Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Recept na zúfalé štátne e-schránky sa volá GovBox

19.05.2017 | Jozef Andacký

Diskusia (29 reakcií) Pravidlá diskusie

19.05.2017 | Katarína D.

Existuje aj riešenie zadarmo a to sa volá Zelená pošta: https://www.zelenap...

22.05.2017 | pinpo

nie nie je
predpokladam, ze ste clanok vobec necitali, akurat robite reklamu svojmu produktu

22.05.2017 | jozef.mrkvicka

ale je, nema cenu obhajovat govbox. zelena posta vam poskytne naviac aj mobilnu aplikaciu dostupnost sprav na portali nielen preposlanie na email, Toto vsetko bez poplatku. Naviac vam spravy vytlacia a poslu klasickou postou za poplatok.

22.05.2017 | Jan Hargas

Myslim, že každý štatutár si zvolí ten model, ktorý mu funguje najlepšie. Niekomu môže vyhovovať to, že si správy nájde na portáli po prihlásení, niekomu to, že prídu rovno na email a nemusí sa nikam prihlasovať. Je to asi individuálne, koľko času tomu chce daný štatutár venovať. Treba tiež pripomenúť, že 8 eur mesačne platíte v GovBoxe len vtedy, ak Vám do schránky naozaj niečo príde. Inak je to zadarmo.

22.05.2017 | pinpo

zelena posta je "Posielajte poštové zásielky z pohodlia vašej kancelárie či domova." aby som nemusel ist na postu a posielat listy
ale GovBox preposiela na email notifikacie o obsahu "štátnej elektronickej schránky"
opravte ma, resp. vyvetlite mi, kde zelena posta robi to iste co govbox?

23.05.2017 | jozef.mrkvicka

nie je to reklama... ale pytali ste sa... https://www.zelenap...

23.05.2017 | pinpo

dakujem! nevsimol som si to na tej ich strankem - mali by si to nejako viac zvyraznit
beriem to ako pomoc a informovanie uzivatelov vratane seba


01.06.2017 | fofo2

Takže Zelená pošta... Zelená pošta s.r.o, sídlo na Galvaniho, staré známe údolie tunelárov. 100% majiteľom Zelená pošta s.r.o je PMK Invest, s.r.o. s rovnakým sídlom... a len čírou náhodou majitelia PMK Invest, s.r.o. sú tí istí ako majitelia Datalanu. Datalan sa podielal ako dodávateľ/subdodávateľ v neslávne známom projekte za miliardu, laicky prezentovým ako slovensko.sk... takže niečo odfláknu, čo boli štátne prachy a teraz si ideme robiť startup na opravu odfláknutej roboty a skúšať dramkať prachy od ludí.. nie ďakujem! Miliarda to mohla spraviť...

20.05.2017 | LPB

Mal niekto ilúzie o Slovensko.Digital? Dúfam, že ich už stratil.

22.05.2017 | Jozef Andacký

Prečo by ich mal stratiť?

22.05.2017 | Jan Hargas

Ďakujem za Váš názor. Mohli by ste ho prosím rozviesť? Záleží mi na tom, aby sme boli k našim podporovateľom a verejnosti transparentní. Preto rád odpoviem.

23.05.2017 | Viem Nepoviem

nemozeme stratit nieco, co nikdy ani neexistovalo. chapem to ako dalsiu zamienku na nehorazny tunel do eraru. kto vyskusal potvrdi, ze je to na urovni piataka z pocitacoveho kruzku. ktorykolvek mail pre bezdomovcov, je logickejsi a funkcnejsi. v podstate su tam len odkazy a linky plud hromada spammu od uradu vlady.

20.05.2017 | jozef.mrkvicka

samozjreme iluzie vyprchali, ukazala sa prava tvar Slovensko.Digital, zaujem je len o biznis... ved tomu odpovedaju aj ich pripomienky k navrhu novely zakona c. 305/2013 Z.z. o eGovernmente

22.05.2017 | Jozef Andacký

8 eur mesačne je biznis, hej? :)

A ktoré pripomienky, konkrétne, máte na mysli? Alebo to je len tiež tak pocitovo?

22.05.2017 | Jan Hargas

Ďakujeme za názor. Bude rád, ak pôjdete aj k veci a svoje dojmy podložíte faktami. Veľmi rád zodpoviem otázky.

Myslím, že transparentne komunikujeme to, že poplatok za GovBox je príspevkom na náklady nášho občianskeho združenia, aby sme sa verejnoprospešnej činnosti vedeli venovať dlhodobo a udržateľne.

22.05.2017 | jozef.mrkvicka

Tak napriklad o tom svedci vas postoj k modulu elektronickych formularov, konkretne pripomienka k §26 ods.8: Svedci o tom ze mate v plane sa miesat do biznisu vytvarania podani mimo ustredneho portalu verejnej spravy alebo informacnych systemov organov verejnej moci.

22.05.2017 | Jan Hargas

Máme v pláne to, čo sme mali od začiatku - uľahčovať občanom život. Vyzerá, že štátnemu IT rozumiete, a tak určite viete, že otváranie štátnych systémov cez API (na výstupe aj na vstupe) je trendom aj v zahraničí a nejde o žiaden výmysel Slovensko.Digital. Uľahčí to prístup k službám eGovernmentu všetkým rovnako, nielen Slovensko.Digital. Celú myšlienku konzistentne komunikujeme ako budúcnosť eGovernmentu už od začiatku nášho fungovania.

A mentalita "netransparentne pod pultom presadzovať do zákona len veci, ktoré sa nám hodia" je skôr vlastná iným subjektom informatizácie.

21.05.2017 | DarkSkullBlack

Pre zjednodusenie a zyvsenie bezpecnosti by mal kazdy priniest notarom potvrdeny rodny list svoj aj svojich rodicov. Tento tragicky sposob komunikacie s archaickymi pomockami zodpoveda stavu mentalnej urovne politikom, ktori vedu tento smiesny stat

22.05.2017 | JAJA11

Prečo si to vlastne má podnikateľ riešiť za peniaze cez inú organizáciu?
To by malo byť povinnosťou štátu zaslať notifikáciu na zadaný mail automaticky.... dnes mi príde do schránky žltý lístok....
Ak sa majú zhoršiť podmienky komunikácie, tak je to choré.... ako tento celý systém, ktorý tvorí štát!

22.05.2017 | Jozef Andacký

Vašu výčitku adresujte na Národnú agentúru pre sieťové a elektronické služby (NASES), ktorá je za vládne e-schránky zodpovedná: https://www.nases.g...

22.05.2017 | JAJA11

Prečo by som im mala písať? Takúto základnú vec by mali vedieť sami. Ak nevedia, tak tam nemajú tí ľudia čo robiť! Ak mi má niečo skomplikovať život, tak potom je to zbytočné robiť. Informačné technológie sú na zjednodušenie práce, inak nemajú zmysel!

23.05.2017 | lukic

Ale ved keby nam ho zjednodusili, tak nemozu ziadat dalsie eurofondy na zlepsenie sluzieb. Naviac by zabili ekonomiku firiem ako slovensko.digital uplne, pretoze by nemali dovod existovat! Dakujme bohu, ze tu mame tak kreativnu vladu, vdaka ktorej sa casom naucime rozoznavat slubotechny od realnych vodcov..

22.05.2017 | PeterLetko

Vyzerá to tu, ako keby Jozef Andacký s Janom Hargašom písali do diskusie v spoločnom záujme. Troška novinárskej etiky by nezaškodilo ..

22.05.2017 | Jozef Andacký

Ja len požadujem, aby každý pre svoj názor predložil relevantné informácie, nechcem aby sa ľudia prvoplánovo osočovali v diskusii pod mojimi článkami. Pokiaľ v diskusii odznie odargumentovaný kritický názor aj na Slovensko.Digital, nemám s tým problém.

Alebo inak: v čom konkrétne som porušil novinársku etiku, Peter Letko (ak je to Vaše reálne meno)?

22.05.2017 | PeterLetko

Tento článok by mal mať označenie "inzercia". Robíte reklamu v tomto prípade komerčnému subjektu (na poskytovanie služby využíva živnostenské oprávnenie). Dokonca aj cenové porovnanie preberáte iba z jednej strany bez toho, že by ste si overovali, či to tak je naozaj. Ako by sa Orange tešil, keby ste to robili aj v jeho prípade.. Typický Andacký..
Vôbec nekomentujete, že bežne človek dáva splnomocnenie na preberanie pošty iba svojmu právnikovi (ktorý má ručí celým svojím majetkom), alebo najbližšej osobe. Nerozoberáte možnosť čítania pošty zo strany S/D, a iným bezpečnostným rizikám.
Taktiež je veľmi zvláštne, že v jednej časti píšete, že nedôverujete NASESu, že služba preposielania bude fungovať od 1.7 a v inej časti chválite NASES, že sprístupnil API. A už vôbec nechápem, že sa nedokážete kriticky vyjadriť na tému 8€ za "nič", čo je automatické preposlanie mailu. Veď to je smiešne, čo nám to tu S/D "ponúka"
To, že toto všetko neregistrujete, len potvrdzuje, čo som povedal v súvislosti s tou etikou..

23.05.2017 | Jozef Andacký

Super, konečne nejaká argumentácia.

1. "Robíte reklamu v tomto prípade komerčnému subjektu (na poskytovanie služby využíva živnostenské oprávnenie)" - Každý článok kdekoľvek na webe, ktorý je o službe alebo produkte nejakého komerčného subjektu, je podľa vás reklama? Píšete to pod každý druhý článok aj na ostatných weboch? Alebo ste si vybral práve GovBox, lebo sú v tom nejaké Vaše záujmy? Typický Letko :)

2. "Cenové porovnanie z jednej strany bez toho, že by ste si overovali, či to tak je naozaj." Detto ako bod 1. Ako si predstavujete to overenie ceny? Chodíte do obchodu nakupovať apriori s tým, že každú cenovku si idete pípať na skener?

3. Splnomocnenie na preberanie pošty - správna poznámka. Toto do článku doplním. (Len na okraj, týka sa to všetkých služieb typu GovBox, aj napríklad Zelenej pošty.)

4. Nedôvera vs. pochvala smerom k NASES... Nechápem, v čom vidíte problém. Frontend služba a API sú predsa dve rôzne veci. Je ako spájať komfort nových električiek s očakávaním, že MHD začne konečne jazdiť načas.

5. 8€ za nič... Zrejme viete, resp. dávam do pozornosti, že vývoj a prevádzka každého produktu alebo služby obnáša určité náklady, ktoré si autor produktu/služby prenáša do ceny. Z tohto pohľadu je logické, že GovBox niečo stojí. Či je 8 eur veľa alebo málo, je podľa mňa u každého iné - pre niekoho je veľa zaplatiť 800e za nový iPhone, iný to nerieši, lebo má z neho úžitok/potešenie. Vy ste si skrátka povedal, že 8e je veľa, v pohode. Len na okraj, ako je spomínané aj v článku, ak do schránky nedostanete žiadnu správu (to je to vaše nič), za daný mesiac ani nič neplatíte.

23.05.2017 | jozef.mrkvicka

Splnomocnenie potrebuje Slovensko.Digital prilozit pri registracii certifikatu technickeho pouzivatela, ktorym pristupuje k jednotlivym modulom ustredneho portalu verejnej spravy. Je to ako keby nahrada prihlasenie cez EID. Podotykam ze to nie je obmedzene len na modul EKR (elektronicke schranky( ale tento isty technicky ucet sa pouziva aj pri volaniach ostatnych modulov, napriklad pri vytvarani podani voci organom verejnej moci.

Moj predpoklad je, ze riesenie, ktore vytvorilo Slovensko.Digital sa obmedzilo len na tu najzakladnejsiu vec, a to integraciu na EKR a maju naviac autorizaciu dorucenky cez G2G. Nic viac.. .to je cisty amaterizmus, nepochopenie koncepcie fungovania ustredneho portalu. Nemaju urcite integraciu na EForm a nevytvaraju podania voci OVM, ani len primitivnu vseobecnu agendu... Ze mam pravdu pani ? A dosledkom toho je ze oni vam sice preposlu spravu na mail, ale ak chcete na nu reagovat tak musite vziat EID, mat naistalovane vsetky nastroje na podpisovanie podani a pouzit slovensko.sk.... tak naco cely govbox...

23.05.2017 | PeterLetko

Nuž pán Andacký, možno trocha sebakritiky by nezaškodilo. Niečo v tom zmysle: "napísal som zlý článok, nabudúce si overím fakty.."
Skúsme len cenové neskutočne zavádzajúce porovnanie, ktoré by Vám malo udrieť do očí aj bez toho, že pôjdete "nakupovať do obchodu". Vybavenie eID stojí od 0 do 5€ a nie 5€ ako píšete vo Vašom článku (Ak Vám ide vypršať platnosť OP, tak výmena je zadarmo). Prevzatie eID a čítačky je zadarmo. Neviem, kde autor prišiel na 50€. Inštalácia je možno 30 minút, ale že BOK zadávate 30 minút, tak to sa Vám naozaj čudujem. Pozrime aj druhú stránku cenovej "ponuky". Úhrada za službu je mesačný poplatok, čo Vám vôbec nevadí, že tam nie je uvedené. Môžete napísať, že keď nepríde správa, tak neplatíte poplatok, ale potom by ste museli napísať aj to, že keď nepríde správa, nemusíte sa prihlasovať na slovensko.sk.
Prvý krát som Vám urobil korigendum zadarmo, nabudúce Vám pošlem faktúru :-)

23.05.2017 | Milan Balbicky

Hmmm, napad pekny, ale zbytocny podla mna, i ked niekomu sa asi bude hodit.Ale ja splnomocnenie davam svojmu uctovnikovi a on mi nielenze bude preposielat spravy, ale bude mi ich aj riesit a odpovedat atd. Cenu za sluzby si kvoli tomu nezvysil. Inac tento clanok je obycajma reklama na sluzby ineho subjektu. Zele posta tiez preposiela spravy zo statnej schranky a zadarmo.