Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Umelá inteligencia nás neporáža len v Go. Prvýkrát triumfovala v superťažkej PC hre

28.01.2019 | Marián Biel

Diskusia (5 reakcií) Pravidlá diskusie

28.01.2019 | PaloK

Konečne praktické využitie strategických hier. Vývoj pôjde presne tam, ako to je vyobrazené v Dune. Stroje a ľudia budú súperiť v umení boja a budú sa navzájom učiť.
Determinizmus je pre dinosaury.

29.01.2019 | rodo

Až na to, že na hranie takejto stratégie netreba príliš veľa inteligencie, stačí si vedieť spočítať váhu jednotlivých komponentov a čas a cenu na ich získanie.

29.01.2019 | sammy_dlx

Cielom hry nie je vytazenie zdrojov, ale porazka supera. To je jediny ciel, ktory to AIko sledovalo.
Krom toho, caro AI spociva v tom, ze nikto explicitne nenakodoval konkretne kroky alebo sposoby vedenia boja alebo “vahu jednotlivych komponentov”. To AI sa tie vahy naucilo same jednak tym, ze odpozeralo hru od ludi, jednak tym, ze nasledne bojovalo proti sebe.
Komplikovanost pri starcrafte spociva okrem toho v tom, ze “ciel” (porazka supera) lezi v kontexte hry extremne daleko v buducnosti a system preto kratkodobo nevie vyhodnocovat zmyskuplnost svojich krokov.

29.01.2019 | PaloK

Presne tak. Ja si myslím, že počítačové hry a hlavne tieto multiplayer sú asi najideálnejšie miesto na budovanie AI, kvôli spôsobu ako sú hry dizajnované, ich telemetrii, poskytované a monitorované, a akú obrovskú používateľskú základňu majú, ktorá im dáva obrovský objem dát na učenie.

29.01.2019 | Pavel Šimon

Zaujímavé však je, že i ten komplikovaný StarCraft II v porovnaním s bežným životom je vlastne jednoduchý. Takže AI má veľký priestor na vývoj.