Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

USA odklepli kontroverzné pravidlá pre poskytovateľov internetu

26.02.2015 | ČTK

Diskusia (2 reakcie) Pravidlá diskusie

27.02.2015 | Andrej_sk

Skoda, ze to tu nebolo lepsie vysvetlene. Vobec nerozumiem o co ide. Co ma spolocne poplatok za rychlost internetu s blokaciou niektorych stranok? Co si pod otvorenostou internetu predstavuju? Nezda sa mi ze tu ide o dostupnosg pre masy.

28.02.2015 | cemi01

Poskytovatelia internetu chcú aby im napr. Netflix, Youtube alebo Facebook dali časť zo svojich ziskov, ktoré zarobili na užívateľoch pripojených práve cez nich. Tlačia ich do toho klesajúce marže a nepáči sa im, že sa stali komoditou rovnako ako distribúcia elektriky. Je to ale zvrátená logika. To je ako by si v elektrickej rúre napiekol koláče, predal ich zo ziskom a elektrárne by si z toho pýtali od teba okrem bežnej ceny ešte extra podiel zo zisku čo si zarobil.

Ak by sa zaviedla prax, že internetové firmy si musia priplácať za lepší internet pre ich užívateľov, preliali by sa nejaké zisky medzi veľkým firmami. Skutočný problém by ale bol, že zrazu menšia firma nemá šancu konkurovať veľkej firme, napr. Facebooku. Poskytovateľ internetu ju bude sabotovať tým, že jej užívateľom pôjde stránka pomalšie ako Facebooku, za ktorých si on u providera pripláca.