Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ľudia sú v karanténe viac na sieťach. Facebook však má iný problém

25.03.2020, 10:53 | ČTK

Americkej firme Facebook, ktorá prevádzkuje rovnomennú sociálnu sieť, klesajú kvôli koronavírusu príjmy z reklamy. Ľudia síce na sociálnych sieťach trávia z obáv pred epidémiou viac času, ale kvôli rozhodnutiu vlád zavrieť obchody nie sú firmy ochotné do reklamy toľko investovať. Facebook, pre ktorý predstavuje reklama takmer jediný zdroj príjmov, to uviedol vo svojom oznámení.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

facebook

„Nespeňažujeme početné služby, u ktorých zaznamenávame zvýšený záujem. Pozorujeme, že náš reklamný biznis slabne v krajinách, ktoré kvôli obmedzeniu šírenia choroby COVID-19 podnikli rázne opatrenia,“ uviedla firma.

Akcie Facebooku v reakcii odpísali približne percento. Utorkové obchodovanie uzavreli rastom o 8,7 percenta na vlne všeobecného optimizmu vďaka pripravovanej pomoci na podporu ekonomiky. Dow Jonesov index tak zaznamenal najvýraznejší percentuálny nárast od roku 1933.

Neprehliadnite

Facebook spresnil, že minulý mesiac si ľudia v mnohých krajinách, ktoré sú nákazou najhoršie zasiahnuté, prostredníctvom neho vymenili o viac ako 50 percent viac správ. Napríklad v Taliansku stúpol čas ktorý strávia používatelia na jeho aplikáciách o 70 percent. V troch a viacčlenných facebookových skupinách pozorovala firma vo februári dokonca viac než tisíc percentný nárast aktivity.

Ktorých trhov sa pokles dopytu po reklame týka, Facebook neoznámil. Neuviedol ani jeho rozsah. Podobným problémom zrejme čelí ďalšej sociálna sieť Twitter. Tá síce v prvom štvrťroku vykázala nárast počtu aktívnych užívateľov, kvôli pandémii ale očakáva prevádzkovú stratu.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy facebook

Diskusia (0 reakcií)