Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šéf Uberu: Vieme, ako porazíme Bolt aj Hopin

29.04.2019 | Marián Biel

Diskusia (15 reakcií) Pravidlá diskusie

29.04.2019 | Ivan Petráš

Čo to je vlastne ten Amazón?

29.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Opak patizónu.

04.05.2019 | IvanPe

Ivan Petráš je Troll s ukradnutym nickom s jedinym cielom rozbijat zmysluplne dikusie.

30.04.2019 | Julo 2018

Som len zvedavý, ako si všetci vodiči Uberu spravia " podnikanie ", budú platiť odvody a podľa zákona o podnikaní na Slovensku by vlastne mali vydať aj pokladničný blok. Toto porušujú aj bežní taxikári. A hlavne kto to bude kontrolovať .

04.05.2019 | IvanPe

Pokladnicny blok za zdielanu sluzbu, teda platformu, moze mat rozne formy.

30.04.2019 | Palo11

Velmi slaby rozhovor. Okrem vseobecnych kecov ako splnaju vsetky legislativne podmienky, ze je velky zaujem u nich pracovat, atd...som sa nic nedozvedel.

30.04.2019 | Radovan_Ihnat

Ak správne čítam, Uber spĺňa všetky podmienky (Na našej platforme môžu jazdiť len vodiči, ktorí majú spĺňajú všetky podmienky vyplývajúce z novej legislatívy) a zároveň všetci jeho vodiči v Bratislave budú živnostníci.

A teraz čo hovorí zákon č. 56/2012 o cestnej doprave v §29:

Prevádzkovateľ taxislužby je povinný

a) zabezpečiť poskytovanie služieb prostredníctvom vodičov vozidiel taxislužby, ktorí sú v pracovnoprávnom vzťahu k prevádzkovateľovi taxislužby,46f) ak nie je touto osobou prevádzkovateľ taxislužby.

Nie som odborník na taxislužby ani zákon o cestnej premávke, ale ak je niekto živnostník tak nie je v pracovnoprávnom vzťahu...

Určite budúcnosť patrí zdieľanej ekonomiky prostredníctvom digitálnych platforiem. Ale tu sa mi zdá trochu nesúlad s legislatívou... Aj keď by som sa rád mýlil.

01.05.2019 | bozsky

To nie je problem. Bezne sa tak robia zmluvy aj medzi s.r.o., kde sa uvedie konkretna osoba spolocnosti X, ktora bude v spolocnosti Y vykonavat cinnost.

01.05.2019 | Radovan_Ihnat

Nie som si istý, či teraz rozumiem. Podľa zákona musí byť každý vodič v pracovnoprávnom vzťahu s prevádzkovateľom taxislužby. Takže každý vodič by mal mať nejakú zmluvu podľa zákonníka práce priamo s Uber. Či pracovnú zmluvu alebo aspoň nejaký typ dohody.

01.05.2019 | bozsky

Ja som mal podobny pracovnopravnyvztah.
Moja s.r.o. mala zmluvu s XYZ s.r.o., kde som bol ja uvedeny ako zamestnanec, ktory bude vykonavat cinnost v XYZ s.r.o.

04.05.2019 | IvanPe

Mozno by ste si mali precitat novelizovany zakon alebo ten co citate docitat do konca.

04.05.2019 | mirrmurr

Tak s tým obrovským záujmom zo strany vodičov by som bol opatrný. Už tretí deň sa pozerám, koľko áut je na okolí (Rača), a výsledok je 0, slovami žiadne. Ale aj Boltu ubudli vodiči. Som zvedavý, ako to bude o pár mesiacov. Reguláciu je cítiť. Inak Uberu držím palce. Keď si to subjektívne porovnám s Bolton, tak vodiči Uberu sa mi zdali o úroveň vyššie čo sa týka celkového dojmu.

04.05.2019 | Emasculate

Cize vysledok celej veci je ten, ze ci zavolam uber, taxifaj alebo fun taxi, stale pre mna pride na zahulenej fabii ten isty prepoteny fero v tielku, s tetovanim na krku a vysielackami naladenymi na styri samostatne dispecingy.

Primarna a nosna podstata uberu - zapojit kobokolvek s autom, je uplne mrtva.

05.05.2019 | mirrmurr

No, niečo na tom asi bude. Piatok som zavolal auto od Bolts a z vnútra to bol dosť opotrebované. Asi to bolo najhoršie, v čom som sa doteraz viezol od Uberu aj od Boltu/Taxify. Ale inak to bolo v pohode.

06.05.2019 | Truhlik999

to je mozno pravda, ale hlavnym kladom celej veci je, ze tento FERO ta uz neosklbe.
A to je hlavne