Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tesco otvorilo na Slovensku prvý hypermarket

16.06.1999, 09:01 | Jana Janků

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Firmy v SR

Vyše 15 400 m2 hrubej plochy, z toho 7000 m2 čistej predajnej plochy má nový hypermarket v Nitre, ktorý otvorila 12. mája firma Tesco Stores SR, a.s., Bratislava. Je prvým na Slovensku nielen v sieti tejto firmy, ale vôbec. Zákazníci si tam budú môcť vybrať zo zhruba 50-tisíc položiek tovaru. Druhým v poradí, ktorý firma plánuje otvoriť v októbri, by mal byť hypermarket v Košiciach.

Na otázku TRENDU, aký ročný obrat by považoval za úspech, sa riaditeľ nitrianskeho hypermarketu Peter Varmuža odmietol vyjadriť. Spresniť nevedel ani podiel zahraničných a domácich výrobkov. V prípade čerstvých potravín majú však podľa jeho slov prevažovať miestni výrobcovia.

"Hľadali sme v každom regióne výrobcov, ktorí ponúkajú výrobky vysokej kvality a sú ochotní pristúpiť na dodávateľské termíny a prispôsobiť sa našim požiadavkám," objasňuje. "Tým, ktorí to boli ochotní splniť, sa otvorili dvere k nám, a ak sa osvedčia, dostanú sa aj do hypermarketu v Košiciach. Ceny určujeme trhovo, miestne musia byť dobré a konkurencieschopné. Naše akcie sú nastavené na najnižšie ceny. Chceme ponúkať dobrú kvalitu za dobrú cenu. Robíme to tak, že si pozrieme ceny okolo seba a podľa toho rokujeme s dodávateľmi. Tak to funguje aj vo Veľkej Británii. Čas ukáže, či máme dobrý informačný systém, organizáciu práce i vhodnú stavbu."

Obchodná riaditeľka mliekarenského podniku Mliekospol, a.s., Nové Zámky Andrea Vachová uviedla v rozhovore pre denník Pravda, že zaknihovanie výrobkov do silných obchodných reťazcov nie je lacné a tiež radšej nakupujú zahraničné produkty. Firma Tesco vyžaduje podľa nej za zaknihovanie jedného výrobku štyritisíc korún, štvorpercentné rabaty a trojmesačnú nemennosť cien. P. Varmuža na to reagoval, že Tesco nijakú sumu na zavedenie položky nežiada, ale sú podnikatelia, ktorí prispejú najmä na marketingové aktivity. "Kto dá najlepšiu ponuku, vyhrá," dodáva.

Novinkou má byť predstavenie obchodnej značky Tesco, pod ktorou budú zatiaľ predávať tridsať výrobkov, a to najmä potravinárskych a drogériových.

Podľa rebríčka Top 50 najväčších obchodných a distribučných spoločností, ktorý už niekoľko rokov vypracúva firma Incoma Slovakia, s.r.o., Bratislava, sa firma Tesco Stores SR umiestnila podľa odhadovaného obratu v roku 1998 na prvom mieste. Ako spresnila riaditeľka marketingu Tesco Stores ČR, a.s., Praha Hana Rýdlová, na Slovensku dosiahla firma obrat 4,4 mld. Sk, z toho zhruba 40 % tvoria tržby za predaj potravín. Celkovo sa slovenskom trhu potravín podieľa 4 až 6 %. V ČR dosiahol vlaňajší obrat firmy zhruba 6 mld. Kč (potraviny z toho predstavujú zhruba polovicu), čím sa v tabuľke českých obchodných a distribučných spoločností zaradila na 7. až 9. miesto. Prispelo k tomu aj otvorenie hypermarketov na konci roku.

Na Slovensko vstúpila firma Tesco v roku 1986, keď odkúpila sedem obchodných domov od americkej firmy K mart spolu so šiestimi v ČR. Pôvodne išlo o obchodné domy Prior.

Zakladateľom firmy Tesco bol v roku 1919 vojnový vyslúžilec - letec Jack Cohen, ktorý svoje služobné odstupné vo výške 30 libier investoval do nákupu nadbytočného vojenského tovaru. Súčasnosti je s 15,2-percentným podielom na trhu najväčšou potravinovou maloobchodnou sieťou vo Veľkej Británii, kde má 595 predajní. Ďalších 76 predajní má v Írsku, 33 v Severnom Írsku, 41 v Maďarsku, 31 v Poľsku, 13 v Thajsku, šesť v ČR a jednu vo Francúzsku. Zisk celej skupiny vo finančnom roku 1997/1998 predstavoval 912 mil. GBP (zhruba 64 mld. Sk). V súčasnosti zamestnáva zhruba 174- -tisíc ľudí, z toho 13-tisíc v krajinách strednej Európy. Vo Veľkej Británii sa Tesco zaoberá aj maloobchodným predajom benzínu. S počtom 297 čerpacích staníc mu patrí na britskom trhu najväčší podiel - 12,5 %. Vlastní aj stovky lekární, predajní kvetov a pre-vádzok na vyvolávanie fotografii.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Firmy v SR

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.