Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slováci vytvorili aplikáciu na parkovanie, testujú ju v Austrálii

27.06.2018, 08:09 | TASR

Slovenskí študenti vyvinuli mobilnú aplikáciu zameranú na vyhľadávanie voľných parkovacích miest, ktorá má pomôcť vodičom vo veľkých mestách rýchlejšie zaparkovať. Prvým mestom, v ktorom ju obyvatelia i návštevníci môžu využívať, je austrálsky Melbourne.

  • Tlačiť
  • 1

Aplikácia Melberry podľa autorov ponúka unikátne funkcie a rýchlejšie parkovanie umožní vďaka zobrazeniu aktuálneho stavu voľných parkovacích miest v lokalite, kde chce užívateľ zaparkovať. Všetko prebieha on-line, v reálnom čase.

Systém získava informácie prostredníctvom prepojenia so senzormi na parkovacích miestach. Melbourne poskytol voľný prístup k takýmto údajom, a to viedlo k rozbehnutiu používania aplikácie v tomto meste.

„Stalo sa tak vďaka ochotnému čerstvému sprístupneniu otvorených dát zo strany vedenia mesta a ochote spolupracovať s naším mladým tímom zo Slovenska,“ vysvetlil produktový manažér Melberry Martin Pogadl. „Ambície nášho tímu vôbec nie sú malé, chceme sa stať jednotkou na trhu v oblasti on-street parkingu,“ povedal podľa tlačovej správy o projekte.

Ďalším mestom, kde bude aplikácia nasadená, bude Stratford v Kanade. Melberryapp je však otvorenou platformou, ku ktorej sa môžu pripojiť všetky mestá disponujúce dátami o obsadenosti parkovacích miest v reálnom čase.

Neprehliadnite

„Momentálne komunikujeme s ďalšími potenciálnymi mestami, ktoré sa chcú stať súčasťou nášho projektu,“ uviedol šéf projektového tímu.

Po spolupráci so slovenskou hardvérovou spoločnosťou GoSpace bude aplikácia Melberry koncom júna dostupná aj pre slovenských vodičov. K dispozícii je pre zariadenia s operačným systémom Android.

Tím piatich študentov pracoval na projekte v rámci vzdelávacieho programu Butterfly Effect, ktorú ako neziskovú organizáciu založili štyri slovenské spoločnosti: Pixel Federation, Sygic, Leaf a HubHub. Tvorcov aplikácie motivovala snaha nájsť praktické riešenie problému dostupnosti parkovacích miest.

Podľa výskumov bežný človek vo veľkých mestských aglomeráciách stratí hľadaním voľného parkovacieho miesta v priemere až 40 hodín ročne. „Keďže sme študenti a na ďalšiu etapu prác potrebujeme ďalšie zdroje, v týchto dňoch štartujeme crowdfundingovu kampaň. Budeme preto vďační za akúkoľvek podporu všetkých, ktorým strpčujú život problémy s parkovaním,“ uzatvára M. Pogadl.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy aplikácia, parkovanie