Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Microsoft a Blackberry spúšťajú ceny vlajkových lodí

15.07.2013, 22:07 | ČTK

Pokúšajú sa tak uspieť v konkurencii Applu a Samsungu

  • Tlačiť
  • 0

Americkí výrobcovia elektroniky Microsoft a Blackberry znížili ceny svojich vlajkových produktov, aby sa pokúsili podporiť predaj na trhu s tabletmi a smartfónmi, kde vládne ostrá konkurencia. Informoval o tom spravodajský server BBC.

Softvérový gigant Microsoft sa rozhodol zlacniť tablet Surface RT s kapacitou pamäte 32 GB. Bez krytu, ktorý slúži aj ako klávesnica, sa jeho cena v USA zníži o 150 dolárov na 349 dolárov. Vrátane klávesnice zariadenie vyjde na 449 dolárov.

Kanadský výrobca mobilných telefónov Blackberry v Spojených štátoch znížil cenu modelu svojho smartfónu Z10 na 49 dolárov so zmluvou. Pred štyrmi mesiacmi telefón predával za 199 dolárov.

Obe spoločnosti sa snažia konkurovať firmám Apple, Samsung a Google na trhu s inteligentnými telefónmi a s tabletmi.

"Pre obe firmy je to veľká úloha," povedal BBC analytik Tony Cripps zo spoločnosti Ovum. "Súťažiť s Apple a Samsungom je v tomto smere ťažké. Je zložité prísť s luxusnými výrobkami, keď je trh natoľko ovládaný skupinkou hráčov," dodal.

Microsoft predstavil tablet Surface minulý rok. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti IDC ich na globálnom trhu v tohtoročnom prvom štvrťroku nemusel predať viac než 900-tisíc kusov z 49,2 milióna všetkých tabletov, ktoré do obchodov za prvé tri mesiace roka zamierili. To by pre Microsoft na rastúcom globálnom svetovom trhu s tabletmi znamenalo podiel 1,8 percenta. Jednotkou je Apple s podielom 39,6 percenta.

Zdroj: SITA / AP

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)