Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prichádza bikesharingová jar. Koľko stoja zdieľané bajky v Bratislave, Žiline a Nitre?

18.04.2019 | Jozef Andacký

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

18.04.2019 | Morris

moje skúsenosti s pilotnou prevádzkou slovnaft bike.
Za celý čas som potreboval bicykel asi 10x.
6x nebolo na stojane nič, ani na ďalšom najbližšom, pričom 4x aplikácia ukazovala, že bajk tam je. 3x tam bajk aj bol, ale nedal sa odomnúť, podľa pani na technickej podpore bol bajk nepojazdný. Raz tam boli 3 bicykle, všetky tri boli nepojazdné. (vyzerali OK, ale nešli odomknúť). Samozrejme, v aplikácii svietilo, že bicykle sú k dispozícii.

Previezol som sa teraz raz. Od spustenia, do marca, som sa previezol RAZ, zaplatil som za to 1 euro. Ako za 30min lístok na MHD + regioálny vlak.
Môžem okašľať takúto službu. Zverejnením cenníka to už úplne zabili. Nie som blbý, aby som platil mesačný paušál a potom sa dostal k bicyklu v jednom prípade z desiatich. Ak mimoriadne skvalitnia služby, tak dvakrát z desiatich?

Ako je to možné, že Prievidza má o toľko nižšiu cenu? Veď s rastúcim počtom bicyklov musí klesať náklad na prevádzku...

PS: prečo sa to volá bikesharing? Toto žiaden sharing nie je, toto sú požičovne bicyklov. Share by to bol, keby ten bajk bol v mojom vlastníctve a ja by som ho sprístupnil pre druhých.

30.04.2019 | bluehen

Mozno je pravda prosta ako nedavno pisali - sovaci biky nicia, prevadzkovatel a stoja opravy pomerne vela a rezignoval na kvalitu sluzby

02.05.2019 | Anonym

kazdy uzivatel im zaplatil, t.j. maju jeho inicialy. Vraj kazdy bajk ma gps, maju vediet kde je.

Neviem v com je problem, ak sa biky nicia.

18.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Tento rok to este potiahnu, potom zistia ze okrem par hipsterov a turistov v starom meste na tom nikto nejazdi a potichu to zabalia.
Len ma mrzi, ze na tieto socialne experimenty idu peniaze, ktore mohli byt pouzite na nieco zmysluplnejsie.
(Cest danovym optimalizatorom zo Slovnaftu, Arrivy atd.)

18.04.2019 | salamunovi bratia

Zaujimavý fakt pre mňa je, že mesačné prevádzkové náklady su cca €100/bike., z čoho v Žiline mesto hradí polovičku. Vzhľadom na štruktúru a frekvenciu mojich ciest po meste by mesto v mojom prípade vyšlo lacnejšie, ak by mi poskytlo bezplatne MHD (alebo poskytlo vouchery na taxik).

18.04.2019 | Hatatitlova kobyla

LOL :-)

19.04.2019 | maugli2

Pozrel a porovnal som ceny v jednotlivých mestách, vidím že niekde to robili ľudia, ktorí nie sú celkom kompletní. Stanoviť cenu tak vysoko, že za 2 dni prenájmu mám nový a pomerne dobrý bike, tak to naozaj nemám slov.
Pre ilustráciu uvediem príklad bikesharingu z jedného kúpeľného mesta v HU, kde chodievam. Keďže bike som si nosil z domu, pozeral som sa po inej možnosti. Videl som tam rovnaké bicykle a stanovištia, tak som si preštudoval pravidlá. V prvom rade treba ísť na Infocentrum, kde na základe ID vystavia čipovú kartu po zaplatení depozitu. Depozit je 1000HUF, teda zhruba 3€,ktoré navyše po vrátení karty vrátia. Či kartu vydajú rovnako na základe ID občana štátu EU, alebo pasu africkej krajiny, to som meskúmal, ale asi áno, inak by to bola diskriminácia. 2 hod. denne sú zadarmo, potom sa niečo platí, no je to minimum. Biky sú mestského typu, nezničiteľné s prevodovkou Nexus5. Stanovištia som videl asi 3 v rámci celého mesta, biky sú v zamknutých stojanoch, odomyká sa kartou. O cyklochodníkoch ani nepíšem, to je úplne niečo iné, ako u nás.
Celý problém vidím v prístupe k veci samotnej. Už na prvý pohľad je vidieť, že u nás to robili úradníci, ktorí netušia, čo takáto služba vyžaduje. Potom nech sa nedivia, že je to nefunkčné. Bohužiaľ, všade to funguje, iba u nás nie. Inou stranou mince sú určite nenechavci, ktorí tie bicykle ničia. To sme ale úplne mimo tému, lebo ako hlavný argument, pre prečo to nefunguje to určite neobstojí.

19.04.2019 | maugli2

Pozrel a porovnal som ceny v jednotlivých mestách, vidím že niekde to robili ľudia, ktorí nie sú celkom kompletní. Stanoviť cenu tak vysoko, že za 2 dni prenájmu mám nový a pomerne dobrý bike, tak to naozaj nemám slov.
Pre ilustráciu uvediem príklad bikesharingu z jedného kúpeľného mesta v HU, kde chodievam. Keďže bike som si nosil z domu, pozeral som sa po inej možnosti. Videl som tam rovnaké bicykle a stanovištia, tak som si preštudoval pravidlá. V prvom rade treba ísť na Infocentrum, kde na základe ID vystavia čipovú kartu po zaplatení depozitu. Depozit je 1000HUF, teda zhruba 3€,ktoré navyše po vrátení karty vrátia. Či kartu vydajú rovnako na základe ID občana štátu EU, alebo pasu africkej krajiny, to som meskúmal, ale asi áno, inak by to bola diskriminácia. 2 hod. denne sú zadarmo, potom sa niečo platí, no je to minimum. Biky sú mestského typu, nezničiteľné s prevodovkou Nexus5. Stanovištia som videl asi 3 v rámci celého mesta, biky sú v zamknutých stojanoch, odomyká sa kartou. O cyklochodníkoch ani nepíšem, to je úplne niečo iné, ako u nás.
Celý problém vidím v prístupe k veci samotnej. Už na prvý pohľad je vidieť, že u nás to robili úradníci, ktorí netušia, čo takáto služba vyžaduje. Potom nech sa nedivia, že je to nefunkčné. Bohužiaľ, všade to funguje, iba u nás nie. Inou stranou mince sú určite nenechavci, ktorí tie bicykle ničia. To sme ale úplne mimo tému, lebo ako hlavný argument, pre prečo to nefunguje to určite neobstojí.

19.04.2019 | maugli2

Pozrel a porovnal som ceny v jednotlivých mestách, vidím že niekde to robili ľudia, ktorí nie sú celkom kompletní. Stanoviť cenu tak vysoko, že za 2 dni prenájmu mám nový a pomerne dobrý bike, tak to naozaj nemám slov.
Pre ilustráciu uvediem príklad bikesharingu z jedného kúpeľného mesta v HU, kde chodievam. Keďže bike som si nosil z domu, pozeral som sa po inej možnosti. Videl som tam rovnaké bicykle a stanovištia, tak som si preštudoval pravidlá. V prvom rade treba ísť na Infocentrum, kde na základe ID vystavia čipovú kartu po zaplatení depozitu. Depozit je 1000HUF, teda zhruba 3€,ktoré navyše po vrátení karty vrátia. Či kartu vydajú rovnako na základe ID občana štátu EU, alebo pasu africkej krajiny, to som meskúmal, ale asi áno, inak by to bola diskriminácia. 2 hod. denne sú zadarmo, potom sa niečo platí, no je to minimum. Biky sú mestského typu, nezničiteľné s prevodovkou Nexus5. Stanovištia som videl asi 3 v rámci celého mesta, biky sú v zamknutých stojanoch, odomyká sa kartou. O cyklochodníkoch ani nepíšem, to je úplne niečo iné, ako u nás.
Celý problém vidím v prístupe k veci samotnej. Už na prvý pohľad je vidieť, že u nás to robili úradníci, ktorí netušia, čo takáto služba vyžaduje. Potom nech sa nedivia, že je to nefunkčné. Bohužiaľ, všade to funguje, iba u nás nie. Inou stranou mince sú určite nenechavci, ktorí tie bicykle ničia. To sme ale úplne mimo tému, lebo ako hlavný argument, pre prečo to nefunguje to určite neobstojí.

19.04.2019 | maugli2

Pozrel a porovnal som ceny v jednotlivých mestách, vidím že niekde to robili ľudia, ktorí nie sú celkom kompletní. Stanoviť cenu tak vysoko, že za 2 dni prenájmu mám nový a pomerne dobrý bike, tak to naozaj nemám slov.
Pre ilustráciu uvediem príklad bikesharingu z jedného kúpeľného mesta v HU, kde chodievam. Keďže bike som si nosil z domu, pozeral som sa po inej možnosti. Videl som tam rovnaké bicykle a stanovištia, tak som si preštudoval pravidlá. V prvom rade treba ísť na Infocentrum, kde na základe ID vystavia čipovú kartu po zaplatení depozitu. Depozit je 1000HUF, teda zhruba 3€,ktoré navyše po vrátení karty vrátia. Či kartu vydajú rovnako na základe ID občana štátu EU, alebo pasu africkej krajiny, to som meskúmal, ale asi áno, inak by to bola diskriminácia. 2 hod. denne sú zadarmo, potom sa niečo platí, no je to minimum. Biky sú mestského typu, nezničiteľné s prevodovkou Nexus5. Stanovištia som videl asi 3 v rámci celého mesta, biky sú v zamknutých stojanoch, odomyká sa kartou. O cyklochodníkoch ani nepíšem, to je úplne niečo iné, ako u nás.
Celý problém vidím v prístupe k veci samotnej. Už na prvý pohľad je vidieť, že u nás to robili úradníci, ktorí netušia, čo takáto služba vyžaduje. Potom nech sa nedivia, že je to nefunkčné. Bohužiaľ, všade to funguje, iba u nás nie. Inou stranou mince sú určite nenechavci, ktorí tie bicykle ničia. To sme ale úplne mimo tému, lebo ako hlavný argument, pre prečo to nefunguje to určite neobstojí.

19.04.2019 | maugli2

Pozrel a porovnal som ceny v jednotlivých mestách, vidím že niekde to robili ľudia, ktorí nie sú celkom kompletní. Stanoviť cenu tak vysoko, že za 2 dni prenájmu mám nový a pomerne dobrý bike, tak to naozaj nemám slov.
Pre ilustráciu uvediem príklad bikesharingu z jedného kúpeľného mesta v HU, kde chodievam. Keďže bike som si nosil z domu, pozeral som sa po inej možnosti. Videl som tam rovnaké bicykle a stanovištia, tak som si preštudoval pravidlá. V prvom rade treba ísť na Infocentrum, kde na základe ID vystavia čipovú kartu po zaplatení depozitu. Depozit je 1000HUF, teda zhruba 3€,ktoré navyše po vrátení karty vrátia. Či kartu vydajú rovnako na základe ID občana štátu EU, alebo pasu africkej krajiny, to som meskúmal, ale asi áno, inak by to bola diskriminácia. 2 hod. denne sú zadarmo, potom sa niečo platí, no je to minimum. Biky sú mestského typu, nezničiteľné s prevodovkou Nexus5. Stanovištia som videl asi 3 v rámci celého mesta, biky sú v zamknutých stojanoch, odomyká sa kartou. O cyklochodníkoch ani nepíšem, to je úplne niečo iné, ako u nás.
Celý problém vidím v prístupe k veci samotnej. Už na prvý pohľad je vidieť, že u nás to robili úradníci, ktorí netušia, čo takáto služba vyžaduje. Potom nech sa nedivia, že je to nefunkčné. Bohužiaľ, všade to funguje, iba u nás nie. Inou stranou mince sú určite nenechavci, ktorí tie bicykle ničia. To sme ale úplne mimo tému, lebo ako hlavný argument, pre prečo to nefunguje to určite neobstojí.

19.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Pozeram, ze 9 prispevkov. Tak si vravim, ze to hadam nie je mozne, aby ludia z neziskoviek boli dnes v praci a diskutovali v pracovnej dobe, sak je Velka noc.

A potom mi odlahlo, lebo jeden prispevok je tu 4x. Tak aj neziskovaci su doma.

22.04.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

:-)

20.04.2019 | zakaznik

Nejak blbne pridavanie komentarov aj mne.

23.04.2019 | kaplanko

v Bratislave to úplne zabili. Ako môžu v Košiciach a Trnave pýtať za elektro o 30% menej? To ozaj?
Rovnaké skúsenosti mám ako kolega vyššie. Vždy ked som to potreboval, nebolo dostupné, nenašlo sa a nefungoval. Na jednom stojane aj cele dni 30 bicyklov kade tade (zrejme konečna nejakej turistickej lodke) a vo zvyšku mesta prázdno. Rozdistribuovanie žiadne, snaha o servis nulova (jeden pokazený stál na nabreží asi týžden).

Jednoducho, za takuto službu ani 20eur by som nedal resp hanbil sa pýtať. 30 je už uplne mimo

30.04.2019 | bluehen

Aj tak by podstatne pomohlo cyklodoprave ohradene parkovisko blizko hlavnej stanice nez taketo experimenty s poziciavanim. Zadarmo, alebo podstatne lacnejsie ako vlacit bicykel vo vlaku. Vsade vo velkych mestach na zapad je to bezna vec.

30.04.2019 | Hatatitlova kobyla

A este viac by pri stanici pomohlo normalne parkovisko pre auta. Bicyklom ide dalej 8ludi denne, autom zo stanice/na stanicu nasobky.

03.05.2019 | _mito

Na stanici by malo byt tak K+R - a aj to je vhladom na dopravnu situaciu velmi otazne - ale urcite nie 'normalne' parkovisko v zmysle 'normalnych' Ba parkovisk. Ked tak, tak parkovaci dom niekde o ulicu-dve dalej s cenami ako ostatne podzemne garaze v centre.