Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Španielski taxikári kvôli Uberu blokujú cesty, niektoré vozidlá odstraňoval žeriav

04.02.2019 | Marián Biel

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

04.02.2019 | shaggy

Ach títo nelegálni taxiko-uberisti. Iba blokujú cesty, na protestoch vykrikujú heslá ako "Na stráž" a ak vidia ľahkú korisť (napr. starého dedka), tak nemajú problém ho odviezť za 90€ pár blokov.
To by sa tradičnému, licencovanému taxikárovi stať nemohlo!

04.02.2019 | bozsky

neuvedomujes si 1 vec - UBER nie je riesenie, lebo sa oplati sa vodicovi len v "peak time".

Mam par kamaratov taxikarov, ktori jazdili aj UBER a po zaplateni vsetkych poplatkov (kedze boli ofiko taxikari, tak mali normalne zivnost, platili dane) sa im to neoplatilo. Zase v piatok a sobotu v noci to vedeli slusne dohnat, ale cez bezny den to bolo pod naklady.

Teraz radsej vozia britov a podobnych za ku?vami do bordelov a dostavaju za kazdeho proviziu.

04.02.2019 | Truhlik999

Nemas pravdu.

Stačilo by prestať s reguláciou.

Na co dotujeme MHD, ked podobnú službu zadarmo (rozumej bez dotacii) vykonajú marsutky?

Regulácia dopravy je uplny nezmysel, uplny paskvil.

A regulácia tvorí hajlujucich taxikárov s licenciami, ktori bez hanby oberú dedka na 5 km ceste o 90€!

Uber je medzičlánok na ceste.
Nie je dokonalý, ale čokoľvek je lepsie ako regulovaná doprava

04.02.2019 | bozsky

MHD je sluzba spolocnosti, ktora je dotovana, aby po a) ulahcila dynamicku a staticku dopravu a po b) znizila dopad dopravy na lokalne zivotne prostredie.

Regulacia je nutna, lebo ked nebudes regulovat, pride Jozo z hornej dolnej na 30 rocnom baworaku a bude podsekavat cenu a ohrozovat bezpecnost. Bez licencie, ktora sa sklada napr. z psychotestov sa moze fake taxi stat realitou, ako je to bezne v Indii, kde su masove znasilnenia pomaly sucastou kultury. Regulacie su na ochranu spotrebitelov.

Bez regulacie by si takych taxikarov mal polovicu mesta. Vsak sa pozri na casy 15-20 rokov dozadu, taxikari boli jedni z najvacsich vagabundov. Vdaka regulacii je presne ten tvoj priklad vynimkou, nie pravidlom.

Uber je zlodejina. V drvivej vacsine operuju na trhoch, kde sa snazia obist pravidla a zbavuju sa zodpovednosti. Ak im to nevyjde, zdvihnu kotvy a odidu. Navyse, beru vysoke provizie a zarabaju kralovsky na niecom, co dokaze fungovat aj bez nich.
UBER je regulovany! Reguluje ceny za jazdu svojich "zamestnancov" a tym padom vytvara tlaky. Taktiez reguluje, co vidia soferi. Nevidis dlzku trasy, ani potencialnu cenu, ktoru zarobis. Ked potvrdis, musis zobrat aj kratku. Taktiez reguluje auto, ktorym mozes jazdit (vek max 10 rokov, musi mat aspon 4 dveri, ...), v niektorych krajinach urcuje aj podmienky na vodica (minimalny vek a podobne).

Odporucam ti sa pobavit s niekym, kto realne taxikarcil a jazdil aj pre UBER. Padnu ti ruzove okuliare.

05.02.2019 | Obi-Wan Kenobi

typicke zvasty taxikara. Ak je uber taka zlodejina tak ako to ze ma tolko vodicov? Koho okrada? Mna urcite nie kedze je lacnejsi ako taxi, rychlejsi ako taxi, nemusim telefonovat s otravenou dispecerkou a riziko ze ta vodic natiahne je uplne nulove. Skus si vziat taxi z letiska do centra a garantujem ti ze si zaplatis premiovu cenu - to ak budes mat stastie lebo inac ta doslova ze olupi o peniaze.

05.02.2019 | Truhlik999

bozsky:

klames.

* pride Jozo z hornej dolnej na 30 rocnom baworaku a bude podsekavat cenu a ohrozovat bezpecnost.

Jozove vozidlo stat reguluje. Musi mat platnu STK, EK. Potom je vozidlo uplne v poriadku.
Jozovu sposobilos stat reguluje. Musi mat platne opravnenie na vedenie vozidla. Potom je Jozo uplne v poriadku


*sa moze fake taxi stat realitou, ako je to bezne v Indii, kde su masove znasilnenia pomaly sucastou kultury.

Hlupost. Znasilnenie v taxiku je rovnako pravdepodobne ako znasilnenie kdekolvek inde. Ak chces operovat takymto ukazovatelom, poskytni statistiky. Zaroven - prave uber vdaka hodnoteniu vodicov poskytuje viac bezpecnosti ako bezny taxik. Kazdy bezny clovek, ktory viac cestuje, radsej na neznamom mieste pouzije Uber ako bezny taxik. Prave kvoli cene a bezpecnosti.


* Bez regulacie by si takych taxikarov mal polovicu mesta. Vsak sa pozri na casy 15-20 rokov dozadu, taxikari boli jedni z najvacsich vagabundov.

Hlupost. Taxikarcenie praveze bolo VZDY regulovane. A vzdy sa tam zgrupovali pochybne existencie. Uber a podobne platformy praveze ponukaju moznost privyrobit si slusnym ludom.


* Uber je zlodejina.

Pokial Uber je tak zly, potom coskoro nebude mat vodicov a zastupi ho ina platforma - Careem, Taxify a pod.
a samozrejme, idealne by bolo umoznit taxikarcit komukolvek - to zaroven vytvori tlak na Uber, aby svoje podmienky pre vodicov a zakaznikov dynamicky vylepsoival







05.02.2019 | bozsky

Ty si to po sebe aj cital?

Najprv tu dristas o deregulacii, teraz ju obhajujes?!?! Si vyber, co chces, sa neda takto diskutovat.