Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Viacerí ľudia by sa vzdali sociálnych sietí za doživotné súkromie

05.07.2019, 18:06 | TASR

Až 38 percent spotrebiteľov by sa vzdalo svojich účtov na sociálnych sieťach, ak by to znamenalo, že ich údaje zostanú súkromnými po zvyšok ich života. Obavy z ochrany digitálneho súkromia spôsobili väčšiu nedôveru spotrebiteľov voči používaniu a distribúcii ich osobných údajov na internete. Ukázala to správa spoločnosti Kaspersky „Skutočná hodnota digitálneho súkromia: poznajú spotrebitelia svoju cenu?“

  • Tlačiť
  • 5

Sociálne médiá ako Facebook, Instagram alebo Twitter sa stali významnou súčasťou životov. Podľa správy – údaje o svojich používateľoch poskytujú tieto platformy ľuďom možnosť vyjadriť sa, komunikovať so svojimi priateľmi a rodinou a zároveň sú zdrojom aktuálnych informácií, nápadov a trendov – a to všetko bez toho, aby opustili pohodlie svojho domova.

Napriek týmto početným výhodám by sa však niektorí používatelia boli ochotní vzdať svojich účtov na sociálnych sieťach, ak by im to navždy vrátilo ich digitálne súkromie.

Jeden z desiatich používateľov (12 percent), ktorý zdieľa svoje osobné údaje, aby si mohol napríklad urobiť zábavný kvíz, ktorý mu povie, na akú celebritu sa podobá, či aké je jeho obľúbené jedlo, by tak už nemohol urobiť. Problém by vznikol aj pre 58 percent ľudí, ktorí používajú svoje prihlásené účty na sociálnych sieťach na rýchlu a pohodlnú autorizáciu na rôznych webových stránkach.

Neprehliadnite

Ešte prekvapivejšie vyznieva zistenie, že v čase, keď počet používateľov mobilných telefónov medziročne narastá o dve percentá, by bol jeden z piatich (19 percent) respondentov ochotný úplne sa rozlúčiť s mobilným telefónom, ak by mu to zaručilo, že jeho údaje zostanú súkromnými po zvyšok jeho života.

Sociálne médiá sú aktuálne v štádiu, keď kvalita používateľského zážitku závisí od veľkého množstva osobných informácií. Či už ide o financie, lokalitu, nákupné modely, preferencie stravovania, stav vzťahu. Avšak ani obetovanie všetkých aktivít na sociálnych sieťach by na ochranu digitálneho súkromia nestačilo. Je to proces, nie jednorazová záležitosť.

Podľa Mariny Titovej z bezpečnostnej spoločnosti pred niekoľkými rokmi zdieľali ľudia svoje osobné informácie s prevádzkovateľmi sociálnych sietí výmenou za rôzne benefity bez toho, aby vôbec pomysleli na potenciálne hrozby a ich dôsledky.

S rastúcim počtom únikov údajov na celom svete možno pozorovať medzi spotrebiteľmi nový trend. Sú čoraz opatrnejší, čo sa týka toho, aké údaje zdieľajú online a niektoré informácie si úzkostlivejšie strážia a neželajú si, aby boli verejne dostupné.

Aj napriek tomu však väčšina ľudí stále nevie, ako chrániť svoje digitálne súkromie a bola by ochotná sa radšej sociálnych médií vzdať. Pravidelná aktualizácia hesiel a používanie bezpečnostných riešení pomáhajú zabezpečiť osobné informácie a mať ich pod kontrolou.

  • Tlačiť
  • 5