Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Marketingové štúdie a dane

03.10.2001, 08:00 | ĽUDOVÍT KOCIÁN | daňový poradca

  • Tlačiť
  • 0

Naša akciová spoločnosť zabezpečuje výrobu obchodného tovaru, ktorý následne dodáva odberateľom. Tí spracúvajú marketingové štúdie na predaj tohto tovaru. Náklady na ich výrobu nám však chcú fakturovať. Boli by fakturované náklady pre našu spoločnosť daňovými nákladmi? Ak nie, ako sa môžeme podieľať na týchto nákladoch?

Na otázku možno odpovedať s pomocou zákona č. 366/1999 Z.z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov, zákona č. 563/1991 Zb. o účtovníctve v platnom znení a postupov účtovania pre podnikateľov. Podľa § 24 zákona o daniach z príjmov daňovým výdavkom je výdavok preukázateľne vynaložený na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov a zaúčtovaný v účtovníctve daňovníka.

Podľa § 26 ods. 7 zákona o daniach z príjmov nehmotným majetkom podľa tohto zákona sú okrem iného aj marketingové štúdie, ktorých vstupná cena je vyššia ako 40-tis. Sk a majú prevádzkovo-technické funkcie alebo použiteľnosť dlhšiu ako jeden rok. Z toho vyplýva:

Náklady na spracovanie marketingovej štúdie sú výdavkami vašich odberateľov, čiže obchodných spoločností, ktoré predávajú vaše výrobky.

Spoluúčasť dodávateľa, čiže vašej spoločnosti na týchto výdavkoch je možná. Pre vašu a.s. by však išlo o výdavok, ktorý by nebol vynaložený na dosiahnutie príjmov. Išlo by teda o nedaňový výdavok a tým aj o pripočítateľnú položku k základu dane z príjmov právnických osôb.

Jestvuje tu však aj možnosť použiť inú formu, ako je priame podieľanie sa na výdavkoch vašich odberateľov, a to zainteresovať ich na zvýšenom odbere vašich výrobkov. Ide napríklad o zľavu z ceny, hmotnostný alebo finančný bonus.


  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie/legislatíva

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.