Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Na internete našli osobné dáta 200 miliónov Američanov

19.06.2017, 21:58 | ČTK

Osobné údaje takmer 200 miliónov Američanov boli dostupné k nahliadnutiu na internete kvôli chybe spôsobenej pri ich spracovaní.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4

Na verejne prístupný server ich omylom umiestnila analytická firma pracujúca pre Republikánsku stranu. Dáta vrátane adries alebo telefónnych čísel boli prístupné zrejme niekoľko mesiacov.

Balík dát s veľkosťou 1,1 terabajtov objavil expert na kybernetickú bezpečnosť Chris Vickery v nekódovanom cloudovom úložisku. Umiestnila ich tam spoločnosť Deep Root Analytics, ktorá pred vlaňajšími prezidentskými voľbami pracovala na voličských analýzach pre republikánov.

„Berieme na seba všetku zodpovednosť za túto situáciu. Na základe doterajších informácií sa nedomnievame, že by na nás zaútočili hackeri,“ povedal zakladateľ firmy Alex Lundry webu Gizmodo.com. Ako dlho boli dáta verejne prístupné, neuviedol, dodal len, že už boli zakódované.

Spoločnosť dáta naposledy aktualizovala v januári. Okrem mien, adries a telefónov databázy obsahovala aj dátumy narodenia, či u ktorej politickej strany sa dotyčný volič registroval k voľbám.

Americké strany bežne využívajú obsiahle databázy voličov, ktoré sa pred voľbami snažia veľmi aktívne oslovovať. K podobne rozsiahlemu zverejneniu podľa dostupných informácií ale došlo zrejme vôbec prvýkrát.

„Je to veľmi znepokojujúce. Nie sú to len citlivé, ale tie najcitlivejšie informácie, z ktorých možno vyčítať, ako sa ľudia správajú, aké majú názory a presvedčenie,“ povedala Frederike Kaltheunerová z mimovládnej spoločnosti Privacy International, podľa ktorej podobne veľké objemy dát nezbierajú len politické strany, ale aj internetové marketingové firmy.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4

Tagy data, Deep Root Analytics, osobné údaje