne sa to multiplikuje.“

„Tieto spojenia rastú v jednom konkrétnom smere. Existuje niečo, čo vysvetľuje úspech na internete a tým niečím je komfort.“ Internet podľa neho robí ľudské túžby ľahšie dostupnými, pretože poskytuje komfort tým, že veci sú rýchle a jednoducho pochopiteľné. „Ľudia nechcú čakať a nechcú tápať nad niečím. Ak sa pozriete na skutočne veľké veci na internete, zistíte, že sú to majstri v rýchlosti a jednoduchosti.“

Google, Facebook, Amazon a Apple – všetci sú podľa neho excelentní v poskytovaní tohto komfortu. „Často sa tam dostali tým, že odobrali kroky z kedysi komplexnejšej série akcií.“ Podobný princíp zafungoval aj pri Williamsovom prvom biznise – službe Blogger, ktorá umožnila veľmi jednoducho publikovať na internete.

„Ľudia budú vždy len ľuďmi. Internet im chce dať presne to, čo hľadajú. A tí, ktorí chápu ako usmerniť túto ich tendenciu, získajú veľkú moc.“ Klúčom k bohatstvu na internete je podľa E. Williamsa odobratie zbytočných krokov v bežných aktivitách.

„Tu je návod, ak chcete vytvoriť miliardový biznis na internete. Zoberte ľudskú túžbu alebo potrebu, najlepšie takú, ktorá je tu už veľmi dlho, identifikujte ju a použite moderné technológie, aby ste odobrali zbytočné kroky.“

E. Williams považuje internet za jednu z hlavných technologických revolúcií v histórii a prirovnal ho k revolúcii v poľnohospodárstve. „Poľnohospodárstvo umožnilo lepší život. Nielenže nakŕmilo ľudí, ale oslobodilo ich, aby mohli robiť veľa iných vecí, napríklad venovať sa umeniu alebo skúmaniu sveta. Ale ak sa pozriete na technológiu privedenú do extrému – na industrializované farmy, ktoré nie sú dobré pre zvieratá ani prostredie, na ľudí, ktorí mali komfortný prístup ku kalóriám a teraz sú závislí, obézni a chorí, podobné je to aj na internete, kde sú niektorí posadnutí zbieraním likeov, retweetov, priateľov a nasledovateľov.“

Evan Williams je jedným z najúspešnejších internetových podnikateľov. Založil blogovaciu službu Blogger, ktorú v roku 2003 predal Googlu a neskôr spoluzaložil Twitter, ktorý onedlho vstúpi na burzu. Williamsov 12 percentný podiel v Twitteri by mal na burze dosiahnúť hodnotu okolo 1,2 miliardy dolárov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Twitter

Diskusia (0 reakcií)