Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Marketing pred zmenami: Internet si s klasickými modelmi nevystačí

30.11.2006, 00:00 | Konštantín Čikovský | © 2006 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Téma



Internet sám osebe či akákoľvek iná forma elektronickej komunikácie problém s nefunkčnosťou jednosmerného modelu marketingovej komunikácie nevyrieši. Nikto nedokáže zabrániť marketingovým pracovníkom, aby aj v akomkoľvek prostredí chceli hovoriť iba oni a spotrebiteľovi dali možnosť len prijať posolstvo alebo ho ignorovať. Príčina, prečo sa v čase prichádzajúcej krízy klasických médií väčšina marketingovej brandže upína najmä na internet, je jeho rastúca sila. Čoraz viac ľudí pri ňom trávi čoraz viac času a nie je dôvod uvažovať, že by tento trend mal byť v najbližších desaťročiach opačný.



Sklamanie napriek tomu prišlo veľmi rýchlo. Marketéri web v prvej chvíli na-
ozaj pochopili ako miesto, kde môžu vysielať reklamu a zverejňovať inzeráty, ktorých efektívnosť v televízii, rádiu a tlači padá. Tento omyl bol spolu s prehnanými predstavami o rýchlosti nárastu on-line nakupovania príčinou nenaplnenia vízií budúcich výnosov väčšiny internetových projektov, a teda aj primárnou príčinou spľasnutia prvej internetovej bubliny. Až koniec minulej dekády priniesol biznis modely, ktoré nekopírujú logiku reklamy v klasických médiách a sú schopné generovať príjmy nielen od investorov do internetových firiem, ale aj od objednávateľov marketingovej komunikácie.



Ukázané na príbehu Googlu, súčasného lídra zábavy na webe (TREND 45/2006): Najprv prišla kontextová reklama. Ak spotrebiteľ zadá požiadavku na vyhľadávanie alebo si jednoducho otvorí nejaký text či video, sú pre marketéra jeho charakter a možné potreby lepšie čitateľné. Predajca kontextovej reklamy už musí len ustriehnuť, aby množstvo a forma platených odkazov neznižovali renomé samej služby vyhľadávania či ponuky akéhokoľvek iného obsahu. Analogicky, ako tou je pri snahe o striktné hranice medzi reklamou a redakčným obsahom klasickým médií.



K nakupovaniu kľúčových slov sa čoskoro pridali investície do takzvanej optimalizácie stránok. Komerčné weby platili špecialistom za to, aby z pohľadu webových vyhľadávačov vyzerali čo najrelevantnejšie. Aby si tak prilepšili aj v sekcii nesponzorovaných odkazov. Keďže táto technika je všeobecne dostupná a ide v zásade o jednorazovú investíciu, stala sa z jej použitia nutná samozrejmosť, nie výhoda schopná prezentácie značiek na webe.



Poslednou fázou vývoja marketingu na webe je hľadanie možností komunikácie v komunitách, dokonca vytváranie komunít s cieľom predať značku. Až na tomto mieste sa internet stáva aj nástrojom, ktorý dokáže marketingu ponúknuť možnosť vykorčuľovať z jednosmernej schémy marketingovej komunikácie.





  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Téma

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.