Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vodiči Taxify volali zákazníčky na rande. Čísla si vytiahli z mobilnej aplikácie

11.02.2019, 14:53 | Marián Biel | © 2019 News and Media Holding

Mobilné aplikácie na objednanie taxíka majú mnoho výhod. Okrem rýchlosti a jednoduchosti je to hlavne prehľad o tom, aký taxikár príde, na akom aute a kde sa momentálne nachádza. Čiastočne má nejaké údaje o zákazníkovi aj objednaný šofér. Na sociálnych sieťach sa objavili obvinenia, že tento fakt viacerí z nich zneužili. Hlavne na dohadovanie si rande so zákazníčkami.

  • Tlačiť
  • 20

Na tento problém na svojom facebookovom profile upozornila Zuzana Kovačič Hanzelová, ktorá zverejnila aj screenshoty správ od vodičov. Išlo o bežné, na prvý pohľad nevinné pozývanie na kávu či víno pre ženy, ktoré boli ich zákazníčky.

Problém je, že zákazníčky žiadnemu z taxikárov svoj kontakt nedali. Telefónne číslo mali mať z mobilnej aplikácie, cez ktorú si ich objednávali. Najčastejšie sa hovorí o službe Taxify. Má ísť o desiatky prípadov, najmä z Bratislavy.

Zastúpenie spoločnosti Taxify sa vyjadrilo, že považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok. „Našťastie, takéto situácie nie sú časté - za celú históriu pôsobenia Taxify na Slovensku sme zaznamenali 1 podobné hlásenie na 100 000 jázd.“

Taxify už informovalo príslušných vodičov a vysvetlili im, že takého správanie je neakceptovateľné a v prípade potreby ich zablokovali. Upozornia aj všetkých ostatných vodičov pred takýmto správaním v budúcnosti. „Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom, prípadne pomôcť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Zdieľanie telefónnych čísel medzi užívateľmi je bežne praktizované vo všetkých dopravných, či donáškových službách,“ dodáva zastúpenie spoločnosti Taxify na Slovensku. 

Neprehliadnite

Každý sa môže podrobne oboznámiť s obchodnými podmienkami Taxify - tak pre zákazníkov, ako aj pre vodičov. Na stránke firmy sú trocha schované. Okrem toho, 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 20

Tagy Hopin, osobné údaje, taxi, Taxify, Uber