Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Traffic BA: Esemeskové info o bratislavskom obchvate

20.01.2011, 16:45 | Eva Vozárová | © 2011 News and Media Holding

Nová služba vychádza zo záberov vlastných inštalovaných kamier

  • Tlačiť
  • 0

Šoféri v Bratislave sa už nemusia spoliehať len na dopravné informácie z rádia. Informácie o stave premávky im chce prinášať nová mobilová služba Traffic BA, ktorú prevádzkuje spoločnosť Brand Dynamics.

Služba funguje na báze esemesiek. Vodič na číslo služby pošle esemesku s kódom príslušnej trasy a úseku, na ktorom chce poznať stav premávky - predpokladaný čas aktuálneho zdržania. Za prijatú správu zaplatí 20 centov.

Kódy pre jednotlivé trasy sú na webovej stránke služby. Tá obsahuje i základné informácie o službe a návod na jej použitie, ale nenachádzajú sa na nej žiadne aktuálne dopravné informácie.

Informácie o stave premávky získava Traffic BA z dopravných kamier monitorujúcich situáciu v rámci Bratislavy. Dokopy služba ponúka informácie pre desať trás a šestnásť úsekov. Väčšina z nich pozostáva z diaľničného obchvatu od vstupu do Bratislavy zo Senca, cez Sitinu po výjazd na Malacky alebo opačne. Monitorované sú aj všetky mosty a hlavné ťahy v rámci Bratislavy.

traffic BA

Perspektívne sa má Traffic BA doplniť o ďalšie sledované úseky. Víziou je  informovanie v podobe, kedy by mali vodiči k dispozícii cez SMS všetky dostupné varianty trás. „Napríklad ak niekto býva v Pezinku, jednou SMS bude môcť získať informáciu, či je prejazdnosť lepšia po diaľnici alebo cez Raču,“ vysvetľuje konateľ spoločnosti Brand Dynamics Eduard Radimák.

Dispečerské centrum firmy momentálne zamestnáva okrem výkonného riaditeľa dvoch ľudí. Služba podľa E. Radimáka denne odošle 250 až 380 SMS.

Zlepšenie pokrytia v Bratislave bude vyžadovať inštaláciu ďalších kamier, ktoré Brand Dynamics prevádzkuje a inštaluje na vlastné náklady. Financovať ďalšie chce podľa E. Radimáka práve z príjmov za platené spätné SMS.

Problém s peniazmi by bol aj pri rozširovaní služby do ďalších miest. Tam je schodná cesta zatiaľ jedine v partnerstvách. „Sme otvorení komukoľvek, kto by prejavil záujem o naše know-how, ak sa dohodnú podmienky, tvrdí E. Radimák.

Partnerom sa Brand Dynamics nebráni ani pre iné typy spoluprác. Podľa šéfa firmy v súčasnosti rokujú s viacerými veľkými portálmi. O ktoré ide, nechce špecifikovať kvôli prebiehajúcium rokovaniam. Záujem je podľa neho najmä o zábery z kamier: „Platiť za ne je však ochotný málokto, lebo doteraz boli všetci zvyknutí na zber informácií od vodičov zdarma.“

sony walkman sutaz

Zdroj: sutaz

Foto v článku a na titulke - Brand Dynamics

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)