Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo je TREND.sk radikálne nový

13.09.2013, 12:03 | Jaroslav Matyáš | © 2013 News and Media Holding

Podiel návštevnosti z mobilných zariadení presiahol 15 %, vydavateľstvo TREND Holding na to reaguje zásadným redizajnom. Zároveň sme sa rozhodli vynechať z názvu portálu písmeno "e".

  • Tlačiť
  • 6

TREND.sk v piatok ako prvý zo slovenských spravodajských portálov (minimálne z tých, ktorých návštevnosť audituje združenie IAB Slovakia v AIMmonitore) prichádza s plne responzívnym dizajnom.

Informácie a služby tak vždy dostanete v takej forme, ktorá je optimálna pre práve používané zariadenie. Na desktope, mobile aj tablete sa vám obsah obľúbeného portálu zobrazí na rovnakej internetovej adrese a zohľadňujúc možnosti zariadenia, ktoré máte po ruke.

Znamená to pre vás najmä komfort porovnateľný so špecializovanými mobilnými aplikáciami. A nemusíte kvôli tomu chodiť do obchodu s aplikáciami, hľadať konkrétnu appku a stiahnuť si ju. Stačí vám štandardný prehliadač a prípadne odkaz na ploche. 

Ďalšou výhodou responzívneho webu je, že obsah zobrazený na mobile sa dá ľahko zdieľat na sociálnych sieťach pomocou tlačidiel priamo na stránke - tak ako ste zvyknutí z webu.

Z pohľadu nás ako prevádzkovateľa bola realizácia responzívneho webu v porovnaní s vývojom klasickej stránky náročnejšia na čas aj kompetencie vývojárov. Sme však presvedčení, že to stálo za to.

Za posledný rok sa totiž podiel mobilov a tabletov na návštevnosti TREND.sk zdvojnásobil. Aktuálne je to viac ako 15 percent. Je takmer isté, že týmto tempom bude rast pokračovať a o ďalších 12 mesiacov už budeme mať tretinu návštevnosti z mobilných zariadení.

Responzívnu formu zatiaľ dostala hlavná spravodajská časť TREND.sk, ktorá generuje približne 60 percent návštevnosti portálu. Postupne budú redizajnované ďalšie populárne sekcie ako Blogy, Mediálne.sk či TRENDreality. Uzavretie celého procesu odhadujeme na druhú polovicu budúceho roka.

Súbežne s redizajnom dokončíme rebranding portálu z eTREND na TREND.sk vrátane zmeny domény druhej úrovne. Kým v minulosti bolo naším cieľom komunikovať eTREND ako samostatné médium s denným spravodajstvom a vlastnou redakciou a odlíšiť ho tak od týždenníka TREND, v súčasnosti to už nemá opodstatnenie.

Čitatelia považujú za samozrejmé, že tradičná mediálna značka TREND im prináša aktuálne spravodajstvo aj náročnejší originálny obsah v takej forme, ktorá je pre nich v danej chvíli či životnej situácii najvhodnejšia.

Čo sa okrem responzívnosti, nového loga a množstva drobností zmenilo:

  • Nový minimalistický dizajn. Myslíme si, že spravodajský portál má zaujať obsahom, nie grafickými ozdobami.
  • Väčšie, dobre čitateľné písmo v článkoch.
  • Nekonečné zoznamy článkov. Nemusíte listovať v zoznamoch po 10 či 20 článkov, stačí scrollovať nadol a načítajú sa ďalšie články.
  • Väčšie fotky a frekventované využitie fotogalérií.
  • Nástrojový box s funkciami ako tlačenie či zdieľanie pláva pri čítaní článku napravo od textu, takže nástroje sú vždy k dispozícii.

Budeme vďační za všetky konštruktívne pripomienky k zmenám. Píšte nám ich na etrend@trend.sk.

Ďakujeme za Vašu priazeň.

  • Tlačiť
  • 6